Publikováno Srpen 17, 201114 r Mám problém , auto při jízdě začne z ničeho nic škubat a pak úplně zhasne motor . Někdy jde nastartovat okamžitě jindy stačí třeba zahýbat kabely od rozdělovače. Už jsem s tím byl v několika servisech kde každý říkal něco jiného a tak jsme vyměnili benzinový filtr, tepelnou pojistku, kabely od rozdělovače ale nic nepomohlo. Jeden chtěl vyměnit benzinové čerpadlo druhý říkal že tim to nebude .
Srpen 17, 201114 r Rozveď to - věštit neumíme. Rok výroby, obsah, typ motoru. Nájezd, co leješ za olej, jaká se dělala údržba. A tak dál.
Srpen 17, 201114 r a hlavně nadpis tématu "Problém" .... víš téma čtou i jiní a popř. když hledají stejnou tematiku co je zajímá, jestli jejich závadu má i někdo jiný, tak podle názvu tvého tématu jim to nic neřekne a nenajde. To pro příště takže až sem hodíš doplňijící info, název tvého tématu přejmenuji Upraveno Srpen 17, 201114 r od Malta
Srpen 17, 201114 r Autor Rozveď to - věštit neumíme. Rok výroby, obsah, typ motoru. Nájezd, co leješ za olej, jaká se dělala údržba. A tak dál. Felicia combi ,1,6 benzin , rv. 1998, tip motoru AEE, olej Divinol multi light 10W-40, dál nevím co by jte ještě potřebovali vědět
Srpen 17, 201114 r Autor a hlavně nadpis tématu "Problém" .... víš téma čtou i jiní a popř. když hledají stejnou tematiku co je zajímá, jestli jejich závadu má i někdo jiný, tak podle názvu tvého tématu jim to nic neřekne a nenajde. To pro příště takže až sem hodíš doplňijící info, název tvého tématu přejmenuji vím že "problém" je hodně obecný název , ale nevím jak tento problém pojmenovat . Na těchto stránkách jsem poprvé
Srpen 17, 201114 r Mno, nazval bych t o třeba "Feli 1,6 občas nestartuje" - rozhodně to líp vystihuje popis situace, než slovíčko "Problém"... A teď k věci. Píšeš, že stačí pohýbat kabely od rozdělovače - a motor chytne. Dělá to vždycky po tom "pohýbání", nebo je to jen někdy a je potřeba udělat ještě něco jiného? Podívej se v takovém případě ihned po nepodařeném startu na svíčky - pokud jsou mokré a smrdí benzínem, je závada někde v zapalování a v jeho řízení - muselo by se hledat od ŘJ přes zapalovací trafo, palec a víčko až k fajfkám na svících - plus ty svíce samozřejmě. Nejradši bych dal svíce úplně nové, ty staré můžou pod tlakem dělat psí kusy. Opačně, pokud budou po nepodařeném startu svíce suché, je závada ve vedení paliva a musí se zkontrolovat všecko počínaje nádrží, pokračuje podávacím čerpadlem a konče vstřikovači - včetně nádobky s aktivním uhlím a její instalace. Může to být ale milión a jedna dalších příčin, jen hodně zhruba: vadné čidlo snímající otáčení motoru - setkal jsem se s takovou závadou u jedné Feli 1,3MPI, "jednašestka" je v tom velmi podobná. Čidlo snímání otáček je seshora nad setrvačníkem ve spojkové přírubě. Další diskutující Ti určitě přispějou dalšími možnými závadami, které musíš postupně vyloučit prohlídkou nebo nějakým otestováním - třeba dočasnou výměnou za určitě funkční díl z jiného auta. Jenom domněnkama se nic nevyřeší.
Srpen 18, 201114 r Autor No někdy nastartuje okamžitě , jindy právě až po tom zahýbání kabely. V servisu nám poradil vyměnit benzinové čerpadlo. Dík za rady Upraveno Srpen 18, 201114 r od Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Srpen 18, 201114 r a kabely jsi už zkoušel měnit? jinak, pro odpověď na předchozí příspěvek se používá zelené tlačítko dole "přidat odpověď" a ne to šedé "odpovědět s citací"
Srpen 18, 201114 r .... Někdy jde nastartovat okamžitě jindy stačí třeba zahýbat kabely od rozdělovače. Už jsem s tím byl v několika servisech kde každý říkal něco jiného a tak jsme vyměnili benzinový filtr, tepelnou pojistku, kabely od rozdělovače ale nic nepomohlo. ... V prvotním dotazu píše, že káble vyměnil. Jenže! Zapalování u 1,6 nejsou jen káble, ale taky zapalovací trafo a víčko rozdělovače - hlavně tam totiž může docházet k přeskokům vn. Jako první radu doporučím vzít to víčko, čistý hadr, trochu benzínu (stačí i ten z kanystru od pumpy) a celé ho dokonale vypucovat. Benzínem je dobré omýt všecky koncovky i samotné kabely a povrch cívky/zapalovacího trafa kolem "jímky" na vn kabel k rozdělovači. Důvodem je mastný prach, který může způsobit na povrchu svodovou cestu, po které jde vn z cívky "bokem" na kostru, místo aby užitečně přeskočilo na jiskřišti svíce. Může se bohužel taky stát, hlavně pokud se to nechá "dostatečně" dlouho, že na povrchu plastu víčka nebo cívky/trafa se vypálí zuhelnatělá cestička, která je vpálená do hloubky materiálu a tu už umýt nepomůže = má podobné složení jako uhlíkové jádro "odrušeného" zapalovacího kabelu a pro vn výboj se chová jako zkrat. Na umytém povrchu izolantu je taková vypálená cestička zřetelně vidět. Takové víčko nebo cívka/trafo jsou na vyhození, musí se nesilomrdně vyhodit a nahradit novým, čistým kusem. Až to vypucuješ, dej vědět, jestli to pomohlo.
Srpen 18, 201114 r aha Karle, to jsem přehlédl ... jinak tvá odpověď je minimálně pro začátek vyčerpávající
Srpen 18, 201114 r Začínám tím nejjednodušším a relativně nejlacinějším - kus podolku starého trika na hadr a decák beneli na umytí snad má doma každej... Počkej, jak nám začne šrotovat mezi ušima, až sem napíše, že deklík koupil novej, kabely, trafo i koncovky umyl - ale auto mu chcípá dál... Jo, zapomněl jsem - PALEC (v rozdělovači) !!! Ten je potřeba vymejt nebo radši rovnou vyměnit taky!!! Víčko, svíce i kabeláž můžou být miliónkrát v cajku, když vn si z palce skáče kam nemá... Upraveno Srpen 18, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Srpen 18, 201114 r Autor palec v rozdělovači , svíčky, kabely to vše jsem vyměnil mám objednané i nové víčko od rozdělovače to bych měl vyměnit zítra. Využiju i ostatní vaše rady a pak napíšu jak to dopadlo
Červen 12, 201411 r Dobrý den, mám podobný problém jak tazatel, že auto při jízdě začne z ničeho nic škubat a pak úplně zhasne motor, někdy nejde nastartovat, ale vždy u toho otáčkoměr lítá jak šílený. Je to snímačem otáček nebo mám hledat někde jinde? Mám 1.6 rok 2000
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.