colben Vloženo 19. Srpen 2011 Vloženo 19. Srpen 2011 (editace) Ahoj, mam 14 let starou skodu felicia a jezdi v pohode az na brutalni pruser, ktery se vyskytuje obcas na delsich cestach a je fakt maximalne nebezpecnej. zkusil jsem si sepsat co o tom problemu vim, nenapadlo by nekoho z vas, co muze byt problem? tipuju nejaka loziska v predni naprave nebo neco takovyho, ale karam vubec nerozumim. snazil jsem se to pri servisu pred moji cestou do zahranici popisovat i svymu opravarovi, ale na napravu se dival a vymenoval rozvody, rovnal geometrii apod. a minimalne to videl, ale rikal, ze chybu nejak nevidel... ale je to dost low cost a neznam ho nejak dobre, takze je mozny, ze je to zevlak. jel jsem s autem do spanelska a celou cestu (jenze jsem jel max 400km useky) se to nevyskytlo az pri ceste 1600km za 24 hodin.. vyskyt zavady: vyskytuje se nepravidelne pri delsich cestach treba po 3 hodinach jizdy, pak cca 3 hodiny trva a pak zmizi. nekdy kdyz clovek zastavi na 5 minut tak problem zmizi bud uplne anebo se po nejake dobe opet objevi. nekdy ale ani zastaveni nepomuze popis zavady: clovek jede napr. 90km/h a kdyz sunda nohu z plynu, volant zacne velkou silou "cukat" doprava, treba v sekundovych ne zcela pravidelnych interval. z napravy se ozyva bouchani. kdyz slapnu na plyn tak cukani uplne zmizi, problem je, jen kdyz naprava jede na volno, ani pri brzdeni brzdou se cukani neobjevuje. kdyz clovek v tomto stavu zastavuje na odpocivadle (pri rychlosti treba 40km/h, volant se neudrzitelne hybe o par stupnu ze strany na stranu). *dodatek - pri posledni ceste se vyse uvedeny stav prepnul po nejake dobe do opacneho stavu, kdy naopak bez plynu bylo vse ok a naopak pri slapani na plyn se klepal volant a ozyvalo se bouchani z napravy, ale nejsem si jist z ktere. takto jsem jel asi 20min a pak po zastaveni a odpocinku to najednou zase zmizelo a uz se to neobjevilo. z priznaku je ale jasne, ze jedna z prednich naprav je v poradku a druha je vadna, nevim bohuzel ktera, asi spis ta u ridice. diky Editováno: 19. Srpen 2011, autor: colben Citovat
Malta Vloženo 19. Srpen 2011 Vloženo 19. Srpen 2011 tipuji nějaký homokineťák, ale je mi divné že to zase tak nějak samo ustane. Dát obě přední ramena na špalky, aby kola byla ve vzduchu, dobře zabrzdit a podložit zadní kola, pro případ kdyby se to svezlo, zajistit si někoho, kdo po nastartování zařadí třeba za čtyři a pustí spojku a ty se podívej co dělají jednotlivé poloosy, pokud budou nějak vibrovat, bude to homokinetický kloub buď u kola, nebo u převodovky. Citovat
1riko111 Vloženo 23. Září 2011 Vloženo 23. Září 2011 predne homogineticke klby vymeniť mal som tiež ten isty problém ..... Citovat
ben06 Vloženo 23. Září 2011 Vloženo 23. Září 2011 ten tvůj maximální brutální průser u 14 let staré feldy má příčinu v poloosách jedinné přední nápravy, udělej repasi kloubů, mě to potkalo u feldy při cca 180 tis.km Citovat
martyveco Vloženo 15. Únor 2012 Vloženo 15. Únor 2012 mám feldu 16 let nakroužíno 175cca 94 rv 1,3 50kW a mám stejný problém při sundání nohy z plynu škube volant oproti kelgovy i pravidelně a při lehkém poootočení doleva za jízdy tak mi pravidlě škube volant a vrací mi ho zpet do rovné polohy tak že říkáte poloosy nebo klouby ?? dík za rady Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 15. Únor 2012 Vloženo 15. Únor 2012 Klidně obojí, ale začal bych kloubama - jsou choulostivější než samotný poloosy - ty jsou vlastně jen blbovzdornej kus ocelovýho klacku a aby se ohnuly, muselo by s tím autem jezdit opravdu řádský prase. Naopak kloubky se poondí kolikrát i prudším přejezdem kanáldeklu nebo neopatrným líznutím o obrubník v rychlosti 30km a více... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.