Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, mám Fábii 1,2 HTP 2003 rok.

Při zapnutí levého směrového světla je vše ok, při zapnutí pravého směrového světla bliká rychle kontrolka na palubce a blinkry neblikají.

Při zapnutí všech čtyř "WARNING" jde opět jen levá strana a pravá nebliká, kontrolky na palubce blikají normálně.

Při zapnutí centrálního zamykání jsou všechny čtyři blinkry funkční !

Byl měněn spínač všech čtyř blinkrů, měněna i páčka na přepínání levých a pravých směrových světel, měněna i pojistka.

Pro jistotu rozebraný a nastříkaný kontaktolem všechny konektory a další.

Můžete mi prosím někdo poradit kde bych měl hledat ? Je ve Fábii nějaký přerušovač "relé" ? Pokud tam je, kde tam je ?

Děkuji, Alex

Upraveno od Alexbox79

prerušovač fabia nemá. blinkry ovládá centrální jednotka pod přístrojovkou. funguje to tak, že páčka blinkrů ukostří buď kontakt pro levou stranu a nebo pro pravou stranu. takže můžeš zkusit z jednotky odpojit konektor XS6 (16ti pinovej) a proměřit v něm (odpor proti karoserii) kontakty 10 pro levou stranu a 12 pro pravou stranu. požadovaná hodnota je 0 ohm. samozřejmě při zapnuté páčce na příslušnou pozici. pokud bude ok, tak asi špatná jednotka.

Upraveno od boobika

  • Autor

prerušovač fabia nemá. blinkry ovládá centrální jednotka pod přístrojovkou. funguje to tak, že páčka blinkrů ukostří buď kontakt pro levou stranu a nebo pro pravou stranu. takže můžeš zkusit z jednotky odpojit konektor XS6 (16ti pinovej) a proměřit v něm (odpor proti karoserii) kontakty 10 pro levou stranu a 12 pro pravou stranu. požadovaná hodnota je 0 ohm. samozřejmě při zapnuté páčce na příslušnou pozici. pokud bude ok, tak asi špatná jednotka.

Děkuji za info. Ano, už vím že je to centrální jednotkou řízeno. Našel sem jí dole v levé části pod volantem. Už mám i zjištěno že tato řídící jednotka stojí v origo Škoda prodejně 7 000,- Kč, což je masakr !!!

Proměřím to tedy a uvidím co s tím. Mohu jen ještě dotaz ... Pokud tedy bude Ohm (odpor) špatný, co s tím dále ? Kde mám hledat chybu ? Je to tedy špatné ukostřeno ( - ) ?

Děkuji

  • Autor

prerušovač fabia nemá. blinkry ovládá centrální jednotka pod přístrojovkou. funguje to tak, že páčka blinkrů ukostří buď kontakt pro levou stranu a nebo pro pravou stranu. takže můžeš zkusit z jednotky odpojit konektor XS6 (16ti pinovej) a proměřit v něm (odpor proti karoserii) kontakty 10 pro levou stranu a 12 pro pravou stranu. požadovaná hodnota je 0 ohm. samozřejmě při zapnuté páčce na příslušnou pozici. pokud bude ok, tak asi špatná jednotka.

Děkuji za info. Ano, už vím že je to centrální jednotkou řízeno. Našel sem jí dole v levé části pod volantem. Už mám i zjištěno že tato řídící jednotka stojí v origo Škoda prodejně 7 000,- Kč, což je masakr !!!

Proměřím to tedy a uvidím co s tím. Mohu jen ještě dotaz ... Pokud tedy bude Ohm (odpor) špatný, co s tím dále ? Kde mám hledat chybu ? Je to tedy špatné ukostřeno ( - ) ?

Děkuji

  • Autor

Ještě dotaz ...

Jaký je přesný název popř. označení této řídicí jednotky ? Zkusím vyhledat na internetu ceny, jestli se to dá někde sehnat a koupit.

Díky

jmenuje se to centrální řídící jednotka. jinak se taky označuje jako BSG. pokud bude špatná, koukni na její číslo (fyzicky nebo vagem) a dá se určitě sehnat jetá za lepší cenu než ve škodě. zkus napsat na dieselpower.cz buď Ladas a nebo JendaT4

odpor vedení budeš měřit mezi dobrou kostrou na autě a pinem, který jsem popsal výše v konektoru, který se strká do bsg. když bude odpor velký (0 tam nikdy nebude, ale cca 1-2ohmy je ok), tak to znamená buď problém v drátech od páčky po bsg nebo ukostření vedoucí k páčce. zkontroluj taky, případně zkus napružit kontakty v konektoru.

Upraveno od boobika

  • Autor

jmenuje se to centrální řídící jednotka. jinak se taky označuje jako BSG. pokud bude špatná, koukni na její číslo (fyzicky nebo vagem) a dá se určitě sehnat jetá za lepší cenu než ve škodě. zkus napsat na dieselpower.cz buď Ladas a nebo JendaT4

odpor vedení budeš měřit mezi dobrou kostrou na autě a pinem, který jsem popsal výše v konektoru, který se strká do bsg. když bude odpor velký (0 tam nikdy nebude, ale cca 1-2ohmy je ok), tak to znamená buď problém v drátech od páčky po bsg nebo ukostření vedoucí k páčce. zkontroluj taky, případně zkus napružit kontakty v konektoru.

OK, zítra se do toho pustím. Divný je, že cca 3 dny mi to nešlo a pak 4 den mi to hned ráno normálně běhalo ani bych s tím cokoli udělal. Pak jsme přejeli nějaký větší hrbol a ejhle, opět nešla pravá strana.

S toho usuzuji, že by to mohl být nějaký špatný kontakt, kostra např. Kabely sem ale všechny zkontroloval a nikde sem nic neviděl. Opět nějaý ten týden nic a to do dnešního dne.

Prozatím moc děkuji. Ještě že jsou rady zatím zadarmo a nad dobrou radu nic není :palec2:

  • Autor

jmenuje se to centrální řídící jednotka. jinak se taky označuje jako BSG. pokud bude špatná, koukni na její číslo (fyzicky nebo vagem) a dá se určitě sehnat jetá za lepší cenu než ve škodě. zkus napsat na dieselpower.cz buď Ladas a nebo JendaT4

odpor vedení budeš měřit mezi dobrou kostrou na autě a pinem, který jsem popsal výše v konektoru, který se strká do bsg. když bude odpor velký (0 tam nikdy nebude, ale cca 1-2ohmy je ok), tak to znamená buď problém v drátech od páčky po bsg nebo ukostření vedoucí k páčce. zkontroluj taky, případně zkus napružit kontakty v konektoru.

Ahoj, tak sem to proměřil o do konektoru XS6 na pinech 10 (levej) 12 (pravej) je vše OK.

Ještě by to chtělo proměřit ve výstupu na blinkry. To je rposím jaký konektor a piny ? Děkuji.

PS: U té řídicí jednotky jsou nějaké relátka, nejsou náhodou na blinkry ? Když sem je vyndal tak žádná změna, tak jenom pro kontrolu.

výstup na blinkry - taky XS6, pozice 14 pravej a 16 levej. každopádně není problém zde, při zapnutém blinkru a zapalování, měřit přerušovaných plus 12V.

relátka žádný, dělá to přímo jednotka. jinak pokud ti to na dálku funguje u všech blinkrů, tak trasa od řj po blinkry je ok.

psal jsi, že ti to po hrbolu přestalo a pak zase začalo fungovat - malým šroubovákem nebo jehlou opatrně napruž všechny kontakty pro blinkry v konektoru. vypadá to na nějaký špatný kontakt. běž pak ještě po drátech z pozice 14 a 16 konektoru XS6 a dojdeš k místu, kde je to rozdělené pro předek a zadek. kažná strana zvlášť samozřejmě. tam to taky můžeš zkontrolovat.

jinak ještě pro ověření páčky (pro jistotu), můžeš si někde na dobrém bodě ukostřit volný drát a s ním poté ukostřit kontakty 10 a 12 (s připojeným konektorem, zapnutým zapalováním) a uvidíš, jestli to bude blikat.

Upraveno od boobika

  • Autor

výstup na blinkry - taky XS6, pozice 14 pravej a 16 levej. každopádně není problém zde, při zapnutém blinkru a zapalování, měřit přerušovaných plus 12V.

relátka žádný, dělá to přímo jednotka. jinak pokud ti to na dálku funguje u všech blinkrů, tak trasa od řj po blinkry je ok.

psal jsi, že ti to po hrbolu přestalo a pak zase začalo fungovat - malým šroubovákem nebo jehlou opatrně napruž všechny kontakty pro blinkry v konektoru. vypadá to na nějaký špatný kontakt. běž pak ještě po drátech z pozice 14 a 16 konektoru XS6 a dojdeš k místu, kde je to rozdělené pro předek a zadek. kažná strana zvlášť samozřejmě. tam to taky můžeš zkontrolovat.

jinak ještě pro ověření páčky (pro jistotu), můžeš si někde na dobrém bodě ukostřit volný drát a s ním poté ukostřit kontakty 10 a 12 (s připojeným konektorem, zapnutým zapalováním) a uvidíš, jestli to bude blikat.

Ahoj, tak problém vyřešen. Do ovládací skříňky je vše ok, z ovládací skříňky také vše ok. Poté jsou dráty rozvedený k centrálnímu ovládání na všechny 4 blinkry a tam je kámen úrazu.

Jsou tam diody a levý blinkr pouští kdežto pravý už ne. Při odemikání nebo zamykání centrálem pouští také. Tak jsem odpojit takovou hroudu plastu kde v ní je zataveno několik diod a propojil do původního stavu.

Takto to běhá !!!! Takže musím akorát sehnat tu věc od centrálního zamykání napojená na blinkry.

Doufám že jsem to napsal srozumitelně :) Každopádně děkuji za dobré rady a tím i vyřešení závady. Dávám ti 10 bodů a ještě jednou moc děkuji :)

PS: Přikládám foto.

Upraveno od Alexbox79

  • Autor

Foto: Od centrálního zamykání k levému a pravému blinkru. Zapíná všechny 4 blinkry při otevření / zamknutí dveří.

post-68403-0-94906600-1314010978_thumb.j

Upraveno od Alexbox79

ten centrál je tam dodělávaný nějaký neorigo? protože origo tam nic takového není. pokud si tedy rozumíme dobře.

  • Autor

ten centrál je tam dodělávaný nějaký neorigo? protože origo tam nic takového není. pokud si tedy rozumíme dobře.

To nevím, já to takhle už koupil. Popravdě je to tam tak dělaný jako by to montovalo prase.

Podle mě to spíš vypadá na home made.

pokud dobře vidím, tak na té fotce to jsou led diody (svítivé), ne? kdyby tam někdo dal obyč. diody proti vyzkratování přes blinkr, tak bych to ještě bral a navíc by to i z dodělávaného kupovaného centrálu vypadalo trochu kulturněji.

jinak origo a neorigo centrál poznáš třeba podle klíče - ať už vystřelovák nebo obyč, tak mají tlačítka centrálu na sobě. a nebo jako origo dodělávka jsou takové oválné přívěšky se dvěma hnusnýma (asi zelenýma - teď si nevzpomenu) tlačítkama.

každopádně pokud ti funguje vše, jak by mělo - tj. žádné blikání brzdových světel, když dáš blinkr doleva, tak bych to nechal být.

  • Autor

Přesně tak, už to funguje a dál se už v tom nehodlám hrabat. Místo bliknutí směrovek při odemykání / zamykání zapojím světla potkávací a houkačku a hotovo.

Nepotřebuji a není to pro mě důležitý aby mi to muselo blikat když otevřu dveře. Akustická signalizace je pro mě i lepší.

Každopádně díky tvým radám sem to dal do pořádku a přišel na to jak a kde je vše zapojeno a jak to funguje. Rád si vše na autě dělám sám, tedy až na

fakt důležité a pracné věci, jako je oprava motoru a podobné, kde to velmi rád přenechám profesionálům.

Podle mého názoru by měl každý vědět jak a co funguje a pokud na to stačí a má alespoň základní znalosti a je manuálně zručný, dělat si na autě sám.

Věřím tomu, kdybych to dal na servis, tak bych platil min. 2000,- kč

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.