Přejít na obsah

Jaký motor vybrat do SI?


ccdeny

Doporučené příspěvky

Mám otázku,

chci si koupit supíka 1 generace a nevim jaký disel motor pořídít-chtěll bych pořidit tak do 160tisíc Kč

Pak mám ještě jednu otázku-kolik mě budou stát prní nejnutnější náklady-rozvody,olej,atd-prostě údržba koupeného vozu

(a také na co si dát pozor)-mám strach z velkých nákladů

Diky Deny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý Deny, je jedno takové pořekadlo: "kdo se bojí, sere v lese". Těžko můžeš očekávat jednoznačnou odpověď, každý přeci bude obhajovat tu svou motorizaci! A jinak, když si dáš trochu práce a prolezeš na dané téma vše co se tu nachází - odpovíš si určitě sám! Jinak v dané cenové relaci to bude trochu fuška, ale dá se! Vždy byl vychvalován diesel 96 Kw. Hledej a určitě k nějakému rozumnému názoru dospěješ! :gunners3:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 96kW PD je dobrý motor, spotřeba 5 až 6l při normální jízdě, 1,8T je taky velmi bobrý i když na těžkého superba je skoro slabá, spotřeba cca 7 až 8,5 při běžné jízdě, měl jsem jak 1,9 tak 1,8T v passatu B5,5,nyní mám supa 2,8 a ten chod motoru je prostě krásný, spotřeba cca 9 až 11l. 1,9TDI 96kW, odcházejí spojky včetně setrváku,cena cca 30000kč, vstřikovače 16000kč/ks, jinak klasika přední náprava. 1,8T odcházejí turba,zapalovací moduly,jinak spolehlivý motor, je potřeba čistit sítko mazacího čerpadla a myslím, že výrobce doporučuje výměnu čerpadla po cca 180000km, cena čerpadla cca 6000kč + práce,musí dolů nápravnice,aby se nechalo sundat vana motoru. Ceny,které uvádím jsou ve značkovém servisu a jsou orientační,aby tady na mně někdo neútočil. Jinak díly na škodovky a VW mohu zajistit za rozumné ceny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono s tou přední nápravou je to tak, že málokdy odejde lidem s originál 16" gumami, protože tloušťka pneumatik dostatečně odpruží nebezpečné vibrace. Taky je to znát, nejsou cítit žádné nerovnosti vozovky, jen se to tak majestátně pohupuje. Při přesednutí ze Superba s 16" koly například do Felicie si myslíš, že sedíš na trakaři.

Naproti tomu "frajerské" 17" nebo dokonce 18" :) zlikvidují lehčenou přední nápravu poměrně rychle, protože izolují proti nerovnostem vozovky podstatně méně (z vlastní zkušenosti se to nedá srovnat a taky mi to strhávalo dost razantně volant ve vyjetých kolejích, až jsem se toho chvílema lekal. Prostě žádné cigárko v jedné ruce a pár prstů levačky na volantu, jinak jsi skončil v poli :) ). Samozřejmě je to dané kvalitou silnic, kde člověk jezdí.

Jinak, co se týče náhradních dílů, ve srovnání s jinými zahraničními značkami, jsou náhradní díly jedny z nejlevnějších. Osobně mám motor 1.9 TDI a vyhovuje mi, spotřeba, jak už tu někdo taky psal, s vypnutou klimatizací okolo 4,7 až 5l /100 mimo město, se zapnutou v létě asi o půl až litřík víc. Mám najeto 100 000 a jednou mi měnili turbo a před pár měsíci mi odešel alternátor, ten jsem si měnil sám za neoriginál zalevno a zatím šlape dobře.

Rozvody (hlavně práce) je dražší než u Oktávky, protože se musí u většiny typů přirozebrat celej předek (ti, co maj originál přípravky jen dají dlouhý šrouby a posunou přední stěnu o pár čísel dál, aby se k tomu dostali. Ale stejně musí nárazník a spodní kryty motoru pryč). Neaut. servisy to dělaj tuším do 10 tisíc, v autorizovaném servisu mi řekli za normální servisní prohlídku spojenou s výměnou rozvodů přes 20 tisíc (teď nevím, jestli to bylo 23 nebo 26)...

Olej - měnil jsem teď - Castrol 5l balení za cca 1100,- a ještě ti litr zbyde na dolejvání. Filtr originál se dá sehnat cca do 300,-. Zase je nutný sundat spodní kryty motoru, jinak se nedostaneš k výpustnému šroubu, takže bez ničeho doma se to nedá, chce to aspoň nájezd (nebo jednu stranu auta na vysokém chodníku), aby ses pod to dostal a pak na vypouštění sjedeš na rovinu.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, nevim co dělá v autě Alpha, ale na 18" stále řídím jednou ruku (někdy i dvěma prsty) a nic mi nikam netrhá, já se nelekám a popíjím klidně kávu.

Řeknu ti to takhle: najedeš li 30 tkm a víc, kup si 1.9 TDI PD .. motorů je všude dost a motor docela vydrží. Pokud najedeš méně, pořid si 2.8V6 ... klidně si do toho hod plyn. Beru to vzhledem k tomu, co bude mít superb do 160 tisíc Kč nachozeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravim... poradte mi prosim... uvazuji nad koupi superba,ale nevím jaký motor zvolit... co vim jiste je, že chci manualni řazení ... ale tedkoms jaky motor?? 1,9tdi... spotreba by byla cca kolem 7mi tušim že? nebo 1,8turbo či 2,8? tyto benziny bych dal urcite do LPG.... jde mi o akceleraci..a předjíždění, že když to ve stovce sešlápnu, tak chci předjet dotyčný auto a né abych teprve rozpohybovával to svoje :) samozřejmě také nechci aby mi auto sežralo peněženku :D ... tušim že ta 2,8 v LPG by mohla v prumeru papat 12ct litru???coz bych byl teda natom cenově se spotrebou stejne jako 1.9tdi ...ze? nasel jesm i tento odkaz http://srovnani.katalog-automobilu.cz/skoda-superb-1-8-turbo/skoda-superb-1-9-tdi-pd-96kw/skoda-superb-2-8-v6-30v/ kde to srovnavaj... :) zajímají mě vaše zkušenosti :) díky

Editováno: , autor: djmanny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1,9 tdi 96kw super,nejsem sice závodník,ale tenhle motor ma neco okolo 320nm kroutak,takze zatahne,..výhodou je jeho spolehlivost po vsech strankach a samozrejmne spotreba..A taky ho muzes cipnout,jsou kluci co tenhle motor ciply na 122kw a rikaj ze je to pak letadlo.....1,8 neni spatna ale tech 110 kw nema takovy kroutak ale celkem spolehlivy,,vyssi spotreba,a u tehle motorizace se minimalne delala nejaka lepsi vybava tedy aspon ta kuze i kdyz ne kazdy si ji preje..2,8 je letadlo 142kw jede velice pekne nevim jaka je spolehlivost ale projev motoru je velmi prijemny az na tu spotrebu..toliko me skusenosti snad pomuzou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHoj, ja jsem stal pred stejnou otazkou asi pred mesicem a dopadlo to tak, ze jsem si koupil 2,8 LPG a jsem nadmiru spokojen, 2007, 85 000, cena 200 000, za tyhle penize nekoupis ani octavii v peknem stavu, motor krasne tichej, jelikoz je to automat tak s pomalejsi odezvou na plyn, ale super svezeni. Z ojeteho dieslu cca kolem 150 000 km, bych mel strach, to je na vymenu poloviny veci na podvozkua a posleze i na motoru, ja bych nekoupil kazdopadne bouchle auto, vic jak 130 000 km, a v peknem stavu, kontrola pred koupi s mechanikem jedine, ohledne spotreby dalnice (cca 150) okreska (100) 10l a mesto 14, takze uplna pohoda, benzinova V6, podle me ma nekolik vyhod oproti naftove V6, z 98% je to auto vzdy v plne nalozi coz ty diesly nejsou, porizovaci cena cca 50 000 - 70 000kč min, a hlavne na tom benzinovem motoru se nema co po.... :D , na dieslu muzou odchazet eggery, vahy vzduchu, turbo atd, coz je nemala investice, predpokaldam, ze to mas na jezdeni po meste, na holky a k babicce ;) , tak jedine 2,8. Jsem z toho auta fakt nadsenej po vech strankach (no az na ten silenej dekor dreva, kterej musim nechat prelakovat) lol mej se

Editováno: , autor: Castor603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tyyyjo... pořád váháám nooo :( určitě děkuju všem za jejich nazory a zkušenosti :-P ale furt vaham 1,9 96kw/ 2.8 142kw .... :( je teda pravda...ze ja posledni dobou,nejezdim jako rychle... ale davam mej oktavce 2.0 85kw zabrat...a pocituju ze bych rad presedlal do neceho silnejsiho:) ale co... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

jestli se nebojis LPG tak myslim ze volba je jasna... 2,8i sezenes levneji a lip vybavenou. Samozrejme usetrene penize padnou hned za plyn (28-35t Kc)

Nechci urazit majitele 1,9TDi ale proste ta 2,8i k autu jako je superb pasuje daleko lepe. Navic myslim, ze atmosfericky sestivalec je hodne ohrozenej druh, ktery treba nebudes mit moznost priste zkusit.

Jak jsem psal na zacatku, jestli nemas nic proti alternativnimu pohonu LPG nebo nemas prisun nafty tak nevidim jediny duvod proc kupovat diesel.

ja mam 1,8T v octavce, motor je to diky turbu snazivej ale do superba mi taky moc nepasuje. Sice ma i relativne slusny vykon ale porad je poznat ze je to ctyrvalec maleho objemu.

Navic bude mit v superbu i vetsi spotrebu. Proste superb je na klidne jezdeni dlouhe presuny. Jestli v aute travis vic casu tak je podle me 2,8i + LPG optimalni varianta. A ze te da nejake nacipovana Fabia RS na rozjezd nebudes vubec resit...

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mmm :) tak to asi půjdu do té 2.8 :) nn.. spíš naopak.. LPG mi vyhovuje... tedkoms mam este octavia 2.0 LPG a maximalni spokojenost..jak se spotrebou,tak s optimalnim vykonem... ale chtěl bych něco svižnějšího na předjíždění...ale zase né za tu cenu,abych rval peníze do oprav ikdyž si téměř vše sám dokažu udělat... jinač montáž lpg neřešim... na 6tiválec... tak mě to příjde na cca 18ct tisic se vším šady :) nový a se zapisem do tp... :) takže pohodička... jj líbí se mi,že ty 2,8 jsou poměrně celkem slušně vybavený :) jinac.. tak je mi asi jasný,že supík chipnutej na 121kw asi pojede hoodně dobře,když to má 400NM :) to by se mi taky líbilo... jenže zas ja potřebuju trošku výkon umerny spotřebě... jakožto student :D ..... :D esi by mě ten superb žral prumerne 12ct litru LPG,tak bych jezdil za 2,- coz by mi uplne bohate stacilo :) jinac ja dost jezdim dlouhy trasy (výlety za ženskejma) :D a prostě dám si třeba rychlost 120km/h a už jen tu rychlost udržuju... a jedu furt :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...