DVORKA Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Zdravím, při vyndávání a následném zandávání autobaterie (z důvodu vzpěry mezi tlumiči - málo místa) se mi podařilo nechtěně vytáhnout 4 fastony z ,,čehosi´´ co je na levé straně od baterie přiděláno na kastli (při pohledu do motorového prostoru) nevím, zda-li se jedná o nějaké relé - vůbec netušim. Nicméně na mě zůstaly koukat dva modré dráty, jeden červený a dva modrý sloučené do jednoho fastonu. Auto jsem nastartoval, svítí, stírá - více sem nezkoušel. Otázka - co to je a popř. jak to zapojit. Děkuji za odpovědi. DVORKA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 možná by foto pomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Jen nástřel z voleje - relé ventilu odsávání benzínových par z nádobky s aktivním uhlím? Ale ta fotka určitě řekne daleko víc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Karle a není relé vpravo při pohledu do motoru? On píše vlevo u baterky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Víme absolutní kulový o tom, co kdo na tom autě v minulosti montoval. Tohle může být cokoliv - včetně samo-domo imobilizéru nebo třeba přídavnýho relé k tlakovým italským fanfárkám "tydli-dudli-tydli-tát"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DVORKA Vloženo 12. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2011 (editace) Díky za odpovědi: nicméně auto je kupované nové jezdil s nim táta ted já mám ho dobře prošmejděný (je prakticky bez úprav a tuningu - to kdysi ,,odneslo´´ fávo ), ale tohle mi dlouhou dobu unikalo co je - myslel sem, že odlehčovací relé je v pojistkové skříňce nebo někde jinde. Pozorovaná změna bez zapojení tohoto ,,nesmyslu´´ je, že auto při startu nevypíná ele. spotřebiče - jak toto relé zapojit je pro mě ale stále záhadou google mi zatím nepomohl resp. sem nenašel co hledám. Je možné, že to nemusí být standartní umístění FE je únor 95, takže napůl ještě BMM fávo. DVORKA P.S. jak říkáte foto (správně zapojeného) by pomohlo pokud tu je někdo, kdo to relé má jinde než v pojistkovce Editováno: 12. Říjen 2011, autor: DVORKA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2011 HM, tak tomu se říká "X-kontakt" a má to za úkol kvůli odlehčení baterie při startování skutečně odpojit všecky ostatní spotřebiče v autě. Pojistkovka má 2 přívody +12V - jeden je přímý od baterky, druhý přes tohle relé. Na přímém přívodu "visí" jen spínací skříňka, brzdová světla a houkačka - a možná ještě něco, co musí bezpodmínečně fungovat i při vypnutém zapalování. Když se zapne zapalování, tohle relé sepne a přivede šťávu na zbytek instalace - k cívkám relátek světel, ventilace... atd. A když se otočí klíčkem do té poslední polohy, tak se tohle relátko zase na dobu toho držení klíčku rozepne - aby se zhasly světla, vypnulo rádio, větrák... a baterie skutečně živila jen a jen startér. Po puštění klíčku se to zase vrátí do původního stavu... Chce to vyčmuchat, kam na pojistkovce který drát vede a pak jít podle příručky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.