Přejít na obsah

NESTALA TEPLOTA


JURAJ1982

Doporučené příspěvky

Zdravim cele leto som jazdil bez termostatu nakolko som ho vybral abi sa nezohrieval motor teraz som ho vlozil naspet ale mam problem z teplotov raz stupa potom klesne topenie ide ale iba studeny vzduch niekedy ide trosku tepli ale potom zas studeny vzduch termostat to neni nakolko som si to aj ja myslel a kupil som novy ale ziadna zmena za odpovede dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to jako zavzdušněný nebo částečně zanesený chladicí/topný systém - nastartuj motor a pozoruj teploměr. Když se rafika teploměru začne zvedat, sáhni pod kapotou na hadici k topení - to samozřejmě musí být puštěné na "teplo" = regulační kohout kapaliny musí být otevřený. Ta hadice by měla mít v okamžiku, kdy se začne hýbat ručka teploměru na palubce teplotu asi tak 45°C - na omak by měla být hodně teplá ale ještě ne horká - skoro jako voda, ve které se myje nádobí. Výstupní hadice od topení zpátky do motoru by měla být o něco studenější. Nechej motor blafat dál na volnoběh a pozoruj teploměr - a občas sáhni na hadice od termostatu k topení a k chladiči. Do cca 90°C by se měla ohřívat jen hadice k topení (a jeho "zpátečka") - hadice k chladiči by měly zůstávat studené. Po dosažení teploty mezi 80°C a 90°C (přesnou hodnotu nelze říct, i termostaty mají nějakou toleranci, přibližně ±2-3°C) by se měl začít otevírat termostat = teplota hadice k chladiči prudce vylítne nahoru a jak se do motoru dostane do té doby relativně chladná kapalina z chladiče (= "velkého okruhu"), ručička teploměru spadne o kousek dolů - TO JE V POŘÁDKU!!!! Termostat se zase přivře a po malé chvilce (až se dohřeje ta studená kapalina co do motoru natekla z chladiče) se zase pootevře - udělá to ještě asi tak 3x. Je to poznat na pohybu rafiky. Nakonec zůstane termostat plně otevřený - na žádné z hadic mezi motorem, chladičem a topením bys pak neměl delší dobu udržet ruku, protože mají teplotu téměř shodnou s teplotou nastavenou termostatem - kolem 90-95°C. Pokud se s autem ani po této době nevyjede (náporový chladič nedostane proud vzduchu), měl by se po dosažení teploty cca 98°C sepnout termospínač na chladiči - a tím roztočit elektrický větrák. Má to nezaměnitelný zvuk - hučí to jak fukar a naprosto normálně to přehluší i motor běžící na volnoběh.

Jestliže se něco z popsaných dějů "nekoná", je někde zrada. Kdyby by se ohřívaly hadice k chladiči a spínal i větrák na něm, ale topení by dál nehřálo, zkus při natočeném motoru uvolnit postupně jednu a pak druhou sponku na hadicích vedoucích k němu - je možné, že je zacpaný přívod nebo samotný radiátorek = výměník, nebo je prostě zavzdušněný. Když kapalina vytéká jen z přívodní hadice, ale už ne z výstupu topení, je to radiátorek - v opačném případě jsou to ucpané hadice. Může to být i jen ucpaný regulační "ventil" na topení - je to ploché rotační plastové "šoupátko" hned pod přírubami pro přívodní hadice. Ovládá se lankem od knoflíku na palubce - otáčí se jen o 90°. Aby ses k tomu šoupátku dostal, musí se shodit za baterkou obě hadice k topení a povolit myslím že 4 (už si to nepamatuju přesně - je to víc let, co jsem se v tom naposled vrtal) šrouby do plastu, které drží ty nátrubky jako samostatnou část u celého zbytku tělesa topení - bývají hodně rezavé, tak na ně nejdřív nastříkej aspoň Konkor nebo něco podobného, co uvolňuje zarezivělé šrouby a aspoň hodinku tomu dopřej na zapůsobení - nejlíp přes noc. Jinak ty šroubky "očešeš" nebo překroutíš a budeš je muset odvrtávat... A protože je tam k tomu přístup jak k penězům a ještě ke všemu je tam za baterkou běžně bordel jak v tanku, nikomu to nepřeju dělat... Pod těmi nátrubky je kulatý "O" kroužek = těsnění, tak ten si neznič nebo neztrať, abys ho tam mohl dát nazpět.

Pokud se hřeje topení, ale hadice k chladiči i chladič zůstávají studené a po chvíli chodu začne z expanzní nádobky syčet pára (motor se přehřívá), znamená to že se neotevírá termostat - je nutno ho vyměnit. To ale podle popisu není tvůj případ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dakujem za odpoved takze teraz mi uz nestupa teplota motora iba trosku vynde az po ten bieli plny pas na okraj a potom hned klesne ale mam problem s tim topenim vobec mi nejde tepli vzduch iba niekedy ovzdusnil som to a stale nic ten regulacny ventil odsrubujem zajtra ale co potom znim ako zistim ci je dobry a ked motor je dostatocne nahriaty aj tak ide studeny vzduch

Editováno: , autor: JURAJ1982
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměníkem = radiátorkem musí volně protékat kapalina. Pokud nehřeje, je někde pravděpodobně překážka - ucpaná hadice, neprůchozí ventil, zanesený radiátor. Až zjistíš, kde je chyba, můžem řešit dál. Nejdřív je potřeba zjistit, jestli máš volný průtok kapaliny hadicemi a topením jako takovým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...