Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim cele leto som jazdil bez termostatu nakolko som ho vybral abi sa nezohrieval motor teraz som ho vlozil naspet ale mam problem z teplotov raz stupa potom klesne topenie ide ale iba studeny vzduch niekedy ide trosku tepli ale potom zas studeny vzduch termostat to neni nakolko som si to aj ja myslel a kupil som novy ale ziadna zmena za odpovede dakujem.

Vloženo (editace)

Vypadá to jako zavzdušněný nebo částečně zanesený chladicí/topný systém - nastartuj motor a pozoruj teploměr. Když se rafika teploměru začne zvedat, sáhni pod kapotou na hadici k topení - to samozřejmě musí být puštěné na "teplo" = regulační kohout kapaliny musí být otevřený. Ta hadice by měla mít v okamžiku, kdy se začne hýbat ručka teploměru na palubce teplotu asi tak 45°C - na omak by měla být hodně teplá ale ještě ne horká - skoro jako voda, ve které se myje nádobí. Výstupní hadice od topení zpátky do motoru by měla být o něco studenější. Nechej motor blafat dál na volnoběh a pozoruj teploměr - a občas sáhni na hadice od termostatu k topení a k chladiči. Do cca 90°C by se měla ohřívat jen hadice k topení (a jeho "zpátečka") - hadice k chladiči by měly zůstávat studené. Po dosažení teploty mezi 80°C a 90°C (přesnou hodnotu nelze říct, i termostaty mají nějakou toleranci, přibližně ±2-3°C) by se měl začít otevírat termostat = teplota hadice k chladiči prudce vylítne nahoru a jak se do motoru dostane do té doby relativně chladná kapalina z chladiče (= "velkého okruhu"), ručička teploměru spadne o kousek dolů - TO JE V POŘÁDKU!!!! Termostat se zase přivře a po malé chvilce (až se dohřeje ta studená kapalina co do motoru natekla z chladiče) se zase pootevře - udělá to ještě asi tak 3x. Je to poznat na pohybu rafiky. Nakonec zůstane termostat plně otevřený - na žádné z hadic mezi motorem, chladičem a topením bys pak neměl delší dobu udržet ruku, protože mají teplotu téměř shodnou s teplotou nastavenou termostatem - kolem 90-95°C. Pokud se s autem ani po této době nevyjede (náporový chladič nedostane proud vzduchu), měl by se po dosažení teploty cca 98°C sepnout termospínač na chladiči - a tím roztočit elektrický větrák. Má to nezaměnitelný zvuk - hučí to jak fukar a naprosto normálně to přehluší i motor běžící na volnoběh.

Jestliže se něco z popsaných dějů "nekoná", je někde zrada. Kdyby by se ohřívaly hadice k chladiči a spínal i větrák na něm, ale topení by dál nehřálo, zkus při natočeném motoru uvolnit postupně jednu a pak druhou sponku na hadicích vedoucích k němu - je možné, že je zacpaný přívod nebo samotný radiátorek = výměník, nebo je prostě zavzdušněný. Když kapalina vytéká jen z přívodní hadice, ale už ne z výstupu topení, je to radiátorek - v opačném případě jsou to ucpané hadice. Může to být i jen ucpaný regulační "ventil" na topení - je to ploché rotační plastové "šoupátko" hned pod přírubami pro přívodní hadice. Ovládá se lankem od knoflíku na palubce - otáčí se jen o 90°. Aby ses k tomu šoupátku dostal, musí se shodit za baterkou obě hadice k topení a povolit myslím že 4 (už si to nepamatuju přesně - je to víc let, co jsem se v tom naposled vrtal) šrouby do plastu, které drží ty nátrubky jako samostatnou část u celého zbytku tělesa topení - bývají hodně rezavé, tak na ně nejdřív nastříkej aspoň Konkor nebo něco podobného, co uvolňuje zarezivělé šrouby a aspoň hodinku tomu dopřej na zapůsobení - nejlíp přes noc. Jinak ty šroubky "očešeš" nebo překroutíš a budeš je muset odvrtávat... A protože je tam k tomu přístup jak k penězům a ještě ke všemu je tam za baterkou běžně bordel jak v tanku, nikomu to nepřeju dělat... Pod těmi nátrubky je kulatý "O" kroužek = těsnění, tak ten si neznič nebo neztrať, abys ho tam mohl dát nazpět.

Pokud se hřeje topení, ale hadice k chladiči i chladič zůstávají studené a po chvíli chodu začne z expanzní nádobky syčet pára (motor se přehřívá), znamená to že se neotevírá termostat - je nutno ho vyměnit. To ale podle popisu není tvůj případ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Vloženo (editace)

dakujem za odpoved takze teraz mi uz nestupa teplota motora iba trosku vynde az po ten bieli plny pas na okraj a potom hned klesne ale mam problem s tim topenim vobec mi nejde tepli vzduch iba niekedy ovzdusnil som to a stale nic ten regulacny ventil odsrubujem zajtra ale co potom znim ako zistim ci je dobry a ked motor je dostatocne nahriaty aj tak ide studeny vzduch

Editováno: , autor: JURAJ1982
Vloženo

Výměníkem = radiátorkem musí volně protékat kapalina. Pokud nehřeje, je někde pravděpodobně překážka - ucpaná hadice, neprůchozí ventil, zanesený radiátor. Až zjistíš, kde je chyba, můžem řešit dál. Nejdřív je potřeba zjistit, jestli máš volný průtok kapaliny hadicemi a topením jako takovým.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...