DKx Vloženo 23. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2011 (editace) Zdravím, předem se omlouvám za teoretické OT. Potřeboval bych poradit (poradit, ne zdupat) od někoho zkušeného ohledně lakování autodílů akrylovými laky ve spreji, konkrétně používám Dupli-Color Car's. Lakuji jednotlivé demontované díly: - všechny sloupky - nějaký plech - ozdobnou lištu nad dveřmi - asi hliník Bohužel lakuji v neadekvátních podmínkách, byl jsem vykázán ze společných prostor kvůli zápachu, již to ale musím dodělat, takže v garáži, kde je docela prašno a při současných teplotách zima, maximálně tam zapnu elektrické topení, ale to mě přijde draho a zvedne teplotu jen lehce. Díly jsem vybrousil až na kov, do P800, základová barva, plnič, zbrosit P800, vrchní lak, dvě vrstvy. Lišty výborné, sloupky trochu horší, musím si dopomáhat fénem pro rychlejší zaschnutí kvůli prachu a tím povrch není tak "slitý", lehce pomerančový. Po dni, kdy by měl být základní lak už vytvrzelý i v nižších teplotách jsem nanesl ochranný bezbarvý lak, a to byla chyba. Ano, lak se nanáší po krátké době, asi aby se neloupal. Výsledek je ale hrozný, lak mi naleptal tu základní barvu, je to flekaté, krapaté. Měl bych dvě otázky: a] Jak to opravit? Mám dvě verze - zbrousit ten bezbarvý do lesku (i s použitím pasty), pak lakovat bezbarvým znovu (ale to se může opakovat), nebo druhá - zabrousit P800, a znovu čený vrchní lak a po té půlhodině bezbarvý (ale jakékoliv smítko akorát tak zalakuji). b] Zakryje bezbarvý lak lehce pomerančový povrch způsobený tím dopomáhání rychlejšímu zaschnutí, nebo je vhodnější to přeleštit pastou a pak lakovat bezbarvým? Chytne to pak? Díky moc za pomoc. Editováno: 23. Listopad 2011, autor: DKx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 23. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2011 Hlavní problém laků ve spreji je slabý rozprach = velké kapky vody. Tím ti vzniká silná vrstva laku, která se v horším případě rozteče, v tom lepším dlouho schne. Když mu pomůžeš fénem tak se vytvoří suchá krusta, která vlivem foukání mění tvar a tím vznikají fleky atd.. určitě by mělo jít zbrousit pastou do lesku a nanést znovu.. ale tenoučké vrstvičky a klidně 3... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondrero Vloženo 10. leden 2012 Sdílet Vloženo 10. leden 2012 Já X let také lakoval všechno možné barvou ve spreji....Od drobných dílů až po celé rámy motorek Né že by snad aplikace byla špatná.Stejkance jsem neměl a fleky atd taky ne.Horší to pak bylo s výdrží té barvy.Ať jsem to vzal X vrstvama barvy a laku,stejně to po vytvrzení šlo pomalu loupat nehtem. A jelikož jsem se chtěl dostat o level dál,pořídil si za 1500 stovek pistol.Vím za ty peníze žádná pecka,ale půl auta jsem nastříkal v pohodě a z metru není poznat,že je to amatérsky dělané. Rozdíl je s namíchanou 2 složkovou barvou oproti spreji markantní. Mít doma kompresor s kvalitním odlučovačem vody a pistol je k nezaplacení. Už konečně nebudu potřebovat lakýrníka.A že ti si říkaj pěknej ranec za lakování... Já chtěl dát nalakovat 2 nárazníky,prahy,křídlo,kryty motoru,zrcátka....A cena byla u lakýry 12 tis+ jak u koho. No a já sám jsem si to udělal za 500 Kč brusivo,700 plnič,1300 barva a 2 krabičky cigár za 4 litry 3 složkového bezbarvého laku. Plus samozřejmě desítky hodin zábavné práce v létě u džusíku pod slunečníkem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.