Přejít na obsah

Převodovka


Majra21

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám Fako 135L, 1992, karbec, najeto bez mála 100 000 km a nyní se vyskytl problém s řazením. Někdy jdou kvalty jakoby přes zuby, jindy vůbec a někdy úplně v pohodě a hladce... nenapadá vás někoho čím by to mohlo být? Zaslechl jsem názory jako, že není olej v převodovce, nebo že jsou špatné synchronní kroužky... nevím.

Stává se to za tepla i za studena.

Jinak auto jsem sehnal pa pánovi jako pozůstalost (viz příloha), šlape jak hodinky, žádné vůle v řízení, jede pěkně, jen toto je neduh, kterej mě ničí.

Předem díky za rady.

Míra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fáčko má řadicí táhla pevný, spojený na čepy přes silonový vložky - futýrka. Když jsou ty vložky starý, rozpraskají a v táhle vzniká těžko definovatelná vůle. Nech to zvednout a prohlídnout zespoda - a ty futra rovnou preventivně vyměnit. Může to být i uložením konce táhla pod spodním koncem šaltrpáky, kde může taky vznikat vůle. Oprava je relativně snadná a laciná - rozhodně mnohem lacinější než "preventivní" kuchání převodovky.

V převodovce zjistíš výšku hladiny oleje po vyndání konce bowdenu náhonu tachometru - musí se povolit pojistka držená k převodovce zvláštním šroubkem a pak se musí vyšroubovat konec bowdenu. Na konci je plastové kolečko se šikmým ozubením - BACHA, RÁDO SPADNE DOVNITŘ!!! Bez kolečka nefunguje tachometr! Samotné plastové kolečko převodovce ničím nehrozí, kovová kola ho bez problémů rozšrotují, ale sehnat nové... A to kolečko musí být mokré od oleje - to je dostatečná výška hladiny v převodovce. Barva a konzistence oleje je pak známkou jeho opotřebení - pokud je čistý, nezbarvený a je ho dost, není potřeba ho dolívat nebo měnit.

A k těm synchrokroužkům - pokud předchozí majitel jezdil s opotřebovanou spojkou nebo to byl Muflík a neuměl ji pořádně vykopnout až na podlahu při každém řazení, můžou být zlikvidované i ty. Nejvíc na to trpí 2. a 3. stupeň, jednička synchron u fáčka ještě nemá a ty vyšší se neřadí při takových rozdílech otáček, aby jim poškození při běžné životnosti auta nějak obzvlášť hrozilo.

Posuď sám, jaké projevy Tvoje "nové autí" jeví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...