Přejít na obsah

Přídavná LED světla pro denní svícení - montáž, zapojení


FenderStrat

Doporučené příspěvky

Ahoj,

máte už někdo praktickou zkušenost s montáží světel pro denní svícení od Hella? Chci zamontovat ty podlouhlé, asi zapadnou opticky líp vedle mlhovek. Mám si na něco dávat zvlášť pozor (půjdou do mřížky vedle mlhovek) ať už mechanicky nebo u elektroniky? Na fóru pro OI už jsou i nějaké fotky a diskuze, ale u OII zatím nic :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne by tam nepasovali.

Pokiaľ nemáš xenóny, nebolo jednoduchšie si nechať nakódovať denné svietenie a nechať si nastaviť intenziutu denného svietenia? Cez VAG sa to dá. Takže je menšia spotreba energie a žiarovky majú výrazne dlhšiu životnosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa to tiež vôbec nepáči, rozbíja to dizajn auta - môj názor.

Keď už denné svietenie, tak si nechám nakódovať rozsvietenie po naštartovaní a hotovo.

Akosi mi uniká pointa, načo sú dobré tieto dodatočné denné svetlá tretích výrobcov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, samozřejmě...nebude to přímo z fabriky, budou to další světla vedle mlhovek, nemusí se to každému líbit. Jenže téma nezní "líbí se vám světla pro denní svícení"-nezlobte se, ale názory na vzhled mě nezajímají. Je to moje auto. Už jsem takhle jednu OII naživo viděl a vizuálně to nepůsobilo nějak špatně. Chci tyhle světla kvůli xenonům. Jezdím často krátké trasy a neustálé zapínání a vypínání výbojek by je za chvíli zabilo. Nemám chuť je měnit každý rok. Jinak bych to neřešil vůbec, ještě nikdy jsem si nezapomněl zapnout pás a pustit světla :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie svetlá od Helly samozrejme majú atest, sú schválené, stačí dodržať vyhlášku, ohľadom ich umiestnenia a policajti nemôžu nič. Veľkou výhodou je aj nízka spotreba. Ale veľkým negatívom je vzhľad auta po tej montáži. Ideálne by boli nejaké LED denné svetlá. Alebo zapojiť na denné svietenie diaľkové svetlá a znížiť intenzitu ich jasu. Takto to má riešené Audi s Xenónmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam taky xenony, svitim porad a jeste jsem neslysel, ze by se castejsim zapinanim a vypinanim nejak pohrbily. tenhle argument nechapu, jako ostatne zadny argument pro pridavna svetla. mensi spotreba energie? a v cem se to projevi? o kolik min bude auto zrat? o kolik hodin se snizi spotreba baterky? je mi lito svitit xenonama...kuprikladu ja jsem si je prave kvuli nonstop sviceni kupoval. je mi lito svitit zarovkama...o kolik hodin se snizi spotreba?

ale ano, jak tady padlo, je kazdyho vec, co si na auto navesi, jen me zajimaly meritelny dukazy vyhody pridavnych svetel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Luke288: výbojce obecně více škodí samotné zapnutí (nažhavení), při stabilním svícení má samozřejmě mnohem větší životnost, než žárovka. Jestli skočíš ráno do auta a jedeš 30-50 km, pak jsi v práci a odpoledne zas jedeš domů, nemá smysl si dělat hlavu s životností xenonů. Vydrží dlouho-řádově minimálně 3-4 roky.

Ale když je během dne zapneš a vypneš 10-15x, pak mi věř, že při stejném kilometrovém nájezdu nebudou mít ty moje šanci. Vydrží s bídou polovinu. Takže investice do denních světel je několikrát zpátky...

Snížení spotřeby je druhotný efekt (údajně to sníží spotřebu o cca. 1 deci na 100 km), kvůli tomu bych je asi nepořizoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No aj keby to znížilo spotrebu o 0,1 L. Hoci o tej spotrebe pochybujem, lebo vždy nebudeš mať zapnuté tie denné. Rozdiel v spotrebe je asi takýto:

Hella má spotrebu 6-21 W, berme stred 13,5 W, Xenónová výbojka má 35 W. To je na dvoch svetlách úspora 43 W. Myslím, že to nie je taká úspora, že by si na tom ušetril 0,1 L. Aj keby si jazdil s dennými svetlami sústavne. Argumenty, že pri denných svetlách nesvietia zadné svetlá a pod. neberiem, lebo montáž Hella svetiel vyžaduje zásah do elektroinštalácie. A prečo by nešiel urobiť rovnaký zásah do inštalácie aj v prípade denného svietenia Xenónmi. Neviem, či svietia zadné svetlá pri nakódovaní denného svietenia, nemám nakódované. Možno nesvietia. Fakt neviem.

Čo sa týka životnosti Xenónov, výrobca udáva odhadovanú životnosť 2.500 hod. Ale nech niekto jazdí na krátke trasy a životnosť je o 20% nižšia, t.j. len 2.000 hodín. Pozrel som do svojich záznamov spotreby u Fabie, ktorá jazdila často po meste a na základe zaznamenaných časov jazdy z PP som vypočítal priemernú rýchlosť od kúpy až po predaj na 42,55 km/h. Pri takejto rýchlosti by som najazdil za 2.000 hodín cca 85.000 km. Pri nájazde cca 22.000 km/rok to vychádza na 3 roky a 10 mesiacov. To je malá životnosť? Za 3 roky kúpiť výbojky za 2x800 korún? Koľko stojí to svetlo Hella? Akú má životnosť? Vieš, že ak vyhorí žiarovka, mení sa celé svetlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamante, tech 20% nizsi zivotnosti pri castem zapinani a vypinani xenonu cerpas odkud? kdyby to bylo jen 20%, tak nic neresim. Stejne tak mi bylo ve skodovce receno, ze vybojky je nutne menit obe naraz (pry kvuli barve svetla) a neni to 2x800 Kc ale 2x4000 Kc. Pokud mas original nebo stejne kvalitni vybojky za 800 Kc kus, pak mam pro pripadneho zajemce se slevou sadu pro denni sviceni od Helly-nevybalenou :(

Co se tyce tech uspor, hella ma 2x6w a nic vic. Xenon je 2x35 wattu a k tomu pripocti jeste zadni svetla. Ale jak jsem rekl, s tou usporou paliva nevim. Nicmene svetla pro denni sviceni se udajne navrhovaly prave pro usporu paliva v celoevropskem meritku, takze uplna blbost to nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výbojky sa musia asi 100 hod. na začiatku zahorieť a až potom dosahujú plný svetelný výkon. S pribúdajúcim vekom sa farba svetla mierne mení. Ale nemalo by to byť nič tragické.

Tých 20% som si tipol. Keď sa stanovuje životnosť, určite sa nenechá výbojka svietiť v kuse. Tipujem, že sa nechá zapáliť aspoň 4x za simulovaný deň.

Čo sa ceny týka, tak za takúto cenu mi ich ponúkol kamoš zo servisu, originál výbojky. Asi si rovno dve kúpim a už ma nebude vúbec tankovať, koľko vydržia.

A ešte tak teoretizujem a rozmýšľam. Prečo by mal výbojke tak veľmi vadiť studený štart? U bežnej žiarovky je to jasné, lebo pri zapálení je vlákno studené a má iný odpor, teda je náchylnejšie na poškodenie. U neónovej trubice je zase štart zlý, lebo na vznik výboja je potrebné zionizovanie plynu, čo sa u klasických žiariviek s tlmivkou realizuje za pomoci žeraviacich vlákien na koncoch. Ak vlákna prehoria, tak trubica je KO. Lenže u Xenónovej výbojky dôjde k zionizovaniu plynu tým, že sa plyn doslova prerazí vysokým napätím (rovnako fungujú aj žiarivky s elektronickým predradníkom). A tým VN výbojom sa predsa nič nežhaví, nehreje. Prečo by teda výbojke mal štart tak veľmi vadiť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to overoval u prodejny autodilu, ktera se Skodou nema nic spolecneho-original vybojka xenon OII cca. 4000 Kc (takze pokud se musi menit obe,jako ze pry ano, tak je to skutecne 8 litru bez prace). Neoriginal (Philips) 1800 Kc. Diamante, kde kupujes vybojky za 800 Sk? Pokud to neni moc daleko na vychod SK,tak si pro ne pri nejblizsim vylete do vasich hor asi skocim a ty denni svetla od helly poslu zpatky (nastesti jsem je koupil pres net). Co se tyce toho skodliveho vlivu casteho zapinani a vypinani, neco jsem nasel tady, ale vim, ze jsem to cetl jinde a taky uz mi to rikali lidi, kteri o tom neco vedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, či som to nedomotal. Jeden kamoš mi ich ponúka za 800 ale CZK a iný zase za 1000 SKK. Kamoš je na dovolenke, ale keď sa vráti (o týždeň), tak mu poviem, nech mi teda dve zoženie a uvidíme, aká bude nakoniec cena.

Pozeral som na ten článok, ale pár vecí sa mi nepozdáva. Žeby bol u nejakého auta bixenón taký, že sú v stetle výbojky pre tlmené a extra výbojky pre diaľkové svetlá, to sa mi fakt nezdá. Taktiež si myslím, že v diaľkových svetlách sa nepoužíva výbojka aj preto, lebo po zapálení ešte nemá maximálny svetelný tok (ten dosiahne až po zahriatí). A u diaľkových svetiel sa nedá predpokladať, že budú svietiť sústavne. Taktiež predpokladám, že žiadny z výrobcov nebude výbojky kŕmiť jednosmerným prúsom.

A napokon sa mi nepáči, ako nabáda článok k prestavbe H4 na xenón. Optická sústava svetlometu je celkom odlišná a pravdepodobne aj dĺžka výboja nebude zhodná s dĺžkou vlákna H4, takže určite sa nepodarí umiestniť zdroj svetla do rovnakého miesta. Nehovoriac ani o tom, že H4 používa aj tienidlo priamo v žiarovke, pre tlmené svetlá a vlákno pre tlmené a diaľkové svetlo je v úplne inom mieste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se pridam...

1) Existuji bixenony s oddelenyma vybojkama, tedy jednou vybojkou pro tlumena svetla a jednou pro dalkova - kde jsem to videl? VW Phaeton.

2) Prestavba H4 nebo cehokoliv jinyho na xenon je zverstvo, prave kvuli problemu s ohniskem. Ikdyz mam sadu, ktera je urcena presne pro urcity typ auta (reflektoru), nikdy se nemuze dosahnout toho, ze by ohnisko vybojky a zarovky bylo ve stejnem miste - z toho vyplyva, ruce pryc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zaujímavé. Z toho by ale vyplývalo, že tej výbojke ani to štartovanie až tak nevadí, problémom nasadenia aj v diaľkových svetlách je teda len dvojnásobná cena takých reflektorov. Alebo žeby to diaľkové svetlo svietilo súčastne s tlmenými svetlami? A že by sa len preplo na diaľkové?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda taky neřešil nějaký přídavná světla,já měl u předchozí OI také xenony a výbojky jsem měnil po 1,5roku(cca180.000km) a to z důvodu že byli vysvícené,svítilo to jak dost zašpiněné obyčejné světla.A navíc v Praze vím o min.třech vrakovištích kde maj nové orig.díly a taková fungl origo výbojka tam přijde na 1000kč(+-200kč)

Už jsem viděl maníka u benzínky co měl u OII vedle mlhovek přídavná světla,nevím teda jestli to byli ty na denní svícení,ale každopádně to vypadalo strašně.

Ted mám u OII aktiv.automat.svícení a je to v poho.!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roman - a keď naštartuješ a neprepneš prepínač svetiel z polohy 0, tak ti svietia len predné svetlá, alebo aj zadné?

OII a VW Jetta denní svícení aktivováno ve značkovývh servisech ,svítí jim vše kromě interieru a přístrojovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je blbé. To sa to denné svietenie potom ani neoplatí kvoli úspore energie. Ak má auto Xenóny, tak mu je ešte aj ten svetelný senzor nanič. Keby ho ale využili, aby sa po zotmení rozsvietili zadné svetlá, predné parkovačky a prístrojovka, to by už nebolo také zlé ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...