Přejít na obsah

Igor

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2 599
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    3

4 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

6 435 zobrazení profilu

Oznámení Igor

  1. Igor

    Škoda Octavia IV

    @JirikHL : Musím súhlasit, že v prípade rýchleho rodinného kombi RS nemá žiadnu adekvátnu alternatívu. Predaje v prevedení RS ale Octaviu nezachránia. Gro predajov tvorili vždy Style a Ambition. Nemôžem ale súhlasit s tvrdením, že auto hodnotím na základe zopár desiatok jedincov, co sú nespokojní na diskusných fórach. To by bolo úplne super, keby ich bolo len pár desiatok a len na internete! Najhoršie je práveže to, že tých nespokojných ludí je množstvo práveže v reálnom živote a pri pive sa Franta s Honzom nebaví o tom, aká je tá Octavia super a že raz si na nu urcite našetrí a kúpi - ale o tom, že je to tak nah*vno auto, že si ju nikdy v živote nekúpi. @patrikcevela + další, co na nu ešte cakáte: Dakujem za názory, držím palce, aby ste sa áut dockali co najskôr a boli ste spokojní. Naozaj by som si rád precítal potom dojmy po presadnutí z O3 do O4 a s odstupom casu krátke zhodnotenie. @bojler: Áno, pamätníci pamätajú na nástup O3 po O2. O3 nebola velmi pozitívne prijatá najmä kvôli dizajnu, v nemilosti bol ale len zopár mesiacov na zaciatku predaja. Potom sa to zlepšilo a nakoniec z nej bol úspešný model. Ubehli 2 roky od uvedenia O4 a zázrak sa nekoná, predaje klesajú... Nepamätám si však už, ci som zrovna k O3 písal, že si ju nikdy nekúpim. Pre úplnost dodávam, že nakoniec som ich mal 3, tú poslednú som predal teraz vo februári a ako na najlepšiu z nich spomínam (logicky) na benzínovú RSu. Ale O4 som nekúpil a naozaj naozaj nikdy ani nekúpim. Negatívny urcite nie som vždy - ked je co pochválit, tak pochválim a ked je co skritizovat, tak skritizujem. Proste už nie som zaslepený Škoda fanúšik, snažím sa odosobnit. Spomínal si problém s Bolerom z MR2018. Vysvetlenie je nasledovné - "soudruzi z NDR" chceli ušetrit a u výrobcu v PL (Preh, bývalý Technisat Polska) si vyžiadali zníženie ceny nimi výrábaných infotainmentov. Výsledkom sú umierajúce Bolerá a Amundseny s H4x, kde proste odíde eMMC modul. Prejavuje sa to presne ako píšeš, náhodné reštarty, "zabúdanie" nastavení, nakoniec to skoncí tak, že rádio sa bud dokola reštartuje na Škoda logu, alebo zostane cierny displej. Riešenie je jediné, výmena. Odporúcam, ak už auto nie je v záruke, zožen si do zásoby náhradu, kým sa ešte dajú zohnat. Inak toto isté je problém aj s MIB3-OI jednotkami, bohužial tiež Preh. Preco je to auto také nepodarené? Preco ani po 2 rokoch nie sú schopní vyladit softvér? Na O4 nadávajú aj v servisoch mechanici resp elektrikári. Každú chvílu je nutný nejaký povinný update, ktorý zablokuje cloveka + diagnostický prístroj + nabíjacku aj na 5-6 hodín. Väcšina updatov je ako balík pre viacero jednotiek, robí sa v jednom kroku a ked raz zacne, treba ho dokoncit ako celok. Nic výnimocné, ked po aktualizácii hlavne OCU alebo MIB jednotka už nenabehne. Dám si tú námahu a spravím zoznam všetkých TPI a sevisných akcií, ktoré zatial pre O4 za tie 2 roky sú a porovnám to s TPI a servisnými akciami za prvé roky pre O3. Na záver asi dodám len tolko, že dobré autá sa už nevyrábajú. Ako správne dakto na predošlej strane spomenul, s novým MR sme sa vždy tešili na to, co pribudne. Teraz len trpneme, co nám zasa vyškrtnú. Nejaké zmeny už boli popísané, ja som pocul ešte o jednej - 1 reprácik pre parkovacie senzory bez ohladu na to, ci sú len zadné alebo aj predné. Pridávam ešte slúbené video vrzgajúcich tapacírov z novej Octavie. Bravó, pôvodne problém s vrzgajúcimi madlami z prvých Kodiaqov, ktorý úspešne vyriešili zmenou materiálu madiel v roku 2019 je tu zrazu znova. A teda vrzga to fakt kvalitne! O4_Vrzganie.mov Plus som ešte našiel pocty predajov pre SK trh za minulý rok v mesiacoch 1 až 9, ktoré tiež jednoznacne ukazujú pokles. Pre porovnanie aj rok 2020. Je to cierne na bielom - v roku 2019 v mesiacoch 1-9 sa predalo u nas 3728 ks Octavii (este O3). V roku 2020 to bolo 2822 ks (mix O3 aj O4) a v roku 2021 to bolo uz len 2552 ks. Nech ratam ako ratam, O4 sa v porovnani s O3 proste predava cca o tretinu menej. Takisto pekne vidno, ze v top 10 najpredavanejsich modeloch ako jedina straca Octavia. Fabiu do uvahy neberiem, tam je to len -11 ks. Edit: Pozeram, ze pri kopirovani to rozhodilo diakritiku, niekde je a niekde nie. Sorry.
  2. Igor

    Škoda Octavia IV

    @Tragedie_v_JZDNerozumieme si. Ja hovorim to, ze sukromna osoba si to auto nekupi, pretoze je mnozstvo inych/lepsich/lacnejsich/menej problemovych aut. Pri predoslych verziach mnozstvo ludia ani nepripustalo, ze by kupovali ine rodinne auto, nez Octaviu. A dnes si tu Octaviu nekupia aj preto, lebo poznaju Honzu/Premka/Karla, ktory Octaviu ma ako firemne auto, furt se mu to s*re a furt je s tim v servisu... Toto mam na mysli. Vyrobcu zaujimaju pocty a ano, technicky vzate je mu jedno, komu preda. Ale predaj sukromnym osobam by ho mal zaujimat tiez, pretoze na tychto kusoch je vacsia marza - na rozdiel od predajov na ICO, kde je milion roznych cielovych skupin, bonusov a co ja viem akych zvyhodneni (aspon pre SK trh je to tak a podla mojich info aj v CZ je to velmi podobne). Predaje Octavie 4 zaostavaju za ocakavaniami, vobec nebudem prekvapeny, ked milion predanych kusov zostane len nedosiahnuty sen. Naozaj by ma zaujimalo, kde tie nove Octavie su, pretoze na cestach ich naozaj nie je vidiet.
  3. Igor

    Škoda Octavia IV

    @Tragedie_v_JZDVyrobcovi je to jedno, ale o uspechu auta zodpoveda to, kolko ludi to auto chce a rozhodnie nie to, ked ti ho niekto nanuti v style "dostanes nove firemne auto a mas na vyber bud Octaviu alebo Octaviu". Predosle Octavie chcel (skoro) kazdy, aktualne mi to pride, ze novou Octaviou jazdi len ten, co musi. Staci sa prejst po nejakom vacsom sidlisku, najst Octaviu 4 bez firemnych polepov alebo polepu "Nahradni vozidlo servisu XYZ" je rarita. Ja strasne rad fotim nieco ako casozberne fotky, tie iste lokality v roznych casoch a ked sa pozriem na niektore parkoviska, co som fotil aj 5-10-15 rokov dozadu, tak je tam mnozstvo Octavii 1, potom Octavii 2, aj Octavii 3. Ale Octavie 4 na sucasnych fotkach tam ziadne nevidim. Kde su potom tie auta, ked je to tak uspesny model?
  4. Igor

    Škoda Octavia IV

    Mne pride Autoforum ako jedno z najobjektivnejsich intenetovych medii venujucich sa autam. Nie su voci Skode zaujati ani v pozitivnom, ani v negativnom zmysle, pisu realny pohlad na vec. Kazdy, kto sa v autopriemysle pohybuje uz nejaky ten rok vidi a vie, ze Octavia 4 je pruser. Pruser na kvadrat znasobeny najprv korona krizou a potom problemami zo strany dodavatelov. Pruser menom Octavia 4 sa dokonca u konkurencie spomina ako ukazkovy priklad toho, ako to nerobit. Uponahlane uvedenie nedorobeneho modelu na trh, katastrofalne softverove problemy v celom aute, mnozstvo servisnych a zvolavacich akcii. Auto je na trhu nieco vyse 2 rokov a az teraz sa konecne riesia veci, ktore boli problemove od zaciatku! Najst sukromnu osobu ako majitela je rarita, pravdepodobne kvoli cene ludia siahaju po lacnejsich alternativach; firmy su na tom podobne, mnozstvo operakov po skonceni O3 preslo bud na Scalu v ramci koncernu, alebo ina ine znacky. Malo firem vymenilo O3 za O4 a ked aj tak spravili, tak na zaklade vysledkov roznych statistik v ramci starostlivosti o zakaznika a popredajnych sluzieb je prekvapivo vysoke cislo tych, ktory by si to auto uz znova nevybrali. Predcasne vracanie aut pred ukoncenim leasingu, v pripade Octavie aktualne nic vynimocne. Detto snahy vratit auto po 3 neuspesnych reklamaciach. Takto zle to nikdy s Octaviou nebolo. Osobne ma to mrzi, blizko aut sa pohybujem od konca 90-tych rokov, zazil som vselico, Skoda stale je moja srdcova zalezitost, ale tak, ako som krutil hlavou, ked v minulosti si niekto miesto Octavie zvolil ine konkurencne auto, tak teraz si tukam na celo, ked niekto uprednosti Octaviu pred konkurenciou. Mal som moznost jazdit hadam vsetkymi existujucimi prevedeniami Octavie (okrem predlzenej 1.generacie), ako sukromne auto som od roku 2010 vystriedal 4 rozne Octavie v roznych prevedeniach, ale tak znechuteny, ako som vracal po vikende naspat Octaviu 4 v cennikovej cene cez 40tisic eur, som nebol ani z Dacie Solenza. Sme sice na Skoda fore a v Octavia sekcii, ale urcite by som dal dole ruzove okuliare a postavil sa celom k faktu, ze Octavia 4 ani zdaleka nesplnila ocakavania. V podstate je stastie, ze sa maju moznost vyhovorit na korona krizu a ze je problem s dodavkami dielov, inak by museli priznat, ze to proste nevyslo. Sucasne vedenie ani naznakom nepripusta, ze dakde spravili chybu a stale funguju s hlavou v oblakoch. Argumentovat o uspesnosti modelu tym, ze zakaznici su ochotni cakat na to auto aj 1,5 roka, je vymyvanie mozgov. Ano, caka sa preto, lebo dakto nieco fatalne pokazil na zaciatku. Je tu vobec niekto, kto ma Octaviu 4 ako sukromne auto a presedlaval z Octavie 3? Pridelene firemne auto alebo operak neratam, hladam sukromnu osobu, od ktorej by som rad nejake kratke zhodnotenie tohto "upgradu". Este skusenost z minuleho tyzdna - Octavia vyrobena teraz v aprili, cennikova cena nejakych 38tisic eur a kazdy dotyk nohy o tapacir znamena vrzganie a praskanie (spravil som aj video, mozem prilozit ak je zaujem). Halo vazeni, toto sme tu mali uz v roku 2016-17, to tam vazne nezostal nikto z tych rokov pracovat a nevie, ako navrhnut a vyrobit tapacir tak, aby nevrzgal? Asi to tak bude. Ono staci sa pozriet na TPI a ZDA za poslednych 20 rokov, mnozstvo veci sa po X rokoch opakuje u novsich modelov znova a znova...
  5. Igor

    Škoda Octavia IV

    Informacie, ktore isli do dealerskej siete ohladne obmedzenia vyroby Octavie 4 z dovodu chybajucich dverovych vyplni
  6. Igor

    Škoda Octavia IV

    Informácie pochádzajú z prvej ruky - dostali ich aj všetci SK predajcovia. Aktuálne by nové cenníky aj aktualizovaný konfigurátor mali byť online. Octavia 4, nastavenie niečo cez infotainment a funguje to? Tak to potom musí byť nejaká chyba 😂 Sorry, nedalo mi to. Čo sa týka jazdných vlastností, viacero ľudí sa sťažuje na gumené riadenie s minimálnou odozvou a celkovo také plávanie auta na ceste. Sťažujú sa teda najmä ľudia, čo presadnú do O4 z O3... Inak neviem, ako v CZ, ale u nás už niekoľko klientov tie nepodarené autá vrátilo. Pri generačnej výmene O2 na O3 ľudia nadávali hlavne na dizajn, no teraz pri výmene O3 na O4 to je hlavne nefunkčnosť auta ako celku. Predaje súkromným osobám sú doslova zanedbateľné, ak by neboli zazmluvnené veľkoodbery a reexport, tak u nás tie autá hnijú na sklade. Jediné šťastie, že ich nestíhajú vyrábať, tak nemá čo hniť. Je smutné, že to takto dopadlo, no Octavia 4 je najhoršie prijatý nový model od nástupu VW do Škody 😒 Octavia bol vždy pojem, pomaly všetci chceli Octaviu. A teraz? Octavia 4 sa používa ako exemplárny prípad aj u konkurenčných značiek, ako to nerobiť.
  7. Igor

    Škoda Octavia IV

    Výbavy, ktoré skončili a nie je možné ich objednať: Park Assist 7X5 Area View PKB Sound System Canton 9VS Side Assist 7Y1 Crew Protect Assist 7W4 Elektrické rolo kufra PS6 Bočné airbagy vzadu a stredový airbag PE6 všetko okrem Style El.nastaviteľné sedadlo spolujazdca PWC pre Sportline El.sklopné spätné zrkadlá PW5 pre Sportline Uvedené platí pre SK trh, výbava bola odstránená aj z paketov, ktoré ju obsahovali. Vozidlá objednané s danou výbavou ju budú mať odstránenú a bude poskytnutá cenová kompenzácia. Zmena sa dotkla všetkých modelov. Zaujímavé ale je, že pre Kodiaq a Superb sú Side Assist, Canton a Trailer Assist dostupné už len vo výbave Laurin a Klement. Celkovo došlo k redukcii výbav, určité prvky bude možné objednať len vo vyšších výbavách...
  8. Igor

    Škoda Octavia IV

    Areaview až 06KT/21 Zmeny od 48KT/20: Turn Assist Elektrické rolo batožinového priestoru Stredový airbag Povinný eSound pre PHEV Odpadá držiak na pero v lakťovej opierke Zmeny farieb: EOP hnedá maple 15KT/21 SOP zelená mamba 15KT/21 EOP čierna crystal 18KT/21 SOP sivá graphite 34KT/21 SOP oranžová phoenix 43KT/21 Od 1.1.2021 opätovné navýšenie cien a výbav, kompletný prechod na pakety... Fakt idú z toho spraviť nepredajné auto.
  9. Igor

    Škoda Octavia IV

    Tak minimálne toto viem potvrdiť, flash do polhodiny je z ríše scifi. Na niektorých autách flash začať ani nie je možné, niektoré autá pri flashi zomrú, na niektorých autách jednotky zostanú v update móde, ktorý sa nedá ukončiť. O4 je histórii novodobej Škody najhoršie do predaja pripravený a najnegatívnejšie v sieti prijatý nový model. Vyhovárajú sa síce na coronu, tá im prišla zrovna vhod, zvalili neúspech na ňu. Vaculík to povedal na plné ústa a má pravdu. Čudujem sa, že ľudia, čo to auto pustili do predaja také, ako je, ešte sedia na svojich stoličkách...
  10. Igor

    Kódování Kamiq

    Dovolím si vstúpiť do diskusie a uviesť informácie na správnu mieru - samozrejme dokódovanie rozpoznávania dopravných značiek vieme spraviť aj tu v Bratislave a na Slovensku už nejaké takéto Kamiqy a Scaly nejakú dobu jazdia :-)
  11. Toto sa nedá dorobiť. Na aktiváciu je treba FEC, ktorý sa cez FFS zadá a dôjde k odblokovaniu uvedenej funkcionality v danom vozidle. Na rozdiel od VW ale bohužiaľ pre Škodu neexistuje a teda aj pri správnom zapojení to nepôjde aktivovať a nebude to fungovať. Je to podobné, ako dorábka tempomatu, aktivácia smartlinku alebo hlasového ovládania. Tieto idú zakúpiť ako príslušenstvo, ale jazdné profily nie...
  12. Hlasové ovládanie v slovenčine nie je dostupné. Ako už zaznelo, treba prepnúť minimálne na češtinu, tam funguje.
  13. Dovolím si po niekoľkých rokoch absencie na tomto fóre zapojiť sa do diskusie, keď už som teda bol spomenutý: Ďakujem za kompliment, porovanie mňa a Jirku (ferda25) ale nie je na mieste. Ja sa autám venujem ako svoje hobby, on si tým zarába na živobytie. Je logické, že ak sa niekto niečomu venuje 8 a viac hodín denne, robí toho viac, než nejaký hobby nadšenec. Ja sa výsledkami svojej práce nikde verejne neprezentujem, nepotrebujem to. To čo robím, robím preto, lebo ma to baví. Z časových dôvodov však nerobím žiadne veľké prestavby a nerobím ani úpravy kilometrov, ani deaktivácie imobilizérov a ani chiptuning. Kvality Jirku vôbec nespochybňujem, je macher v tom čo robí. Nie celkom sa stotožňujem jedine s jeho prístupom, kedy častokrát kvôli bežným veciam presviedča ľudí, aby k nemu merali cestu cez celú republiku. Miesto toho, aby odporučil niekoho bližšieho, čo sa bežne robí medzi nami ostatnými... Ale to je môj súkromný názor, s ktorým pochopiteľne nemusí nikto iný súhlasiť - dovolil som si ho ale zverejniť. Strabag, ak si dobre pamätám tak Tomáš, že? Tvoje auto je dosť špecifické, už pred mojou návštevou si mal porobené väčšinu toho, čo sa na ňom dalo spraviť. Každé auto má svoje limity, ktoré niekde končia. Nemôžeš sa teda čudovať, že v tom tvojom jednoducho viac bez fyzického zásahu spojeného s výmenou/dorábkou niektorých jednotiek viac urobiť nebolo možné a logicky som ti nemal čo viac ponúknuť. Len VCDS kódovač ale rozhodne nie som, a pri všetkej úcte si zaradenie do tejto kategórie "majstrov" vyprosím. Ešte sa vyjadrím aj k hlavnej téme o možnostiach kódovania, aby som nebol celkom offtopic: Veľa ľudí pýta presné návody na určité kódovania. Časy, keď na každé auto fungoval rovnaký postup, sú už dávno preč. Čo funguje na jednom aute, nemusí fungovať na druhom. Častokrát v priebehu modelového roka sa mení softvér v jednotkách za novší, veľakrát aj hardvér a dochádza k zmenám v kódovaní a adaptácií. Stačí malá zmena z jedného bitu/bajtu na iný, alebo len zmena názvu adaptácie a návod už nefunguje. Preto sa univerzálne návody ťažko píšu a ja osobne som s tým prestal. Fungujem/fungoval som na viacerých aj zahraničných fórach, veľa konkrétnych zverejnených postupov pochádza odo mňa a boli platné a funkčné v čase zverejnenia. Niektoré platia dodnes aj na novšie autá, ale u množstva z nich záleží na konkrétnom modelovom roku, na kombinácii viacerých použitých jednotiek, rôznemu sw v nich a toto sa nijakým univerzálnym návodom pre začiatočníkov podchytiť nedá. Veľa ľudí pokúpi lacné VCDS káble z Číny, pozrie návody trebárs na Stemei a ide "kódovať". Pred týmto dôrazne varujem všetkých nadšencov, dať do pôvodného stavu nefunkčné auto nemusí byť celkom jednoduché, hlavne po zásahu cez čínske VCP. Na to obzvlášť pozor, VCP patrí do ruky len tomu, kto vie čo robí! Minimálne raz týždenne riešim takéto lahôdky a veruže ich už zopár prišlo aj na podvalníku alebo odťahovke... P.S. Moje telefónne číslo prosím nedávajte nikam verejne, sľubujem však, že z času na čas budem chodiť aj sem na ŠkodaHome. Takže kľudne píšte správy, nastavil som si notifikácie do mailu.
  14. Chodím na fórum už len sporadicky...

  15. Igor

    MaxiDot

    muchapuk: Nedá sa. majk: Nepôjde, presne ako píše Cyril. Elektrika FIIFL je komplet prevzatá z nového Pola/Ibizy. Okrem iného aj funkcia komfortky a BSG bola zlúčená do jednej RJ, ktorá je označovaná BCM, množstvo ďalších RJ je/bude identických. Klíma je prevzatá komplet celá. Dorobiť niečo z FIIFL do FII pred FL bude problém
×
×
  • Vytvořit nový...