P.e.t.r_S Vloženo 18. Únor 2012 Sdílet Vloženo 18. Únor 2012 (editace) Dobrý den, nevím jestli to vkládám do správné sekce, ale vzhledem k tomu že stáří předmětu by odpovídalo veteránskému věku tak se zeptám Vás odborníků. Mám to doma už pár let, ale ještě sem nezjistil o co se jedná, rok výroby, ani model ke kterému to patři. Připadá mi to jako víko ventilů, ale asi se pletu a podle rozměrů bych tipl něco většího, než osobní automobil, možná i stacionární motor. Snad někdo z Vás bude vědět, všem děkuji za nápady. Editováno: 18. Únor 2012, autor: P.e.t.r_S Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 Mohlo by to být víko ventilů. Z čeho, ovšem netuším. Nějaký třiválec Ta páka z boku co ovládá hřídel uvnitř bude na tzv. dekompres. Otočením pákou se otevřely takové ventilky v hlavách, tím se motor mohl lehšeji roztočit startérem a až měl dostečné otáčky tak se ventilky zavřely a motor mohl naskočit. Možná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 Abych se přiznal, tak jsem nad tím dumal taky, ten dekompresor je jasný, mimo startu a chcípání to může sloužit i jako motorová brzda (zavře se palivo, zvednou se výfuckový ventily - a motor se hnaný přes převodovku stává brzdicím elementem vozidla) - ale počet válců 3 mi v dobách historických nepřijde pravděpodobný - spíš to bude jedna z dvou stejných součástí - buď půlka deklu ze řadového 6válce, nebo jeden ze dvou stejných deklů vidlicáku V6. Ale kdybyste mne zabili, nevybavím si motor Škoda - šestivál do V. Řadový jo - začala to Š706-R, pokračovalo to 706-RT (trambus) a 706-RTO (autobus), všecko stojaté řadové "dvanáctilitry". Jejich pokračovatelem pak byly motory LIAZ v nejrůznějších verzích (šikmé v tahačích a pozdějších Karosách, ležaté v "šimlech" = autobusech Š-11). Akorát netuším, jestli některý z nich měl dělený dvoudílný dekl rozvodů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 (editace) Jenom opravím. Motorová brzda je principielně komplet přidušení motoru kde se zavře ventilem před turbodmychaldlem resp. na svodech. Zároveň, jak bylo posáno se zavře přívod paliva. Proto motor vydává takový vzteklý zvuk jako kompresor. Z Barči- 706Rko kapotové to taky nebude. Potom nevím, asi nějaký opravdu stacionár. LIAZy měly třídilnou jak hlavu tak tm pádem víka ventilů. http://www.liaznavzd...mages/r/025.jpg Editováno: 28. Únor 2012, autor: Luďa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Necituj prosím předchozí příspěvek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 6. Březen 2012 Sdílet Vloženo 6. Březen 2012 Jde o víko ventilů stacionárního dieselového motoru škoda, který se používal hlavně na elektrocentrály. Motor byl 3válec s řadovým čerpadlem, dle mě se vyráběl kolem 40. a 50. let Páka na víku byla na dekompresi při startu a chcípání Jednou jsem u toho opravoval regulátor generátoru, foto bohužel nemám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.