netpos Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Dobrý den. Prosím o radu. V mrazech jsem jednoho dne nenastartoval. Po týdnu, když jsem pak sehnal nabíječku jsem vyjmul baterii a plně nabil. Tu jsem vrátil zpět po dalším týdnu, když polevily mrazy. Auto (Škoda Felicia Kombi 1,3 – 50kw, r.v. 96) nastartovalo napoprvé. Jenže po ujetí cca 2 km začalo strašně škubat a cukat, úplně vypádával výkon, jak kdyby jelo chvílemi na 2 – 3 válce a znovu se zase chytalo, ale to jen když jsem ho vytáčel do vysokých otáček. Pak mi chcíplo a nešlo nastartovat. Až cca na 4 pokus, když jsem fakt pořádně podržel startér tak se chytilo, ale zas jen v maximálních otáčkách a po pár sekundách opět na volnoběh zhaslo. Nechal jsem ho tedy odpočinout. Druhý den znovu chytlo napoprvé, ale po půl minutě opět zhaslo a scénář se opakoval. Startér točí jako blázen, ale auto se jen otřásá a jakoby bublá a né a né chytit. Ještě jsem zapoměl říci, že se ozývá nepravidelné cvakání někde od spolujezdce – snad od pojistek a to jak při jízdě, tak při volnoběhu. Vyčistil jsem poctivě rozdělovač, kabely a jejich koncovky, svíčky a nic. Baterie nabytá, pojistky v pořádku. Je to na odtah – jezdit se s tím nedá! Co mám ještě udělat, nebo vyměnit? Potřebuji s ním ještě nějaký ten rok jezdit! Děkuji za radu. Petr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Pravděpodobně máš nateklou nebo zkondenzovanou vodu v pojistkách - relátkách. Vyndej celou tu desku z auta, vysuš ji a prohlídni, případně propájej kontakty kde to bude potřeba. Pak dej vědět, co to udělalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
netpos Vloženo 4. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 OK. Díky. Zkusím to. Dej mi týden čas, nevím kdy se k tomu dostanu (po práci) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 V poho. Ty chceš jezdit. Jinak si uvědom, že ta voda tam někudy musela natéct a nejpravděpodobnější příčina je netěsnost čelního skla - hnije to tam pod gumou v tom plechovým rantlu a podtéká tam voda. Takže pokud to okno co nejdřív nevyndáš, plech neodrezíš a nenatřeš proti korozi a okno pořádně nepřetěsníš, bude se to zatékání opakovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
netpos Vloženo 18. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2012 . . . po 14 dnech . . . Je to v prd . . . ! ! ! Vyhodil jsem svíčky, kabely, vypucoval rozdělovač, komplet rozebral celou pojistkovou skříň i se všemy relátky. Vše poctivě prohlédl, očistil. Tady mě překvapil opravdu dobrý stav komponent - tedy nikde žádná špína, vlhkost, rez či oxidace. Vše jsem poskládal zpět a nastalo opravdové zlepšení, nicméně toto je pořád jaksi málo a jak to dopadlo? . Motor chytil na otočení, šel klidně cca 15 minut na volnoběh plynule a pravidelně, ještě jsem udělal pár koleček a rozjezdů na uzavřeném dvoře = vše OK a tak jsem vyrazil na ostrý test do města. Vše šlo jak mělo. Jenže po cca 6 km jsem zastavil na parkovišti, že si odskočím, nejednou slyším jak motor vynechává, houpou se otáčky a než jsem k němu doběhl, abych ho přišláp, protože jsem tušil co bude následovat = zdechl ! Pal už né a né ho natočit, držel jsem ho několikrát přes startér dobu a nic. Zase tak nějak cukal, bublal a taky se opět ozvalo relátko svým typickým cvakáním. Naštvaně jsem ho dotlačil k obrubníku, zamknul a nechal tak. Jenže mi to nedalo, (nechtěl jsem ho tam nechat stát přes noc v přítmý a samotě kvůli nejrůznějším vandalům) za hodinu jsem se vrátil, opět chytlo na první dobrou a tak jsem se strachem na dvojku ve vysokých otáčkách dojel zpět k nám na dvůr ( 500 m) kde opět začalo ztrácet výkon až zdechlo, že už jsem ani nestihl zaparkoval. Zase bylo mrtvý . . . Takže tam stojí jak lemra a už to bude chtít asi radikálnější zásah než jenom čištění. Někdo mi radil napojit ho na PC s patřičným softwarem, že to ukáže přesně co tomu je = co přesně vyměnit. Jinak odtah do servisu bude nevyhnutelný :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Březen 2012 Sdílet Vloženo 18. Březen 2012 zkusit vyměnit to relátko, popř. bych zkusil na zkoušku od někoho vyměnit zapalovací cívku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Březen 2012 Sdílet Vloženo 18. Březen 2012 (editace) Cívkou to asi nebude, spíš to vidím na čidlo teploty motoru. Nechej ho "pospat" (vystydnout), připrav si vercajk na vyndavání svíček, studenej nastartuj, nechej ohřát až do stavu, kdy začne kuckat a zdechávat. Pak se ho snaž trochu "proplynovat" až zdechne úplně - vlastně udělej přesně to, cos dělal doteď, jako by ses snažil doklepat se z města domů. Pak se znovu pokus motor několikrát nastartovat - jak píšeš, "držel jsem ho dobu přes startér" - a pak vyndej svíce. Vem si rukavice, budou horký, ale jestli budou v ten moment mokrý od benzínu, nebo jestli bude z děr po svíčkách cítit benzín, bude na vině nejspíš špatný čidlo teploty motoru (chladicí kapaliny). Je to to u termostatu, dvojitý, jeden snímač je pro budík na palubce, druhým měří teplotu ŘJ motoru. Pokud není úplně přerušený nebo zkratovaný, ŘJ nic nepozná - i když dostává nesprávnou informaci, nevyhazuje chybu a na VAG (to je ta diagnostická elektronika = PC se softwarem) to nic nenapíše. Čidlo dává falešnou informaci, že motor je studený, ŘJ dává velkou dávku paliva jako těsně po startu a motor se zahlcuje - doslova přechlastává. Dej si tady na fóru do vyhledávání slova "čidlo teploty motoru" a přečti si co to vyhodí - budeš mít dva dny co louskat. Je to jedna z velmi častých příčin problémů s různým typem startů. Podle toho jak to které čidlo "kecá" (jestli pořád hlásí "teplo" nebo "zima") je problém se studeným startem a stabilitou volnoběhu (ŘJ dostává info "je mi teplo" = vstřikovaná dávka je příliš malá pro start za studena), nebo naopak se startem za tepla (info stále "brrr je mi kosa" = dávka je vysoká a motor se přechlastává). To čidlo je termistor - součástka, která podle své teploty mění odpor kladený průchodu malého elektrického proudu, který do čidla pouští ŘJ. Dokud nějaký proud prochází, ŘJ si myslí, že je všecko v pořádku - neumí tedy ověřit, jestli je teplota udávaná čidlem reálná nebo kec. Do paměti závad se něco zapíše jen tehdy, kdy proud čidlem překročí nastavenou mez (zkrat čidla) nebo se přestane téct úplně (přerušené čidlo). VAG proto vůbec nemusí nic vyhodit - a přesto je motor chorý a auto dělá brikule... Editováno: 18. Březen 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
netpos Vloženo 18. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2012 VAG tedy odkládám na neurčito. Stejně jsem o tom přemýšlel, zda to má cenu a taky ta nabídnutá cena 600 Kč jen za diagnostiku (od garážisty), která vůbec nemusí nic odhalit mi přišla "riskantní". (už jsem jednou dal takhle 900 kč za sdělení závady, že oprava motoru bude stát 15000 kč u auta, které jsem koupil půl roku předtím za 17000 kč - starý seat ibiza 1,7D = tak šel z domu za 2000 kč na součástky) Jinak díky za další nápady. Vypadá to, že se na tý mojí feldě pěkně vyučím . . . :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.