Přejít na obsah

Výmena peľového filtra


Beny7777

Doporučené příspěvky

Ahoj,

prosím o radu ja ve Fábce 1.2 HTP 12 ventil combi se vymění vnitřní filtr. Zamlžuje se mi extrémně auto a nikde nemám mokro u koberčků atd. tak to může dělat ten filtr. Hledal jsem ho, ale nějak ho nemůžu najít. Může mi někdo poradit po případě poastup jak pro lamu děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vzduchový filtr se mění pokud se dobře pamatuju po 30 000 a pylák si měníš podle potřeby - vlezeš pod palubovku na místě spolujezdce, odsuneš do strany pojistku a sundáš krytku na klimatizační jednotce a kabinový filtr vyndáš směrem dolů. Opačným způsobem montuješ všecko zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcel by som sa este opytať,mám v pláne vymeniť aj olej tak by som potreboval poradit aký olejový filter by ste mi doporučily (aka znacka a typ) + znacka a typ vzduchového a peľového filtra a na čo si dať pozor pri výmene oleja,či musí byť na dotiahnutie ten momentový klúč alebo len bezný maticový klúč, či treba ešte nejaké tesnenia okrem toho čo je priložené k olejovému filtru atd. nikdy som to nerobil, viem, že je tu popisaného toho tu dosť ale vsade je kusok toho a toho, nechcem tu zbytočne otravovat v tejto téme. Ďakujem velmi pekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olejový filtr nejlépe originál, stojí to pár korun, u něho je přiložené těsnění, to použiješ. Taky bych vzal i nový výpustný šroub i s měděnou podložkou. Jiné těsnění měnit nebudeš. Na utažení výpustného šroubu stačí klasicky klíč. Já to dotahuju jen rukou, urvat bys to neměl. Hlavně pozor ať nedotahuješ přes závit, pak by ti to prosakovalo. Vzduchový filtr používám zn. Mann, stejně tak pylový s aktivním uhlím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měnit výpustný šroub není nutné, mám již hodně výměn oleje za sebou a stále je tam původní vč. podložky - nic nesákne.

Filtry stačí klidně i klasický Filtron, jsou dostatečně kvalitní vzhledem k ceně - důležitá je pravidelná výměna, mimo papírových filtrů z Číny jsou na tom s kavalitou skoro všichni stejně. Spolu s olejem dej vždy i nový vzduchový filtr.

Olej stačí jakýkoliv 10w40 nebo 5w40, případně 5w30 - ideální pro tento motor mám vyzkoušený 5W-40 - cena celkem nízká, po 15tkm vypouštím stále světlý (až bych řekl zbytečná výmena). Dříve jsem kupoval Shell Helix Ultra, nyní jezdím na sudový olej Starline - rozdíl v běhu motoru a výdrži neznatelný, cenová úspora značná ;)

ještě bych přidal výměnu svíček. Stačí obyčejné Brisk, investice cca 200,- a motoru to dost prospěje. Měním je každých 30tkm, byť elektrody stále vypadají jako nové, nové svíčky fungují podstatně lépe.

Editováno: , autor: janjoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím šroubem jsem napsal jak to dělám já, těch 50kč za šroub s podložkou není taková investice, navíc já vždycky ten starý při výměně utopím v oleji :D Ale jak píšeš, není to nutné měnit při každé výměně.

pojdem mimo temy, ale neva:

to som tu jediny kto nema na vypustnom srobe podlozku? :kol-128: a nemam ju tam uz cez 100tisic km, uz prvy raz ked som menil olej, tak tam nebola. olej napriek tomu vobec nepreseda, olejova vana je zvonku uplne sucha. a to ho vobec neutahujem nafest, by som skor povedal ze utahujem pomerne zlahka. bez problemov ho pri dalsej vymene znova povolim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...