Přejít na obsah

Světlomety


virgin

Doporučené příspěvky

Někde na oktávkách řešili, jak se dají vyčistit světla u octavie před faceliftem (ještě ty skleněný) a že ty z polykarbonátu už nejdou rozdělat - oddělit "sklo" od paraboly. Jak to teda vevnitř vyčistit? Moje auto celých těch 180000km, co má najeto, svítilo, takže ty světla jsou zevnitř pokrytý takovým filmem asi ze žárovek a proti jiným fabiím jsou znatelně "slepější",tzn. že to hůř vypadá než průzračný světlomět a asi to taky o něco hůře bude svítil. Čistili jste už někdo světla u fabie zevnitř?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

amogh je rozdelaval, ale jak je to s jejich opetovnym slozenim a jestli to bude spravne tesnit, to uz netusim. Podle me v nejhorsim pripade koupis nova svetla - daji se sehnat za par korun.

Tak nový světla bych kupoval až když by to bylo hodně špatný i když by stály pár korun. Baví mě si s tím hrát, ale zase bych nerad dělal úplně zbytečnou práci (vyndávání a otevírání světla), když bych neměl aspoň trochu reálnou naději, že to splní to, co od toho očekávám. Proto bych uvítal zkušenosti. Třeba se amogh ozve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

amogh je rozdelaval, ale jak je to s jejich opetovnym slozenim a jestli to bude spravne tesnit, to uz netusim. Podle me v nejhorsim pripade koupis nova svetla - daji se sehnat za par korun.

Tak nový světla bych kupoval až když by to bylo hodně špatný i když by stály pár korun. Baví mě si s tím hrát, ale zase bych nerad dělal úplně zbytečnou práci (vyndávání a otevírání světla), když bych neměl aspoň trochu reálnou naději, že to splní to, co od toho očekávám. Proto bych uvítal zkušenosti. Třeba se amogh ozve...

Tak to já bych raději koupil nové, než se patlat s něčím, co můžu mít "za pár korun" (netuším kolik světlo stojí) :t:t

Hlavně v dnešní době u plastových aut je řešeno většina spojů jako jednorázové zaklipávací zámky, které rozebrat nejdou, nebo jdou ale už jsou nakřáplé.

Vyprd bych se na nějaké rozebírání světel.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, ja bych to u Fabie nedelal.

Svetla Fabie nejsou urcena pro otvirani, coz znamena, ze je zamozrejme otevres (vicemene nasilím), horsi je je ale zavrit tak, aby perfektne tesnily dosedaci plochy a zaroven abys "nezprasil" vsechno okolo, zejmena uvnitr svetlometu.

Nakonec dojde k tomu, ze tomu venujes spoustu casu a pak zjistis, ze se ti svetla rosi zevnitr nebo se ti do nich prasi a bude to vsechno na nic.

I ja jsem hracicka, ale tohle bych nedelal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem rozebíral světla na fábce. Měl jsem totiž jeden xenon zdravej a druhej rozmačkanej, kde byl vnitřek zdravej. Vzal jsem nový světlo, zespodu nahřál spoj plastu a čirý optiky horkovzdušnou pistolí a pak dost násilně plexisklo vyoperoval. Samozřejmě se při tom dost zohýbal plast těla světla, ale při opětovným nahřátí se dal zatlačit do původního tvaru. Práce tak na 0,5-1 hod. musí se to dobře zase uzavřít. Výhoda je, že po nahřátí to lepidlo, který je ve spoji, změkne a v podstatě znova lepí.... ;) Ósobně nedoporučuju to zbytečně dělat kvůli čištění, použitý dobrý světla se daj sehnat tak 1500,- za pár a člověk má jistotu, že bude vše ok.. B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem rozebíral světla na fábce. Měl jsem totiž jeden xenon zdravej a druhej rozmačkanej, kde byl vnitřek zdravej. Vzal jsem nový světlo, zespodu nahřál spoj plastu a čirý optiky horkovzdušnou pistolí a pak dost násilně plexisklo vyoperoval. Samozřejmě se při tom dost zohýbal plast těla světla, ale při opětovným nahřátí se dal zatlačit do původního tvaru. Práce tak na 0,5-1 hod. musí se to dobře zase uzavřít. Výhoda je, že po nahřátí to lepidlo, který je ve spoji, změkne a v podstatě znova lepí.... ;) Ósobně nedoporučuju to zbytečně dělat kvůli čištění, použitý dobrý světla se daj sehnat tak 1500,- za pár a člověk má jistotu, že bude vše ok.. B)

Sakra,z tvýho přízpěvku jsem dostal strach to světlo otevírat-aby to pak nebylo horší než předtím. Myslel jsem, že to půjde otevřít bez použití násilí či nějakých deformací. Nový (použitý) světla se mi zatím nechce kupovat, protože těmhle nic není - kromě toho, že jsou zažloutlý...Až to vyfotím tak sem dám fotky, kde bude vidět výraznej rozdíl mezi světlomety aut, který jsou +- stejně starý, ale mají najetý (nasvícený) různý počet km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro vyndání světla musíš povolit dva šroub nahoře na světle, pak jeden vzadu dole pod světlem a taky ten dole u masky, jak se k němu blbě může, odpojíš kabeláž a světýlko jde ven, ani nemusíš sundavat nárazník, jak někdo píše... :ph34r:

Dík. Tak si ho o víkendu zkusím cvičně vyloupnout ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Jelikož můj dotaz byl uzamčen a byl jsem odkázán na toto vlákno, zopakuji to co mne napadlo. Jestli by ty světlomety po demontáži nebylo možné vypláchnout vodou se saponátem a následně ještě destilkou, aby se zamezilo vzniku zaschlých kapek. Nemáte někdo s takovýmto postupem nějakou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem rozebíral světla na fábce. Měl jsem totiž jeden xenon zdravej a druhej rozmačkanej, kde byl vnitřek zdravej. Vzal jsem nový světlo, zespodu nahřál spoj plastu a čirý optiky horkovzdušnou pistolí a pak dost násilně plexisklo vyoperoval. Samozřejmě se při tom dost zohýbal plast těla světla, ale při opětovným nahřátí se dal zatlačit do původního tvaru. Práce tak na 0,5-1 hod. musí se to dobře zase uzavřít. Výhoda je, že po nahřátí to lepidlo, který je ve spoji, změkne a v podstatě znova lepí.... ;) Ósobně nedoporučuju to zbytečně dělat kvůli čištění, použitý dobrý světla se daj sehnat tak 1500,- za pár a člověk má jistotu, že bude vše ok.. B)

Sakra,z tvýho přízpěvku jsem dostal strach to světlo otevírat-aby to pak nebylo horší než předtím. Myslel jsem, že to půjde otevřít bez použití násilí či nějakých deformací. Nový (použitý) světla se mi zatím nechce kupovat, protože těmhle nic není - kromě toho, že jsou zažloutlý...Až to vyfotím tak sem dám fotky, kde bude vidět výraznej rozdíl mezi světlomety aut, který jsou +- stejně starý, ale mají najetý (nasvícený) různý počet km.

Taky jsem rozebíral světla,měl jsem rozlámané xenony a dával je do klasických světel.Stačilo 10 minut v troubě na 80° a šli krásně od sebe a nic se nezkroutilo.Pak jsem je zase slepil dohromady dokud byli ještě teplý a těsní.Jinak to jde potom taky slepit lepidlem na akvária.Ale kvůli čištění bych to nedělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím, jestli si zanášet vlhkost do světel je rozumné, ale jestli chceš, proč ne - jsou to tvoje světla.

Ta vyslepnutá vrstva, vzniká teplotou jdoucí od žárovek, a myslím, že je to jev skoro nevratný. Podle mě bys to musel nějak rozleštit.

Většinou paraboly posílají lidi do kopru díky 100W žárovkám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou vodou nevidím problém, na jaře na sluníčku to spolehlivě vyschne. Spíše si nejsem jist jestli to bude takto stačit. Ten povlak je i zevnitř na tom čirém zasklení. A žárovky používám normální watáž, nejsem prase vůči ostatním řidičům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...