Publikováno Duben 18, 201213 r Pozdravujem kolegovia, vprvom rade by som sa chcel ospravedlniť ak som v minulosti v príspevkoch mal pochybnosti o návratnosti LPG prestavby v maloobjemovom motore. Skutočnosť je taká, že sa to naozaj oplatí. Mám však na vás otázku. Od soboty mám vo vozidle namontovaný systém BRC Sequent a trošku ma trápi spotreba. Do nádrže mi technik natankoval cca. 41,09 L LPG, pričom so odjazdil cca. 656 km. Spotreba mi vychádza 6,25 l čo predstavuje nárast 25 %, keďže rovnakým štýlom jazdy na danej trase som mal spotrebu 5 L. Prvá kontrola ma čaká pri 2000 km, je možné tú spotrebu upraviť, aby som sa dostal na hodnotu 15 %. Prípadne aký nárast spotreby máte vy pri BRC systémoch. Ďakujem
Duben 18, 201213 r inskeu prosim este percentualne vycisli naklady na prejdenie 656 km pri cene benzinu1,58evri za liter a spotrebe 5litrov a cene LPG pri cene 0,70 evri za liter a spotrebe 6,25litra. a ked si pozries rozdiel zistis ze to nie je o percentach ale o EURACH ktore ti vdaka prestavbe zostavaju v kapse A VO TOM TO JE
Duben 18, 201213 r CHlape, co tak výrobce, model auta, objem a výkon motoru? JInak s tím moc nepočítej...průměrná spotřeba je cca 20procent oproti benzínu v realitě (nikoliv v palubáku)
Duben 18, 201213 r Autor U nás benzín stojí 1,614, tzn. 8,07 EURO/100 km. Pri LPG je to 4,37 LPG + 0,18 Flashlube + 0,26 štartovanie na benzín, spolu 4,81 EURO/100 km (ročnú prehliadku LPG do nákladov nezahŕňam). Percentuálne je to necelých 60 % nákladov pri jazde na benzín. Pýtam sa preto, lebo všade pri BRC uvádzajú max. 15 % nárast, trošku som počítal, že to bude okolo 5,5 LPG, max. do 6L. Amigo ešte stále máš Fabiu 1,4? alebo Aveo?
Duben 18, 201213 r Autor to: PauLofWoCC Hyundai i20 1,2 57 kW, len ma neukameňujte, že to nie je koncernové auto Predtým som mal Golfa na LPG. Na benzín som pri úspornej jazde jazdil tak za 4,5, priemerku za 30.000 km som mal 5,1 jazdím len diaľnice a je to reálna spotreba, nie podľa palubáku. Pýtal som sa vo viacerých montážnych dielňach na nárast spotreby BRC a všade mi povedali max. 15 %, dokonca pri úspornej jazde to môže byť takmer rovnaké ako na benzín
Duben 18, 201213 r Můžu se zeptat jakou průměrnou rychlostí jezdíš po dálnici?Já mít takovou spotřebu,tak jsem štastný člověk.
Duben 18, 201213 r Autor Jazdím na spotrebu, takže po diaľnici 90 - 100, samozrejme občas 130 - 160 aby motor nezlenivel
Duben 18, 201213 r Fabiu uz nemam 3roky ta mala podtlak a zrala asi 9 litrov plynu uz som stihol zodrat aj berlingo 1,6 ten mal sekvencnevstrekovanie a zral asi 1O litrov plynu a teraz mam opel astru H karavan 1,4 a ten zerie necelych 8 litrov plynu. a ja som velice spokojny a aj napriek tomu ze mam na plyne najazdene asi 600 TKM tak peniaze ktore som usetril aj tak nemam ale mne to nevadiiii nech sa dari majstri hlavne to zdraviicko
Duben 19, 201213 r Autor Použijem starší príspevok od karel.lpg: "Já mám taky 1.6 75 ku, při rychlostech 90 km/h spotřeba 7.5, při jízdách do 130 8.5l, já se ti to pokusím vysvětlit, všechny dnes motované systémy fungují tak, po montáži se nejdříve s vozidlem udělá kalibrace ve volnoběhu bez jakékoliv zátěže/nesmí být nic zapnuto-větrák, světla atd/, pak se najede asi 20km na benzín a tím se vytvoří jakási křivka, která se zablokuje/dle mých zkušeností 10 řidičů udělá 10 křivek, každý prostě jezdí jinak/, pak se přepne na plyn a najede se stejná trasa na plyn, pak se vytvořená křivka upravuje, aby byly obě stejné, to je vše.... když zapneš klimu, zapřahneš vlek za auto, pojede tvá ženská atd, tak se samozřejmě křivka změní, když se dostane mimo korekce + - 10%, tak se rozsvítí check.... a teď jinak... systémy BRC fungují jinak, po montáži se vozidlo ustálí a počká, až se poprvé sepne větrák na vozidle, tím je zajištěno, že je systém dokonale prohřál, pak udělám jednoduchou věc, při načítání mi program hlásí, že mám vozidlo načíst ve volnoběhu bez zátěže, po načtení a potvrzení se načte volnoběh se zatížením, to se zapnnou veškeré spotřebiče/ světla, klima brzdy, větráky servo atd/, načte se nejvyšší zátěži, potvrdí a pak ve 3000 otáčkách, pak se přepne na plyn a vše se udělá na plyn, to je vše, najede se aut vlastně na dílně, výhodou je, že si systém sám automaticky načítá provoz vozidla a sám si jej koriguje, tzn., pracuje s nezablokovanou křivkou, takže si aktuálně podle zatížení dopočítává podle softu hodnoty a nedochází k rozsvěcování checku,navíc když za auto připojím vlek a na něm budu mít další auto, tak se to pořád doladí, u ostatních systémů se pořád vychází zezákladní křivky, v tom je právě to jiné, proto propaguji pořád BRC, to nemluvím o vstřikovačích a dalších vymoženostech,BRC umí přepočítávat délku vstřiku na hmotnostní dávkování a tím se dá nastavit i práh spotřeby atd., např. i to, že když vypnu auto, reduktor drží ještě tlak a aby se nepoškodily a nevytahaly membrány, tak přetlakový ventil odpustí tlak přes hadičku podtlaku do sání, třeba Landi to umí taky, ale odfoukne do motorového prostoru, tuhle jsem tu měl Tartarini, tam to udělal někdo tak, že reduktor byl umístěn tím odfukovým ventilem přímo proti motoru větráku, určitě to musí být zajímavé když to odfoukne..." Ak som to správne pochopil BRC sa nastavuje samo a tá spotreba už nepôjde doštelovať?
Duben 19, 201213 r "Inskeu",ročnú nemusíš počítať,už nieje povinná,je súčasťou STK,ale ak chceš tak si môžeš dať kľudne urobiť za pár evri,ale doma s rozprašovačom a mydlovou vodou zistíš eventuálne všetky netesnosti ak by nejaké boli a evri si daj dovrecka a zarobil si. A LPG neni o %-tách ale o eurách ako napísal Amigo. Upraveno Duben 19, 201213 r od kimmi
Duben 19, 201213 r Nevim proc ale neco me nuti k tomu vyjadrit svoji „sedlackou“ uvahu: Podle me zadny system se neumi sam dostelovat. ani to neni potreba kdyz je system radne nastavenej tak ani rozdilny ridici ani rozdilny zatizeni nerozsviti kontrolku motoru. Kazdy auto jezdi v rozdilnejch rezimech a je tisic moznosti zatizeni kde jsou pokazde jine korekce. Na tohle nemuze LPG system nijak pruzne reagovat, jinak by se z toho musel bejt uplne blbej (astabilni) Samozrejme vyrobci plynovych systemu se snazi na zaklade korekci neco doladovat aby nam to mohlo marketingove oddeleni danne firmy s velkou slavou, nabubrelou reklamou a hlavne za patricny peniz prodavat. V realu je maximalne mozne nejake dlouhodobe doupraveni krivky plynu smerem nahoru a dolu aby se nerozsvitil check ale to neni na bazi realtime. Asi jedine co tim chci rict je za ja sam za sebe verim nejvic benzinove jednotce ktera si hodne presne a s patricnou rychlosti hlida lambdu. A nemyslim si ze je potreba aby do toho kecala nejaka v porovnani s benzinovou „hloupa“ LPG jednotka. Ja radsi mene sofistikovany system za min penez ktery udrzi korekce mezi -+10%. Tim me naroky na Software konci
Duben 19, 201213 r silarme....tvé názory nechci komentovat.....že sis do svého auta nenechl dát klasický podtlakový systém....taky by to jelo......a víš jak by jsi ušetřil..
Duben 19, 201213 r na podtlakovem systemu bych neusetril nic, spotrebu bych mel o hodne vetsi. navic by tento system asi na turbomotoru moc dobre nefungoval, kde bych vzal ten podtlak Sem nepsal ze chci setrit, jen ze si nechci nechat vnutit neco co nepotrebuju (to je funkce marketingu) co umi BRC nevim, jen jsem chtel rict ze nepotrebuju od stagu EOBD korekce ani ISA2 korekce, ze mi proste staci pevne nalazeni.
Duben 19, 201213 r S výše jmenovanými se hádat nebudu...ono asi co člověk to názor. Jenom něco pro inskeu Hele, logicky z praxe mám vysledováno, že auta jezdí za cca 15-25 procent nárustu. Nicméně 80procent aut jezdí mírně nebo zarovno 20ti procenty. Proto tato procenta používám jako výchozí a taktéž s něma pracuje např. kalkulačka kterou sem rádoby programoval na našich www. Každý všude řeší spotřebu, což sice chápu ale ono s tím ve většině případů nejde zase až toho tolik moc nadělat. (samozřejmě ivan_plyn bude mít námitek ohledně OL, ale pomiňme tento druh ladění). Kromě všeho mechanického na autě vidím jako jedinou možnost snížení spotřeby úpravu předstihu zapalování, jest se jedná o softwareové ladění benzínové jednotky, alias chip-tuning. Ono pokud by tam šlo málo nebo moc plynu, tak ti postupem času ta jednotka stejně ve většině případů nahlásí chybu. Pokud tam ta směs má jít v dodrženém rozmezí, tak to nemůžeš přiškrtit, ani tomu naroubovat moc. Prostě máš toleranční pásmo a v tom se musíš hýbat. Jediné co ti mění dynamiku atmosférového auta (bez turba) je změna času zapálení směsi. A právě že každý motor má své "softwérové pole" podle kterého pálí, potom ti jedno auto jezdí za 17procent a druhé za 23procent se stejným řidičem, byť jsou motory stejné, a výkonově taky - jde o to, že jiný předstih se tomu LPG líbí víc. K nám když dycky dojede nějaký člověk, co má velkou spotřebu, tak mu říkám, že pro něj můžu maximálně udělat to, aby se tam dostalo takové požadované množství plynu, tolik co tam má jít benzínu....a o tom je to nastavení. Samozřejmě jsou systémy kde se ladí obtížnějc....viz Lovato, Omegas, Elpigaz, Tartarini, a jsou systémy kde to de jaksi jednodušejc...AC GAZ, BRC, ale vesměs všechny systémy budou jezdit za tu samou spotřebu na tom samým motoru, protože vstřikují odpařený plyn. Kde bych chápal jinou spotřebu, ale nevím jakou, tak to by mohly být jiné technologie LPG, což je momentálně jenom kapalná fáze od Vialle nebo ICOMu. Nicméně v základu vycházíme, že na určitý objem nasátého vzduchu musí dojít správný poměr zápalné látky, aby vycházel "stechiometrický poměr". Konec citátu.
Duben 19, 201213 r Autor Ďakujem za vysvetlenie. Ja som mal len zato, že tá spotreba je privysoká, keďže všade uvádzajú max, navýšenie 15 %. Ale samozrejme sú to len marketingové ťahy. V predchádzajúcom aute to bolo taktiež okolo 20 %. Tak pri prvej kontrole im poviem aby to nastavili tak ako píšeš rovnaké množstvo LPG ako benzínu. Mal som len obavy, že keď je tá spotreba tak vysoká, či to nie je zle nastavené. Ale ak píšeš 15 - 25 % tak je to ok.
Duben 19, 201213 r jde videt ze paul je kluk rozumnej... dvacet procet v kalkulacce je hodne seriozni hodnota, ne kazdy pri lakani zakazniku rika celou pravdu
Duben 19, 201213 r Autor Koľko ešte zostane v nádrži LPG ak začne pískať. Ide úplne do nuly, alebo tam zostane aspoň liter? Upraveno Duben 19, 201213 r od inskeu
Duben 19, 201213 r zalezi kolik mas nastavenej min tlak v softwaru pro prepnuti... ja nadrz do sucha nevyjedu
Duben 19, 201213 r Autor A obecne ako to býva najčastejšie nastavené? Zostane tam aspoň 1 L? Ako počítate spotrebu LPG? Podľa predchádzajúceho dotankovania a prejdenej vzdialenosti, alebo aktuálneho dotankovani ado plna? Upraveno Duben 19, 201213 r od inskeu
Duben 19, 201213 r ta spotreba se neda prave vypocitat... plyn se chova pri kazde teplote jinak, nejlepsi si je to evidovat a tak po 10 nadrzich uz muzes plus minus neco odhadnout. kolik v nadrzi zustane nevim ale syci to poradne dlouho
Duben 19, 201213 r silarm - hele, když se máš pokaždé s někým hádat....??? proč bych to dělal....prostě to vezme v průměru tolik a tolik....bohužel.... "no ale na internetu píšou" no jo, internet nadělal věcí, ale i chyb:D A obecne ako to býva najčastejšie nastavené? Zostane tam aspoň 1 L? Ako počítate spotrebu LPG? Podľa predchádzajúceho dotankovania a prejdenej vzdialenosti, alebo aktuálneho dotankovani ado plna? Hele hlavně si to nech všude, každý detail a spoj očichat. Potom už jenom ať tam de rozumné množství paliva. Co se týče zbytku v nádrži, je to sporné...neboť 3litry v nádrži 39litrové mají vyšší tlak než 3 litry v nádrži 80ti litrové. A tobě to vrací do benzínu nikoliv z nedostatku plynu, ale z nedostatku tlaku. Samozřejmě když na to hrábneš tak ti to přejde do benzínu i když tam bude např. cca 2-3 litry, pokud tomu nebudeš kotlik, tak ti tam např, zůstane jenom litr.....ale jsou to jen odhady. Ideálně načerpej podle stojanu např 500L LPG, za těch 500litrů kolik jsi najel km a odečti průměrný počet km na benzín..... Řešit spotřebu na jedné nádrži je trochu mylná taktika. To ti potvrdí strašně moc montážníků.
Duben 19, 201213 r ja nevim kolik mam nastavenej min tlak po prepnuti (musel bych kouknout). Ale asi dost vyssi protoze s min LPG v nadrzi se neda jet ani jako hodne pianko a prepina... na volnobeh pritom je auto schopny jeste pul hodiny vrcet ale stejne to pak syci peknou dobu... takze ty dva litry budes mit pravdu. Nevim proc maj porad lidi potrebu resit kolik jim auta zerou... stejne s tim nic neudelame. Jo internet a tyhle diskuzni fora zvlast jsou plne blbosti... ale zase se tu clovek muze dobre odreagovat Skoda ze to tady nefunguje jako na jinych hlavne polskych forech... kde lidi hodej screenshoot map a diskutuje se. Dost lidi i rozumne poradi. Tady je to takovej prostor pro tlachani, ale nestezuji si obcas me to i bavi
Duben 20, 201213 r Autor to: Paul Kontrolu netesnosti samozrejme kontrolovali pri montáži, ale budú to kontrolovať ešte po 2000 km. S tou spotrebou počkám po vyjazdení viacero nádrží. to: silarm Mne slúži auto len ako dopravný prostriedok z bodu A do bodu B s čo najnižšími prevádzkovými nákladmi, preto som si dal LPG a preto ma zaujíma aj spotreba.
Duben 23, 201213 r Autor Po odjazdení ďalšej nádrže sa spotreba znížila, natankovaných 42,7 l, najazdených 704 km, spotreba LPG 6,06 L na benzín by to bolo cca. 5,2, takže tých 15 % už sedí. Ďalšiu nádrž skúsim jazdiť úsporne ako sa to prejaví na spotrebe. Mám otázku k Flashlube: namontovanú mám nádrž s objemom 0,5 L a podľa aktuálnej spotreby mi to vystačí na 10.000 km, tento pomer dávkovania je správny, alebo je to potrebné ešte upraviť?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.