Publikováno Duben 18, 201213 r Chtěl bych si koupit do Fábie II Měnič napětí z 12V na 230V a používat ho na napájení notebooku, ale pravděpodobně bych ho tam měl dost často, né-li každý den. Vyhlídl jsem si tento: http://www.deramax.cz/menic-napeti-12v-230v-150w-mini/d-70767-c-923/ na notebook by to mělo stačit v pohodě. Jde mi ale o to, jestli takovéto denní používání neškodí nějak výrazně auto/baterce? Nebo jestli bych to měl používat spíše svátečně.
Duben 18, 201213 r Baterce škodí cokoliv, co je na ní napojené při vypnutém motoru... taky by se mohlo stát, že nenastartuješ po dlouhém použití
Duben 19, 201213 r Autor Samozřejmě jsem myslel, že bych to používal jenom za jízdy a po zaparkování bych to vypojil. Co myslíte tím nabíjecím adaptérem pro PC?
Duben 19, 201213 r Navím jaký typ NTB máš. Mrk sem: http://www.notebooka...ry-do-auta/4.11 Ale zase s ohledem na cenu a použití toho zdroje tak bych vzal ten původní měnič a používal ho jak říkáš-jen během jízdy. Upraveno Duben 19, 201213 r od Dodo-Kolín
Duben 20, 201213 r Jde o to, že když budeš dělat jedním měničem ze 12V (14,4V za chodu motoru) v palubní síti auta 230V střídavých a pak dalším měničem (adaptér pro notebook nic jinýho než měnič není) z těch 230V uděláš cca 17-20V stejnosměrných pro NTB (podle značky a typu NTB), vyhazuješ energii zbytečně z vokna. Každý měnič má určitou účinnost, to znamená že má ztráty - tyhle spínané zdroje mají účinnost cca 80%. To znamená, že 20% z každého spotřebovaného wattu odejde k čertu v podobě parazitního tepla. Pro napájení NTB se spotřebou 35W potřebuje jeho originální napáječ ze sítě odebírat asi 42W, když ale ten samý výkon vyrobíš měničem z 12V baterky, bude z ní spotřeba o dalších 20% vyšší - tedy víc jak 50W. Ve výsledku spotřebovat pro výkon 35W celých 50W za baterie je zbytečnost - protože se vyrábějí a prodávají přímo MĚNIČE DO AUTA, které na vstupu fungují na stejnosměrné napětí palubní sítě 12V (14,4V) a na výstupu dávají podle nastavení a podle typu těch potřebných stejnosměrných 17-21V pro NTB BEZ POTŘEBY KONVERZE NA 230V STŘÍDAVÝCH A ZASE ZPÁTKY.
Duben 21, 201213 r To je jasný, ale když máš v autě 230V tak máš zase jiný možnosti (lednička apod.) - tedy když to fakt pořebuješ.
Duben 21, 201213 r Odkdy jsou autoledničky na 230V? Pokud vím, používá se buď provedení kompresorové - a tam jsou kompresory na 12V, nebo absorpční - zase s ohřívacím tělesem na 12V, nebo polovodičové s Peltiérovými články - a pro ty stačí taky 12V... Spíš asi chceš naznačit, že pokud se do auta umístí měnič s výstupem 230V střídavých, můžeš ho používat pro napájení příležitostných spotřebičů typu vrtačka, malé zahradní nebo stavební nářadí a pod. Ano, v tom s Tebou souhlasím - ALE VŽDYCKY JE PŘI TAKOVÉM POUŽÍVÁNÍ POTŘEBA MYSLET NA ODBĚR MĚNIČE A HLÍDAT STAV AKUMULÁTORU VOZIDLA - abys ve finále dokázal nastartovat "vlastními silami" motor a z místa takové akce vůbec odjel...
Duben 24, 201213 r Autor Já chápu, že je jednodušší koupit adaptér k notebooku přímo do auta, že se ušetřej ztráty na střídači atd.. ale s každým jiným notebookem si kupovat novej adaptér se mi nechce.. a jak napsal Dodo, občas se hodí zásuvka v autě....
Duben 25, 201213 r A proč s každým jiným notebookem kupovat nový adaptér, většina autoadaptérů je univerzální např. tento: http://1notebooky.cz/prislusenstvi/napajeci-adaptery/autoadapter-k-notebooku-univerzalni-120w, takže zvládá napájet noteboky různých značek a modelů.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.