Přejít na obsah

2005 – Škoda Octavia II Combi


Doporučené příspěvky

Škoda Octavia je automobil nižší střední třídy vyráběný automobilkou škoda od roku 1996. V modelovém roce 2001 prošla Octavia faceliftem. V roce 2004 byla na trh uvedena druhá generace vozu, která modernizací prošla na sklonku roku 2008. První generace byla po představení následníka dále úspěšně prodávána pod názvem Octavia Tour. V závěru roku 2010 byla její výroba ukončena a pod názvem Octavia Tour se do nabídky dostala Octavia druhé generace. Technicky je totožná s modernizovaným provedením, ale vnější vzhled odpovídá stavu před modernizací v roce 2008.

Kromě klasického liftbacku se Octavie prodává i jako kombi (Octavia Combi), kombi s náhonem všech kol (Octavia combi 4x4 I. a II. generace a oplastovaná verze Scout II. generace), liftaback s náhonem všech kol (Octavia 4x4 I. generace) nebo designově mírně odlišená sportovní verze s výkonnějším motorem (Octavia RS).

Škoda Octavia II

post-8682-0-18465700-1339486310_thumb.jp

Octavia Combi 2. generace po faceliftu v roce 2008

Výrobce Škoda Auto

Koncern Volkswagen Group

Další jména Škoda Laura (Indie), Škoda Octavia Tour II (od října 2010) , Škoda MingRui (Čína)

Roky produkce 2004 - dosud

Místa výroby Mladá Boleslav, Vrchlabí, Bratislava

Modernizace 2008 jako modelový rok 2009

Generace 2.

Příbuzné vozy Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Audi A3

Karoserie 5D liftback, 5D kombi

Druh pohonu přední nebo 4x4 (spojka Haldex)

Třída Nižší střední

Platforma VW Golf A5 (PQ35)

Technické údaje

Rozvor 2578 mm

Objem zavaz. prostoru 585 l (liftback)

605 l (kombi) l

Počet míst 5 (nebo 4 ve verzi N1)

EuroNCAP (2004)

Motor

Objem 1.2-2.0 l

Počet válců 4

Převodovka manuální nebo automatická (Tiptronic nebo DSG)

Počet převodových stupňů 5, 6 nebo 7 (automat DSG)

Představení

post-8682-0-12361500-1339486339_thumb.jp

Škoda Octavia II. generace z let 2004 - 2008

Druhá generace liftbacku se představila v roce 2004 na autosalonu v Ženevě. Oproti první generaci se vůz snažící se konkurovat i vozům střední třídy liší motorizací, modernější technikou i o něco robustnější karosérií.

Design nové generace, především pak přední partie, vychází ze stylu generace první. K tomuto stylu neodmyslitelně patří mohutná přední maska chladiče, ta ale získala lichoběžníkový tvar. Nárazník více splývá s karoserií. Do vnějších zpětných zrcátek byly integrovány blikače. Přední a zadní boční skla vozu dělí široké B-sloupky. Zadní světlomety přesahují hrany zádi a zasahují do boků.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm, rozvor se zvýšil na 2578 mm. Zavazadlový prostor má objem 560 l, se sklopenými zadními sedadly je to dokonce 1350 l.

Octavia se představila ve třech stupních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Od počátku byly k dispozici tři základní a devět metalických barev, tři barevné koncepty interiéru a dvanáct verzí čalounění podle stupně výbavy. Mezi standardní výbavu patří například čtyři airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, elektromechanický posilovač řízení nebo ABS. Mezi výbavou na přání se objevují mimo jiné parkovací a dešťové senzory, ESP nebo dvouzónová klimatizace.

Mezi motory se objevily zážehové agregáty 1,4 MPI/55 kW a 1,6 MPI/75 kW, dále 1,6 FSI/85 kW a 2,0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Kromě zážehových motorů doplnily nabídku i dva vznětové čtyřválce 1,9 TDI-PD/77 kW a 2,0 TDI-PD/103 kW.

Další modely

Od listopadu 2010 je po ukončení výroby první generace na trhu nová Octavia Tour. Jedná se o Octavii II vycházející ze základního výbavového stupně Prima s omezenou výbavou. Příď a záď mají vzhled verze vyráběné před faceliftem do roku 2008. Ostatní částí vozu (přístrojová deska, elektronika, zpětná zrcátka atd.) jsou shodné s modernizovanou verzí. Pro český trh je k dispozici pouze motorizace 1.6 MPI 75 kW, ale na jiných trzích je k mání i s 1.4 MPI 59 kW a na trzích mimo EU s 2.0 TDI-CR 81 kW.

post-8682-0-21754400-1339486326_thumb.jp

Škoda Octavia Combi

post-8682-0-15334500-1339486356_thumb.jp

Škoda Octavia RS

post-8682-0-59109300-1339486350_thumb.jp

Škoda Octavia RS Combi

post-8682-0-45607700-1339486353_thumb.jp

Škoda Octavia Scout

Expanze na asijské trhy

post-8682-0-15934300-1339486342_thumb.jp

Škoda Octavia Ming Rui

Na pekingském autosalonu v roce 2006 byla představena Octavia pro Čínu (Octavia – Octavia Ming Rui), v červnu 2007 se dostala do prodeje. Čínská verze se od té evropské na první pohled liší například lemem nárazníků nebo chromovanými žebry masky chladiče. Octavie pro Čínu se tam přímo vyrábí, licenční výroba probíhá v Šanghaji v závodě Shanghai Vokswagen (SVW).

Kromě výroby v Mladé Boleslavi a licenční výroby v Šanghaj probíhá montáž také v Rusku, na Ukrajině, v Bosně a Indii. Verze automobilu pro indický trh se prodává pod názvem Škoda Laura.

Facelift

post-8682-0-31561300-1339486438_thumb.jp

Škoda Octavia RS ve verzi Combi po faceliftu

V modelovém roce 2009, čtyři roky po představení druhé generace Škody Octavia, došlo k faceliftu. Modernizace se dotkla přední masky a světlometů, blatníků, ale také interiéru a motorizace. Přibylo turbo 1,4 TSI o výkonu 90 kW, naopak ubyl motor 1,6 FSI (85 kW) s přímým vstřikováním paliva.

Po půl roce prošly modernizací i modely Scout a RS. Verze RS se dočkala předních světlometů s xenonovými výbojkami s adaptivním svícením. Přepracované byly i nárazníky, přední pak se světly pro denní svícení z LED a výraznějším nasávacím otvorem. Vůz vybavený benzinovým motorem je o 20 kg lehčí (o 15 kg u vozů s dieselem). Octavie Scout se dotkly spíš jen kosmetické změny. Kromě designových změn společných pro všechny Octavie byly přepracovány plasty na náraznících, přibyla metalická barva Rosso Brunello a vůz dostal mlhovky s Corner funkcí umožňující nasvěcování zatáček. Rok 2010 byl ve znamení zavedení nejmenšího motoru, který Škoda v současnosti dodává do svých vozů - čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 77 kW spojený se 6° manuální převodovkou (přesný objem 1197 cm3 je opravdu o 1 cm3 menší než tříválcové motory HTP ve Fabiích a Roomsterech!)

post-8682-0-72921300-1339486347_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...