Přejít na obsah

Vubec nešla palubka a po nastartování hned chcípne


jarosu.gr

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Dnes jsem přijel na parkoviště a vše OK. po15 min jsem chtěl odjíždět a nic. Nešla vůbec palubka ani neblikla a auto po nastartování běželo dvě sekundy a hned chcíplo. Koukl jsem na pojistky na relátka(kontakty) pod volantem. Pak jsem to zkusil a vše zase běhá jak má. Zkoušeno asi 10x a nic.

Ví prosím někdo co by to mohlo být? Mam strach aby mě to nepotkalo zase a né zrovna v klidu na parkovišti.

Díky J.

mam 1,9 66KW rv:99 AGR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

No teraz mám ja taký problém. Ochladila sa a začalo mi presne toto robiť...nažhavím, naštartujem, mám tam inštalované automatické zapnutie svetiel pre denné svietenie - to cvakne asi po 3 sekundách po štarte a zrazu to hneď skape. Nestihnem tomu ani vytočiť na voľnobeh a ak aj áno... nič to nie je platné. Ostane palubovka bez osvetlenia, nič nesvieti. Keď vytiahnem kľúč zo spínacej skrinky a potom zas zapnem zapaľovanie... už sa to rozbehne, nažhaví, naštartuje, skape. A takto to asi dva-tri krát prejde a potom sa konečne chytí. Čítal som v iných príspevkoch, že to bude relé č.109...tak to idem skúsiť vymeniť. Potom napíšem , či som bol úspešný.

PS: u mňa to robí pri studenom štarte , ale aj za tepla , minule som bol BA spravil som cca 60 km a skapal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte...

môžem potvrdiť... relé s tým nič nemá spoločné. Vymenil som postupne dvoje relé, č.109 (5,41€) a relé č. 1U0 941 243 C >ABS< (15€ originál Škoda) nič to nie je platné. Ešte som kúpil aj relé č.18 (zatiaľ bez výmeny, 12€ originál). Keď motor raz nakopnem, relé č.109 (relé žhavenia), 103 (žhaviace sviečky) a 167 (palivové čerpadlo) musia byť v poriadku, tak isto aj relé č.18 (kontakt "X") a kontakty na akumulátore tiež (prekontroloval som ukostrenie a poistky), aspoň moja logika takto funguje. Takže prečo som relé >ABS< menil? Pozorovaním som zistil, že nielen po nažeravení ale aj pred ním úplne za studena, stačí , že otočím kľúč z polohy "0" do polohy "1" sa rozsvietia oranžové kontrolky AIRBAGov spolu s ABS a parkovacou brzdou k tomu ešte signál zvukový od parkovačky, ktorá nie je vôbec zatiahnutá (jedenkrát sa mi to stalo aj za jazdy na diaľnici, v tom momente akoby sa tachometer zbláznil skákal z 80 na 130 dokonca z 0 na 130 km/h, ale otáčkomer bol stabilný, takže to ma v tom momente troška upokojilo :kol-27: ), niekdy prestanú svietiť a začnú blikať. Dokiaľ toto svieti alebo bliká, síce nakopnem motor, ale akonáhle zaradím spiatočku - koniec skaping ! Prča na tom je, že dopredu jazdiť môžem koľko chcem, ale cúvať nie, bo v momente skaping. Takže celkom sranda, keď potrebujem vycúvať z parkoviska pred barákom alebo z roboty to je jedno, si tam užijem. Logiku to pre mňa žiadnu nemá, ako môže byť sviazaný spínač cúvacích svetiel s nejakým relé a už vôbec nie so spínacou skrinkou štartéra, ale faktom ostáva, že keď sa toto stane, že ten motor skape. Nasledujúci štart motora je neúspešný - palubovka bez odozvy (ani obraz ani zvuk), aj ďalší a po ňom ďalší atd. až zrazu na x-tý raz to zafunguje tak ako má nakopnem to. Pokiaľ nezačnú svietiť (blikať) inkriminované kontrolky, tak ideme, ak áno tak skaping a celé sa to zas opakuje dokola. Pravdu povediac mi to celé začína liezť na nervy, pretože je nevyspitateľné šantenie a začínam sa prikláňať, že by to mohla byť ta spínacia skrinka (najlacnejšie som ich videl na autokelly.sk). Originálne v servise mi zahlodil , že tam idú dva typy jeden je starší lacnejší cca 40€ a potom druhý novší, že cez 100€ tak som len tak zdvihol obočie .... no, končím na dnes, ak má niekto podobnú skúsenosť, budem rád keď sa s nami podelí o skúsenosti a rady. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem myslel že jsem v tom sám a koukám že občas někdo řeší podobný problém. Jelikož se mi stalo něco podobného co tady popisuje kapojedi .. dále podrobněji popíšu - tak zkusím přijít se svými zkušenostmi a postupy. Na mé octě se vytvořil následující problém, po otočení klíčku do polohy 1 se stane jakoby byla vybitá baterka a jsou pohaslé kontrolky, po otočení na start kontrolky zhasnou cvaknou relé, vynulujou se hodiny a auto se tváří jako by byla vyšlehaná baterka, stačí ale vytáhnout klíč ze zapalování, nebo s ním párkrát otočit a vše se rozzáří jak má a auto nastartuje jak kdyby se nic nedělo. Po nastartování auta se teď v zimě stane další věc ... po chvilce dojde k pohasnutí palubovky, světel a všechno jede jakoby na snížené napětí, někdy se stane že pokles je takový že i přesto že je nastartováno se z ničeho nic rožne kontrolka airbagu a abs a vypne autoradio. Po uplynutí cca 2-3 min se radio zapne, kontrolky zhasnou a cca po pulminutě se rozjasní palubovka a světla přejdou do normalního svícení, jako by se nic nedělo. K tomu se sporadicky stane že i během jízdy dojde k poklesu, který se projeví jakoby restartem radia (vypne se a hned zase zapne) při zvýšení odběru například při přepnutí světel na dálkové, zapnutí klimatizace, stáhnutí nebo zavření okna. Postupně jsem dělal nasledující věci...změřil baterku, dobíjení, baterka v zátěži, vše ok, zkusil jinou baterku, vyměnil elektrickou část spínací skříňky, pod baterkou vyčistil kompletní kostry, zkontroloval kabely vedoucí ke startéru, hlavní kostru na motor,, v interieru zkontroloval dotažení kabelu a vyčištění koster. Zkoušel jezdit bez radia. :kol-32:.to vše zcela bez jakehokoli efektu. Dřív ještě do toho zasahoval problém s otvíráním centrálu...jako kdyby bylo málo šťávy pro zamknutí nebo odemknutí. Problém je že to dělá tak sporadicky a náhodně že elektrikář s tím nechce nic dělat dokud se samozřejmě závada neprojeví natolik aby byla dohledatelná. Naštěstí se to neprojevuje na chodu motoru, takže se dá jezdit. :kol-28: Tak jak to vidíte? Poradí si s tím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých ....

tu je moja skúsenosť z dneška. Problém ktorý som opísal vyššie nakoniec skončil tak, že auto ostalo stáť našťastie v meste, takže si neviem predstaviť, koľko by som musel zaplatiť naviac odťah, keby som bol mimo. Bolo to tak, ako písal chlapík "Vaša". Pokazený "spouštecí spínač zapalovací " č.: 4B0 905 849 (http://www.skoda-dily.cz/eshop/4b0905849-spinaci-skrinka.html alebo http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5835877;5835891;5836009;5877678;5877712;5877716|CT=5|PCT=4|PDID=1373820), aj keď naštartovala, tie šialené kontrolky ostali svietiť, čo som popisoval vyššie aj výstražne pískalo (parkovačka), ale už to bolo tak, že po chvíľke hneď zdochla. Takže teraz opíšem z faktúry autorizovaného servisu, čo som zacvakal aby ste sa vyhli platbe 150€ za niečo , čo má hodnotu niekde okolo 15€ (samotný spínač).

takže položka 1. spínač spínacej skrinky 34,58 €

2. výjazd servisu 36,72 €

3. skrinka de a montovať 5,76 €

4. volant de a montovať 11,52 € (osobne nerozumiem prečo to bolo potrebné, ale budiš... :kol-32: )

5. Rížená fce vyhledávaní chyb vym. n. prohl 54,72 € (tu sú narátané 1,9 norm.hod.)

6. drobný pomocný materiál 6,84 €

Samozrejme som medzitým volal známemu (majiteľ neautorizovaného servisu mimo miesto opravy, pretože pôvodne mi odhadli cenu v servise 200€ - sa mi to nezdalo) a ten mi povedal, že toto celé je "pár eurová záležitosť"...ten spínač mi vedel dať za 15€ a robota cca 35 €, takže si môžte urobiť na to názor. Zas musím servisákom zo Škody uznať, že boli pohotoví, úslužný, vystupovanie OK ... ešte mi aj dali odporúčanie, čo by som mal vymeniť a dali cenový odhad, ale zas na druhej strane si hovorím, že za 150 € (4500 SKK) by som ju mal mať asi aj pozlátenú tú skrinku aj s tým blbým kľúčom.

.... ľudia pomôžte si ako viete, hlavne kto je šikovný a nebojí sa veci sám robiť... ja som sa bál spínaciu skrinku rozoberať sám (nemám skúsenosť a nevedel som , že kvôli tomu treba zhodiť volant tomu doteraz nejak odmietam veriť) ...ďalej som si nebol istý , či to je naozaj ten problém, ktorý mám riešiť, navyše teraz je skoro tma nemám garáž a ani stahovak na volant, alebo takéto podobné prkotiny a súčasne ani čas na to, čo oni robili 3 hodiny, ja by som robil možno 6 a viac a dobre by som si som si pri tom šomral.

Veľa šťastia pri odstraňovaní problému :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak doufej, že to bude tou spínačkou, já ji měnil a nemělo to na to žádný vliv, ikdyž moje závada se projevovala kapánek jinak. Co se týče výměny, myslím že tě natáhli, tu spínačkumám vyměněnou za pulhodinku, jde jen o to odšroubovat spodní plast pod volantem, pak dva červíky co ji drží v kovové části, vytahnout ven vycvaknout konektor a zase stejný postup zpět, demontáž volantu opravdu není nutná,ale tak co by si asi nepomohli na chudákovi co stojí ve městě bez šance s tím něco udělat. btw..elektrická část spínačky se dá koupit za cca 500 Kč...muj boj se závadou se dostal právě k tomu že jsem asi před týdnem vyměnil baterku, k tomu shodil budíky a právě i zmiňovanou spínačku, vše vyčistil prostříkal kontoxem a zase zkompletoval, momentálně vše jede jak má, jsem zvědav jak dlouho a jestli tady nebudu za týden dávat další příspěvek co s tím :kol-26::kol-46:

Editováno: , autor: reddwarf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RED DWARF - si chytrý, uznávam :kol-47: dúfam, že už budeš mať pokoj.

čo sa mňa týka, samozrejme som aj sám na seba nahnevaný, že som to nedokázal riešiť inou cestou, svojpomocne a samozrejme lacnejšie. Áno v mojom prípade ma určite pekne ošklbali páni zo servisu ... s plechovými hubami sa na vás pozerajú a účtujú výkony, ktoré ani nerobia. Hovoril som si, keď som šiel prevziať auto "idem sa s ním hádať ešte o cenu ?". Nakoniec som sa na to vykašľal. Však ja si to zapamätám a v autorizovanom servise som bol 3-tí a posledný raz.

Editováno: , autor: kapojedi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to tak, že octu už nějáký čas mám a jsem tak trochu zvědavej, takže než jdu do servisu snažím se na spoustu věcí přijít sám, samozřejmě je to i dáno možnostmi (garáž s nářadím a nějákým vybavením), před panelákem by se to dělat nedalo...a další věc, když jsme v koncích mám kamaráda co autům hodně rozumí takže věci které jsou už odbornější nechávám na něj, ale aspoň mu u toho asistuju a člověk je pak i na cestě klidnější. Hodně ušetřených peněz mi zůstalo právě i díky tomuhle fóru a proto když si myslím že to někomu může pomoc písnu to i sem. S autorizovaným servisem jsme se rozloučil už dávno, neříkám že musí být všichni zloději nebo že se u nich některé věci nevyplatí udělat, ale třeba konkrétně u nás jsou to uplní výměnkáři :kol-44: , kteří tomu rozumí asi ještě míň než já a těm opravdu peníze cpát nechci.Tak hodně štěstí u dalších oprav...respektive spíš se hodí napsat....pokud možno už žádné opravy :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...