Standis Vloženo 20. Červen 2012 Sdílet Vloženo 20. Červen 2012 Rámeček přístrojovky "znovuzrozený" podle popisu v článku Montáž otáčkoměru sice svou roli splňoval dobře, ale i přesto jsem se rozhodl zaexperimentovat se starým rámečkem "bezotáčkomerovej" přístrojovky a vyrobit z něj "otáčkomerový" rámeček. Neměl jsem co ztratit. Řekl jsem si, že buď se mi to podaří a přístrojovka bude vypadat krásnější, nebo se mi to nepodaří a zůstanu u "starém" rámečku. Cílem bylo přesně vyrobit 6 obdélníkových děr (3 vlevo + 3 vpravo) pro kontrolky, které se na původní přístrojovce bez otáčkoměru nacházely v kruhovém sdruženém přístroje (na místě otáčkoměru). původní přístrojovka bez otáčkoměru s vyznačenými místy pro budoucí kontrolky Protože jsem neměl k dispozici nikoho, kdo by mi "obdĺžnky" mohl vyfrézovat, byl jsem odkázán jen na vrtačku, nůž a pilník. Prvním krokem bylo přesné narýsovaném (jehlou) obdélníků pro budoucí kontrolky podle originální otáčkomerovej přístrojovky. Toleranci jsem si zvolil cca o 0,5 mm blíže každou čáru ke středu obdélníku pro následné přesné dobrušování děr. Vyvrtal jsem 6 co největ možne velkých děr az děr pak nožíkem "vydlabal" jako-takové obdélníky. To byla první fáze práce. Druhou fází bylo velmi přesné obrušování každé z děr (použil jsem malý pilník na nehty - dobře se s ním pracuje) tam kontrolky přesně sedli a byly v jedné rovině. Obrousit jednu díru mi trvalo přibližně 30 - 45 minut! Při posledních dvou jsem na to už vůbec neměl nervy a myslel jsem, že to už ani v ten den nedokončím ... Naštěstí jsem zůstal chladný a podařilo se mi to dokončit. Potěšilo mě, že jsem to zvládl a 6 kontrolek v rámečku sedělo jako ulitý :-) Poslední fází byla výroba druhé vrstvy z 2mm plastové desky (zvlášť pro levou a pravou stranu) s kulatými dírami, které bylo třeba nalepit zespodu rámečku, aby kontrolky nevypadávaly dovnitř a bylo jich o co upevnit (podobně jako je to i na originál kontrolkových "dírách "). Vyrobit to byla hračka. akéto "plasty" treba vyrobiť a nalepiť zospou prístrojovky asi takové "plasty" je třeba udělat pokud nalepit zespodu přístrojovky Tím byla "nová" přístrojovka hotová. Výroba mi zabrala 2 dny. Výhodou oproti mému starému řešení je mnohem hezčí povrch (originál vs. Stříkaný) a lepší pevnost rohů přístrojovky (originál vs. Dolepované). Symboly na dolních šesti kontrolkách jsem měl ještě ze staré verze škodovácký přístrojovek, tak jsem si nakreslil nové, vytlačil na samolepkový papír a nalepil místo původních. Nevidno rozdíl. Kdo si chce moje symboly kontrolek (všechny) stáhnout, jsou zde. Zde je náhled kontrolek: Mou poslední úpravou na přístrojovce byla úprava podsvícení přístrojů. Teploměr, palivoměr a otáčkoměr svítily celkem dobře. Jen tachometr svítil velmi slabě - tak, že na něm v noci nebylo nic vidět (má velké "střeva"). Vyměnil jsem na něm původní 2W žárovku za 4W žárovku. Osvětlení se dost zlepšilo a teď mi svítí všechny přístroje pěkně a hlavně stejně. Se všemi provedenými úpravami jsem velmi spokojen, a doufám, že v blízké budoucnosti s přístrojovky už nebudu muset nic dělat ... :-) Rady na závěr Přístrojovou desku s otáčkoměrem měla jen malá část produkce škodovek. Dnes je tuto přístrojovky velký problém sehnat, a sehnat ji v dobrém stavu je spíše štěstí. Pokud se rozhodnete postupovat podle tohoto návodu a nemáte ani potřebných 6 kontrolek, je možné je sehnat např. na vrakovištích z přístrojovek bez otáčkoměru (na barvě sklíček nezáleží, dají se použít barevné sklíčka z původního sdruženého přístroje) a pak jen polepit správnými symboly jako jsem zrobil i já, nebo se kontrolky dají koupit asi i jako náhradní díl v mototechnách ... zdroj návodu: http://skoda120.inet...⊂=otackomer2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.