Přejít na obsah

Motorový olej


vick

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravim

na zaciatok by som sa chel ospravedlnit viem ze takych to tem na fore najdete habadej ale ani v jednej som sa nedocital definitivne rozodnudei kazdy tam haji len tu svoju pravdu.

kupil som si suerb a blizi sa cas vymeni oleja a ja neviem aky olej tam mam naliat ...... a tak som zacal hladat na nete odpoved aby som nikoho nezatazoval ale tie odpovede nestali za nic a tak som rozodol napisat sem

takze chcem tam naliat http://olejcentrum.s...diesel-5w-40-5l ???

udajne by tam mal ist olej 0W30 ale ten neroby dobre motoru .... nechcem tam naliat nieco cim by som poskodil motor takze ten olej moze byt ? (ta nalepka vymeni olaje je nalepena vo dverach ale je tak znicena ze tam je vidiet len ze sa jedna o olej Castrol EDGE Profesional 5W30 Longlife III ale tento neviem zohnat :( )

dalej by som chcel vymenit olej v prevodovke (automat)

nakolko neicem ze kedy bol meneni len tu som uplne strateni vobec neviem aky olej tam mozel naliat viem ze su tam rozodujuce tie GL cisla a fakt neviem co tam mozem naliat (a je to automat !)

s pozdravom :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha a teď mi řekni jaký je rozdíl v tom cos našel ty a dal tu odkaz a v tom co tu napsali jiní?Jak tu každý hájí jen to svoje?Pochopitelně že když je více značek olejů tak je i více konzumentů.Směrodatná je norma a ta je 50200 50500 a tuším že podle nového 50700.Nicméně o těch normách tu je psáno a tudíž to je základ.Kdo chválí castrol dá castrol kdo mobil dá mobil a kdo něco jiného dá něco jiného.Ale vždy to bude mít tu správnou normu ať je to olej jaký chce.

Píšeš že nechceš poškodit motor.To asi nikdo z nás.Ale rozhodně ho nepoškodíš tím že bys tam dal 0W30.je to prostě jen longlife a tudíž se jedná o delší interval výměny(30tkm).Kdo chce poloviční dá 5W40.Ale to vše je tu rozebráno dopodrobna.

Rovněž tak převodovka.Pokud byses podíval pořádně dočteš se v prvé řadě že náplň v převodovce se nemění.Je doživotní.To máš psáno i v DP.Pokud by ti ani to nestačilo najdeš rovněž v DP typ oleje který tam příjde.

přečti si to rychle co jsem ti odepsal protože bych se nedivil kdyby ti to tady zamkli toto téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hej viem jedna sa hlavne o normy (specifikacie) oleja ....... ten olej ktory som dalo ako link ma tieto VW 505.00 a 502.00 takze tam tam ten

ale ja som niekde cital ze preve toto dozivotna naplne je uplna somarina a este k tomu v automate je ju dolezite menit a takisto aj filter (cca po 60 000 km) .... jeden znamy co opravuje pracovne stroje kde su pouzite aj automaticke prevodovky tak mi dal radu ze si to mam vymenit a ze dozivotna napln nexistuje ! a toho by som sa aj drzal ale nechcem sa hadat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukni se do sekce motor 2,8.Tam se něco psalo a převodovka je stejná

a nebo kontaktuj člena Castor v té samé sekci a on ti řekne víc jelikož buď už má výměnu za sebou a nebo se na ni chystá a informace zjišťoval.

Co se týče motorového oleje tak tam asi už máš jasno.Je to jen o normě.Pokud splňuje není co řešit.Takže tam klidně ten castrol dej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teď ti tu někdo napíše že mobil je super a ty za dva dny se dozvíš že ještě lepší je třeba shell.Kup to co je pro tebe dostupné a už neřež jestli to je castrol nebo mobil.Oba jsou výborné oleje a kdybys tu četl příspěvek který se zde dal už hodně dávno tak byses dozvěděl že je to téměř to samé.Pak ti to nalijou ´do jiné bandasky a dají jinou nálepku a hotovo.Směrodatné je pro tebe číslo normy a když si tu přečteš že většina lidí dává castrol nebo mobil tak si jednoduše zvol jeden z toho.Stejně po 15 000km to budeš zase měnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Co se týče převodovky pokud vní budeš chtít měňit olej tak abys předešel problémům atd. Budeš ji muset rozebrat a pořádně vyčistit jinak ten olej neměň....

A proč? '''Protoč''' :-D

Zatu dobu co tma je se udělá nahoře na hladině hodně usazenin a tim jak ho vypustíš tak to klesne dolu a jakmile naliješ nový tak to promícháš a usazeniny budou v ozub kolech atd..Takže teď si vyber :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Se sem taky vetřu  a řeknu svůj názor. Na oleji vůbec nezáleží, jen aby splňoval prostě specifikaci. Dej tam klidně něco levnýho, ale hlavně ho měň max po 15tis. A tím to hasne. Takže nevymýšlet zbytečně hovadiny a drahý blbosti, důležitá je perioda výměny Průplachy jsou taky hovadina a zbytečný, dobře jednou, po koupi a pak už neproplachovat. Jestli tomu chceš dát péči, tak před výměnou sundej vanu a vyčisti sací koš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se bohužel taky vetřu.Tvrdit, že je jedno co tam leješ, hlavně, že to po 15tkm vyměníš je dětinskost. Taky je jedno jestli vypiješ vodu z kaluže nebo přefiltrovanou vodu z vodovodu?

 

Degradace olejů bez aditiv je velice rapidní. Rozdíl oleje Starline a Mobil 1 po ujetí 15tkm bude asi takovej, že ten Mobil bude ještě  mít nějakou viskozitu a vazbu molekul. Kdežto Starline bude na hranici schopnosti udržet mazací film nepřerušen - na molekulární úrovni. Ty o okem určitě neuvidíš a mezi prsty to taky nebude tolik vidět.

 

U 2,5 TDI je to snadné. Na pevnou výměnu  QG2 15000tkm/rok (měnil bych po 10tkm) - jednoznačně 5w-40 (Castrol EDGE  FST 5W-40, nebo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 / Shell Helix HX7 5W-40 - fakt špica)

QG1 (15tkm na svěm nepřekračuji) - 5w-30 ( Castrol EDGE 5W-30, Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 - dávám sám, je to přímo VW jen, Shell Helix Ultra Extra 5W-30 - levnější varianta od Shellu s širší normou, Mobil 1 ESP Fromula  5W-30 - super papání pro koncernovej motor! )  

 

No a ted si klidně kamenujte! :-D                                                                     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já hned okomentuju: blbost

I třeba ten Starline musí splňovat požadavky. Je jasný, že rozdíl v kvalitě bude, ale ne tak rapidní. To by už třeba jebku Starline dávno neprodávali.

Okomentuju pouze Starline tedy co se týká kvality dílů: hnus hnus hnus a nechci o tom slyšet. Ale to sem nepatří. Každý olej, který je normálně prodávaný na trhu musí splňovat určitá specifika a minimální kvality. Takže 15tis musí dát každý olej - a vyzkoušeno na 6ti autech (dodávkách, které lítají takřka v kuse mimo víkendy), které máme 2roky, jsou to Mercedesy, za tu dobu mají nalítáno skoro 400tis. Leje se do toho obyčejný 10W40, který se kupuje po sudech za 65Kč/litr a motor je jako nový, páč se mění včas (v našem případě po 4týdnech). Zrovna nedávno jsme přetěsňovali, vana nesundávaná z výroby jen lehce špinavá, magnet taky, nikde žádné vůle, vše krásně čisté. Taky je nutno si uvědomit, že olej za 3litry Ti rapidně zvedne i náklady na km, což je 0,20Kč/km a na 100km je to dvacka, což už je sakra znát

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...