Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Zdravim

na zaciatok by som sa chel ospravedlnit viem ze takych to tem na fore najdete habadej ale ani v jednej som sa nedocital definitivne rozodnudei kazdy tam haji len tu svoju pravdu.

kupil som si suerb a blizi sa cas vymeni oleja a ja neviem aky olej tam mam naliat ...... a tak som zacal hladat na nete odpoved aby som nikoho nezatazoval ale tie odpovede nestali za nic a tak som rozodol napisat sem

takze chcem tam naliat http://olejcentrum.s...diesel-5w-40-5l ???

udajne by tam mal ist olej 0W30 ale ten neroby dobre motoru .... nechcem tam naliat nieco cim by som poskodil motor takze ten olej moze byt ? (ta nalepka vymeni olaje je nalepena vo dverach ale je tak znicena ze tam je vidiet len ze sa jedna o olej Castrol EDGE Profesional 5W30 Longlife III ale tento neviem zohnat :( )

dalej by som chcel vymenit olej v prevodovke (automat)

nakolko neicem ze kedy bol meneni len tu som uplne strateni vobec neviem aky olej tam mozel naliat viem ze su tam rozodujuce tie GL cisla a fakt neviem co tam mozem naliat (a je to automat !)

s pozdravom :)

Vloženo

aha a teď mi řekni jaký je rozdíl v tom cos našel ty a dal tu odkaz a v tom co tu napsali jiní?Jak tu každý hájí jen to svoje?Pochopitelně že když je více značek olejů tak je i více konzumentů.Směrodatná je norma a ta je 50200 50500 a tuším že podle nového 50700.Nicméně o těch normách tu je psáno a tudíž to je základ.Kdo chválí castrol dá castrol kdo mobil dá mobil a kdo něco jiného dá něco jiného.Ale vždy to bude mít tu správnou normu ať je to olej jaký chce.

Píšeš že nechceš poškodit motor.To asi nikdo z nás.Ale rozhodně ho nepoškodíš tím že bys tam dal 0W30.je to prostě jen longlife a tudíž se jedná o delší interval výměny(30tkm).Kdo chce poloviční dá 5W40.Ale to vše je tu rozebráno dopodrobna.

Rovněž tak převodovka.Pokud byses podíval pořádně dočteš se v prvé řadě že náplň v převodovce se nemění.Je doživotní.To máš psáno i v DP.Pokud by ti ani to nestačilo najdeš rovněž v DP typ oleje který tam příjde.

přečti si to rychle co jsem ti odepsal protože bych se nedivil kdyby ti to tady zamkli toto téma.

Vloženo

hej viem jedna sa hlavne o normy (specifikacie) oleja ....... ten olej ktory som dalo ako link ma tieto VW 505.00 a 502.00 takze tam tam ten

ale ja som niekde cital ze preve toto dozivotna naplne je uplna somarina a este k tomu v automate je ju dolezite menit a takisto aj filter (cca po 60 000 km) .... jeden znamy co opravuje pracovne stroje kde su pouzite aj automaticke prevodovky tak mi dal radu ze si to mam vymenit a ze dozivotna napln nexistuje ! a toho by som sa aj drzal ale nechcem sa hadat

Vloženo

koukni se do sekce motor 2,8.Tam se něco psalo a převodovka je stejná

a nebo kontaktuj člena Castor v té samé sekci a on ti řekne víc jelikož buď už má výměnu za sebou a nebo se na ni chystá a informace zjišťoval.

Co se týče motorového oleje tak tam asi už máš jasno.Je to jen o normě.Pokud splňuje není co řešit.Takže tam klidně ten castrol dej.

Vloženo

teď ti tu někdo napíše že mobil je super a ty za dva dny se dozvíš že ještě lepší je třeba shell.Kup to co je pro tebe dostupné a už neřež jestli to je castrol nebo mobil.Oba jsou výborné oleje a kdybys tu četl příspěvek který se zde dal už hodně dávno tak byses dozvěděl že je to téměř to samé.Pak ti to nalijou ´do jiné bandasky a dají jinou nálepku a hotovo.Směrodatné je pro tebe číslo normy a když si tu přečteš že většina lidí dává castrol nebo mobil tak si jednoduše zvol jeden z toho.Stejně po 15 000km to budeš zase měnit.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Co se týče převodovky pokud vní budeš chtít měňit olej tak abys předešel problémům atd. Budeš ji muset rozebrat a pořádně vyčistit jinak ten olej neměň....

A proč? '''Protoč''' :-D

Zatu dobu co tma je se udělá nahoře na hladině hodně usazenin a tim jak ho vypustíš tak to klesne dolu a jakmile naliješ nový tak to promícháš a usazeniny budou v ozub kolech atd..Takže teď si vyber :-)

Vloženo

tak to nezjišťuj tady a koukni se přímo do sekce motor ne?Máš tak jak podsekci jaké oleje? tak i podsekci majitéle 2,5TDi jaký olej.Tam nejdeš co potřebuješ.Od různých názorů až po specifikace.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Se sem taky vetřu  a řeknu svůj názor. Na oleji vůbec nezáleží, jen aby splňoval prostě specifikaci. Dej tam klidně něco levnýho, ale hlavně ho měň max po 15tis. A tím to hasne. Takže nevymýšlet zbytečně hovadiny a drahý blbosti, důležitá je perioda výměny Průplachy jsou taky hovadina a zbytečný, dobře jednou, po koupi a pak už neproplachovat. Jestli tomu chceš dát péči, tak před výměnou sundej vanu a vyčisti sací koš

Vloženo

Já se bohužel taky vetřu.Tvrdit, že je jedno co tam leješ, hlavně, že to po 15tkm vyměníš je dětinskost. Taky je jedno jestli vypiješ vodu z kaluže nebo přefiltrovanou vodu z vodovodu?

 

Degradace olejů bez aditiv je velice rapidní. Rozdíl oleje Starline a Mobil 1 po ujetí 15tkm bude asi takovej, že ten Mobil bude ještě  mít nějakou viskozitu a vazbu molekul. Kdežto Starline bude na hranici schopnosti udržet mazací film nepřerušen - na molekulární úrovni. Ty o okem určitě neuvidíš a mezi prsty to taky nebude tolik vidět.

 

U 2,5 TDI je to snadné. Na pevnou výměnu  QG2 15000tkm/rok (měnil bych po 10tkm) - jednoznačně 5w-40 (Castrol EDGE  FST 5W-40, nebo Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 / Shell Helix HX7 5W-40 - fakt špica)

QG1 (15tkm na svěm nepřekračuji) - 5w-30 ( Castrol EDGE 5W-30, Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 - dávám sám, je to přímo VW jen, Shell Helix Ultra Extra 5W-30 - levnější varianta od Shellu s širší normou, Mobil 1 ESP Fromula  5W-30 - super papání pro koncernovej motor! )  

 

No a ted si klidně kamenujte! :-D                                                                     

Vloženo (editace)

Já hned okomentuju: blbost

I třeba ten Starline musí splňovat požadavky. Je jasný, že rozdíl v kvalitě bude, ale ne tak rapidní. To by už třeba jebku Starline dávno neprodávali.

Okomentuju pouze Starline tedy co se týká kvality dílů: hnus hnus hnus a nechci o tom slyšet. Ale to sem nepatří. Každý olej, který je normálně prodávaný na trhu musí splňovat určitá specifika a minimální kvality. Takže 15tis musí dát každý olej - a vyzkoušeno na 6ti autech (dodávkách, které lítají takřka v kuse mimo víkendy), které máme 2roky, jsou to Mercedesy, za tu dobu mají nalítáno skoro 400tis. Leje se do toho obyčejný 10W40, který se kupuje po sudech za 65Kč/litr a motor je jako nový, páč se mění včas (v našem případě po 4týdnech). Zrovna nedávno jsme přetěsňovali, vana nesundávaná z výroby jen lehce špinavá, magnet taky, nikde žádné vůle, vše krásně čisté. Taky je nutno si uvědomit, že olej za 3litry Ti rapidně zvedne i náklady na km, což je 0,20Kč/km a na 100km je to dvacka, což už je sakra znát

Editováno: , autor: SUP1

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...