Přejít na obsah

Axiální kloub táhla řízení


mange

Doporučené příspěvky

Výměna není složitá, pro mě bylo nejhorší sehnat klíč, je to velikost asi 34. V DP se píše, že se musí demontovat celé řízení, ale jde to i bez toho. Musíš schodit manžetu a pak dát nové spony. Demontovat čep řízení, to je jasné a pak si musíš vytočit řízení do toho místa, aby ten spoj tyčky a řízení byl přesně nad spárou mezi nápravnicí a ramenem. Pěkně ze spoda tam dát dva klíče, tu 34 a jeden menší, kterým si podržíš to řízení, povolit a je to venku. Není to moc utáhlé. Pokud budeš mít moc tlusté klíče, jako jsem měl já, protože 34 moc malá není, tak jsem povolil spodní dva šrouby co drží rameno a to jsme trochu o pár cm odtáhl od nápravnice a pak tam bylo dost místa. Jen by to chtělo asi jámu, ale myslím, že to na zemi taky zvládneš, jen by to chtělo více zvednout, aby tam byl lepší přístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je na pohodu, u golfa co jsem kdysi měl, tak byla matka jen na kloubu,

nevěděl jsem jak na to, tak jsem to dal do servisu a po opravě jsem nedojel ani dom.

Ten bl... to nemohl povolit, tak si vzal sikovky a zničil mě pístnici řízení.

Z tohoho důvodu si to chci udělat sám. Dík za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chtěl bych také měnit na Fabii I táhlo rovnou s čepem. Zdá se mi že je je tam vykloktáno, když vytočím ve vzducho kola a mírně snimi točím tak se mi zdá že to pod manžetou tuká a je tam vůle(pouze u jednoho kola) Tak newím zda je to táhlu nebo někde jinde. Je možné že by kloub v táhlu udělal vůli a pří jízde mlátil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 roky později...

To snad ani nejde. Já to zkoušel. Počítal jsem závity čepu při vytáčení a natáčení, měřil vše na ponku, ale stejně to bude drobet jiné. Ta sbíhavost je dost citlivá a i půl otáčky čepu na závitu je znát. Takže určitě potom udělat sbíhavost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi fakt.. 

A ještě z jiného soudku. Nestalo se Vám, že by vůle v tahle řízení způsobovala hučení v autě dost podobné vadnému ložisku? (ložisko je loni měněné a tak soudím že v něm to není).  

Hukot se projevuje v rychlostech 110 + a změna hloubky tónu "hukotu" se projevuje už při sebemenší změně směru jízdy (čili v podstatě jen pomyslím na to že mírně zatočím = váha auta se v podstatě nepřenese a tím se nemění zatížení na ložiska).

 

Bohužel nevím kdy a jak se poprvé toho hučení začalo objevovat, neboť jsem měl vadné ložiska na opačné straně auta takže to výrazně hučelo a hukot té tyčky se (asi)  za ty ložiska schoval. Po výměně v servisu bylo auto ticho, ale při první jízdě po dálnici jsem zjístil, že auto zase hučí ale jinak a jindy... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...