Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám tady zakovou zapeklitost, se kterou bezvýsledně bojuji již několik let, tak třeba to někdo rozlouskne :-). Pokud motor vytočím do vysokých otáček - před začátkem červeného pole, tak se z palubky ozve ječivý zvuk - jsem přesvědčen, že to dělá větrák topení (ten zvuk je srovnatelný s větrákem s vyčvachtanými ložisky - stodvacítky to dělávaly). Normálně je ventilátor naprosto tichý i na nejvyšší chod.

Moje teorie je taková, že ve vysokých otáčkách ("vytočený" alternátor) vznikne v síti přepětí a ten větrák to prostě nedá. Jen nevím proč to nedá a co se s ním vlastně stane. Je ovšem také možné (moc tomu ale nevěřím), že to s větrákem vůbec nesouvisí a zvuk z prostoru palubky vychází pouze zdánlivě a může být i z motoru. Problém je stále stejný cca 10 let, nijak se nezhoršuje. Má někdo nějaký tip. Jen doufám, že to není nějaký škodovácký varovný systém :-)

Kdyby to bylo tím alternátorem, potažmo zvýšeným napětím a potažmo vysokými otáčkami ventilátoru, tak předpokládám, žeby Ti odcházely i žárovky. Akumulátoru se taky líbit nemusí.

Nicméně může být. Regulátor je vadný, nereguluje buzení alternátoru a ten dává napětí závislé podle otáček.

Vem a připoj na akumulátor multimetr a měř napětí v celém průběhu otáček. Mělo by být cca 14,4V, pokud poroste a poroste hodně, je to alternátorem, rsp. regulátorem.

Spíš to vidím na nějaký povolený šroubový spoj a drnčící součástku kdesi v hloubi pod palubkou. To změření napětí hodně napoví - jestli to nebude přelézat přes 14,5V a přesto bude palubka kvílet, bude nejlepší ji opatrně odmontovat a projít co kde by mohlo drnčet...

Já taky tomu ventilátoru moc nevěřím, ale my to nedlyšíme tak těžko radit.

  • Autor

to ne, drnčení čehosi to není určitě. Je to prostě jako když pustíte elektromotor, jehož rotor má vakl - motorky ostřikovačů mívají podobný zvuk, případně ty větráky. Ale jak jsem psal, souvisí to s otáčkami motoru a je to něco hodně blízko. To napětí mi tuším ukatuje také PP - dá se na to spolehnout?

  • 2 týdny později...

A co takhle vytahnout pojistku ventilatoru a vytocit motor? Tak zjistis jestli to dela ventilator.....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.