Wittmann Vloženo 13. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2012 Mám tady zakovou zapeklitost, se kterou bezvýsledně bojuji již několik let, tak třeba to někdo rozlouskne :-). Pokud motor vytočím do vysokých otáček - před začátkem červeného pole, tak se z palubky ozve ječivý zvuk - jsem přesvědčen, že to dělá větrák topení (ten zvuk je srovnatelný s větrákem s vyčvachtanými ložisky - stodvacítky to dělávaly). Normálně je ventilátor naprosto tichý i na nejvyšší chod. Moje teorie je taková, že ve vysokých otáčkách ("vytočený" alternátor) vznikne v síti přepětí a ten větrák to prostě nedá. Jen nevím proč to nedá a co se s ním vlastně stane. Je ovšem také možné (moc tomu ale nevěřím), že to s větrákem vůbec nesouvisí a zvuk z prostoru palubky vychází pouze zdánlivě a může být i z motoru. Problém je stále stejný cca 10 let, nijak se nezhoršuje. Má někdo nějaký tip. Jen doufám, že to není nějaký škodovácký varovný systém :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 13. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2012 Kdyby to bylo tím alternátorem, potažmo zvýšeným napětím a potažmo vysokými otáčkami ventilátoru, tak předpokládám, žeby Ti odcházely i žárovky. Akumulátoru se taky líbit nemusí. Nicméně může být. Regulátor je vadný, nereguluje buzení alternátoru a ten dává napětí závislé podle otáček. Vem a připoj na akumulátor multimetr a měř napětí v celém průběhu otáček. Mělo by být cca 14,4V, pokud poroste a poroste hodně, je to alternátorem, rsp. regulátorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2012 Spíš to vidím na nějaký povolený šroubový spoj a drnčící součástku kdesi v hloubi pod palubkou. To změření napětí hodně napoví - jestli to nebude přelézat přes 14,5V a přesto bude palubka kvílet, bude nejlepší ji opatrně odmontovat a projít co kde by mohlo drnčet... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 16. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2012 Já taky tomu ventilátoru moc nevěřím, ale my to nedlyšíme tak těžko radit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 17. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 17. Listopad 2012 to ne, drnčení čehosi to není určitě. Je to prostě jako když pustíte elektromotor, jehož rotor má vakl - motorky ostřikovačů mívají podobný zvuk, případně ty větráky. Ale jak jsem psal, souvisí to s otáčkami motoru a je to něco hodně blízko. To napětí mi tuším ukatuje také PP - dá se na to spolehnout? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2012 Nedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttominoo Vloženo 27. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2012 A co takhle vytahnout pojistku ventilatoru a vytocit motor? Tak zjistis jestli to dela ventilator..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.