Tomáš Dvořák Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 Ahoj, mám O II s tímto motorem a zajímalo by mě jaké jsou optimální otáčky motoru resp. jde mi o to, jaké nejnižší otáčky můžu držet, abych nekurvil motor, převodovku nebo setrvačník. Standardně se snažím udržovat otáčky nad 1500, podle zvuku by motor snesl i nižší, okolo 1200, ale říkám si, aby něco netrpělo. Samozřejmě při zrychlení podřazuji a snažím se zrychlovat z otáček okolo 1800-2000. Nejhorší je to ve městě, kdy 4ka je moc málo a trojka zbytečně moc... Jaký na to máte názor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 DSG člověka naučí, jak nízké otáčky motor ještě vydrží. Ve městě jede na 4 a asi na 1200 otáček. Jakmile se dotknu plynu, tak jde na 3 a zrychluje. Pokud jde jen o udržování rychlosti, tak nízké otáčky nevadí, pokud je to ale do kopce, nebo je třeba akcelerace, musí se adekvátně podřadit. Člověk to pak vycítí, alespoň tak nějak si to pamatuji s manuálem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Dvořák Vloženo 29. Duben 2013 Autor Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 Jasně, jde mi jen o udržování stejné rychlosti po rovině. Samozřejmě poznám kdy už motor nechce tak nízké otáčky.... S tím taky ještě jedna věc, pokud mám studenej motor do kolika to točit? Teď jezdím do 2000 ale potom zrychluju z 1300-1500 což se občas motoru nelíbí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 min 1500 je ideál.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klon Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 (editace) Pánové prosím bez urážky.Odpovím trochu specificky.... Co jsou optimalní otáčky?? Jak to někdo může určit ?? Chlapi přemyšlýte vůbec??? To že někdo napíše 1500 ot/min ,tak budu jezdit tak?? Co zatížení auta?? Je jasný že na to působí zátěž,pneumatiky,kondice motoru,turba,spojky...Když je motor vytahaný a bude jezdit na oněch 1500ot/min , tak mu víc ublíží!!! ( dvouhmota nebude stíhat tlumit vybrace motoru a bude přenášet i na převodovku ) Rozdíl a funkci dvouhmoty a jednohmoty snad nemusím psát.Další věcí je že když budete motor zbytečně šetřit,tak odděláte turbo...to že se píše jednou za čas protahnout,ale jak?.Není protáhnutí stejne na 3 rychlostní stupen,natož na 4,5,6.. Nikdy jste si nevšimli že auto jede jinak na zimních a jinak na letních?? Včetně oněch otáček! Proto pánové tvrdím....Jen velmi špatný řidič se může ptát na takovou hovadinu...každy motor je jinak jetý a kdo to neumí poznat citem co a kolik otáček auto potřebuje v závislosti na dané vlastnosti jízdy,tak hurá servis zas vydělá.... A nakonec co takhle manuál?? Není tam nahodou napsano že se ma jezdit a přeřazovat v rozmezí od 1700 - 2500 ot/min!!! Už i škoda auto má napsáno rozmezí a proč asi??? že by co řidič jinak jetý auto??? Pak se divíte proč někomu něco odejde a proč?? když on to auto tak šetří a je na něj opatrnej.... Sorry ale někdy mě takový to otázky prostě dostanou.To je jak otázka " Kdy mám přeřadit s 5 stupně na 6 stupeň " PS: DSG není manuál...! nemůžete srovnávat ! Editováno: 29. Duben 2013, autor: Klon Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Dvořák Vloženo 29. Duben 2013 Autor Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 souhlasím s tím, že nejde říct co je optimální. Spíš mi jde o zkušenosti těch uživatelů, kteří konkrétně s tímhle motorem něco najezdili. Že se to motoru nelíbí poznat dokážu, ale dvouhmota nic neřekne. Ve finále mi jde o to kdy se dvouhmota začíná kurvit a kdy to ještě zvládá v pohodě. Nejde mi o nejnižšší spotřebu za cenu zkurvenýho setrváku. O šetření motoru tu nikdo nemluvil. Myslím si o sobě, že jsem dobrý řidič, ale nejsem automechanik ani inženýr, který to auto vyrobil. Nevím jaký zatížení, jaký otáčky snese dvouhmota a na co je stavěná, proto se ptám. Co píšeš o manuálu je sice krásný, ale to mi snad nechceš tvrdit, že jezdíš jen v rozmezí těchto otáček?! Mno a otázka nebyla mířená na šetření vozu jako celku, že s tím budu jezdit jak posranej, ale jaký jsou minimální otáčky auta, který jede stálou rychlostí po rovině... Myslím, že je zbytečný tady psát, že každej co se na něco (podle tebe blbýho) zeptá, je hned kretén co neumí řídit auto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jano78 Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 Klon: Neviem, ci to plati aj o CR, ale keby som sa mal riadit tym, co mi nuka poradca radenia (v manuale je napisane, ze sa nim mam riadit), tak mi spod kapoty vyskoci motor...chce to uz pri 50ke 5ku! Takze to by som ako vzor nedaval. Vychadza mi z tvojho usudku, ze asi 80% populacie nevie soferovat a ostatni su nedosiahnutelni Bohovia soferskeho neba. Nechapem tvoje rozculenie, ak sa potrebujes riesit komplexy, tak si zaplat hodiny boxu. A spat k teme. Jazdi tak, ako to citis a bolo napisane hore. Pokial nebudes tlacit na pilu pri zrychlovani od 1200 a radsej podradis, tak sa autu nic nestane. Pokial budes steklit na rovine plyn na 1500 ot., tiez sa autu nic nestane. Ked pocujes, ze auto vyslovene duni a strpa, vtedy treba podradit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
samurai Vloženo 29. Duben 2013 Sdílet Vloženo 29. Duben 2013 Někdo tu psal, že je DSG manuál? Já jen uváděl, jak DSG řadí, jaké drží otáčky při jízdě po rovině ustálenou rychlostí. Pokud drží 1200 otáček, asi to tak tvůrci chtěli a asi věděli, že to autu vadit nebude... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.