Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Predkladám vám tragédiu o 13 dejstvách (doplnené na 17) o tom, ako mi fušer prerábal auto na LPG, o strastiach jeho škodenia, ale ako to nakoniec všetko dobre dopadlo.

Hlavný hrdina :autíčko Škoda Octavia I RS, motor 1.8Turbo, 132kW, AUQ. volá sa Arnold.
Ďalej v príbehu vystupuje arcilotor a kúzelník.
Prológ:
V tej dobe som býval na Vsetínsku tak som hľadal firmu v okolí. Dobrú referenciu som mal na http://www.autanaplyn.cz/ akurát tam mali stále plno.
Tak som si našiel vo Vsetíne firmu  čo robí prestavby na LPG (LPG-Vsetín Lázky pri výjazde na Meziříčí) ktorej odborníkom na LPG je pán Daniel Hučík. http://www.vsetin-lazky.cz/
Moja skúsenosť: Preklínam deň keď som tam vkročil a po zhliadnutí neskutočného bordelu v dielni som nezobral nohy na ramená. V stodole sa povaľovali nepotrebné diely a kusy áut. Do takej dieľne som auto nikdy nemal dať. A keď má jedna firma stále plné termíny a druhá prázdno...tak to je tiež podozrivé...


Záver pre nedočkavých:
Pokiaľ sa vám nechce čítať ďalej, tak stručne: preklínam deň keď som tam vkročil a po zhliadnutí neskutočného bordelu v dielni som nezobral nohy na ramená. V stodole sa povaľovali nepotrebné diely a kusy áut. Do takej dieľne som auto nikdy nemal dať. A keď má jedna firma stále plné termíny a druhá voľno, tak je z toho možné tiež všeličo odvodiť. Výsledok je remeselná fušerina najhrubšieho zrna podporená neznalosťou toho ako to funguje ruku v ruke s nebetyčným sebavedomím. Odborník proste okukol ako to montujú iní do fabií HTP s presvedčením že to tak isto bude fungovať i v 132kW turbomotore. A na nejakom detaili predsa nezáleží.

Úvod.
Moja predstava bola že nechcem nejak extra šetriť a hlavne nechcem aby s prevádzkou boli nejaké problémy. S touto predstavou som sa podelil s pánom odborníkom na prestavby LPG. Ten mi krásne vymaľoval ako bohovsky to spraví, že majú svoje skúsenosti a sám špecifikoval komponenty. Akožto neznalec som sa plne spoľahol na jeho odborné skúsenosti. Ešte som si overil skúšobnou otázkou "a dáte tam to hrubšie prívodné potrubie?" odbornosť experta. Mal som to naštudované v tomto diskusnom fóre. Uspokojivá odpoveď ÁNO bola premňa dostatočná aby som mu predal kľúče od Arnolda.

Leto. (Expozícia)
1)Auto bolo za pár dní pripravené, tak som sa radostne dostavil na skúšobnú jazdu.
Tá dopadla neslávne. Po zošliapnutí akcelerátoru na podlahu sa motor prepol z plynu na benzín. Nepomohlo ani čarovanie s nastavením reduktora a plynovej jednotky. Zistilo sa že tie trubky použili s tým menším priemerom.
Navyše bola zástavba prevedená neskutočne diletantsky (trčiace dráty, miesto pájkovania nacvakávacia rychlospojka, zle uchytené trubky pod podvozkom, pripojenie reduktora na otopnú vodu a rozpáraný oplet budí nedôveru, atď). Tak som dačo nechal prerobiť.
V aute pribudla riadica jednotka LPG STAG4+, reduktor MAGIC III Compact 250hp, vstreky Magic Jet, Multiventil Tomasetto AT02 Extra, toroidná nádrž 56L a ešte dačo. Bezpečnostný elektroventil pod kapotou bol evidentne používaný, ale veď to je jedno... (a bolo mi sľúbené že ho vymenia za nový, že ho nenašli v sklade).
Arnolda som musel nechať v servise a sklamane ísť domov autobusom.

2)Druhá návšteva prebehla uspokojivejšie. Auto akotak jazdilo, všetko sa zdalo OK, akurát mi prišlo trochu lenivejšie pri rozbehu v nízkych otáčkach. A prekvapilo ma že sa to pri 6000 ot./min prepína na benzín. Starý bezpečnostný elektroventil si ďalej čučal pod kapotou, pretože ten nový zaboha nenašli. Pri štartovaní to štartovalo dlho (asi 5 sekúnd) na čo mi bolo vysvetlené, že to tak je normálne, že to je zbytok plynu v saní a že pred vypnutím motoru musím ručne prepnúť na benzín. Skrivil som hubu, ale veď keď je to tak normálne a robia to všetky, tak čo už. Po otázke na dokumentáciu k prestavbe som dostal do ruky veľký techničák, nejaké oficiálne papiere od nádrže a zástavby a návod k jednotke STAG. Nič ďalšie ako návod na obsluhu, predpísané kontroly atď.
Doplatil som cenu za prestavbu na 26tisíc korún českých.
Na ceste po republike som sa musel staviť v škodováckom servise kôli inej závade a pretože tam tiež montujú LPG (iné komponenty) tak som nechal posúdiť kvalitu prevedenia. Krútili nad tým hlavou a zistili že dakde napríklad chýbala hadicová spona alebo nebola dotiahnutá. Ale i tak po zastavení občas mierne citiť LPG pod kapotou.

3)Nejakú dobu som s autom jazdil, potom sa stavil na kontrolu a doladenie. Po tomto zásahu začali problémy so štartovaním po studenej letnej noci. Auto naštartovalo, ale kuckalo, odmietalo reagovať na akcelerátor, chcípalo a strieľalo do výfuku. Myslel som si že to taký inteligentný a šikovný motor ani nedokáže, ale zistil som že áno. Po 2 minútach strachu o motor sa to ale rozbehlo, tak som nad tým mávol rukou a dúfal že je to len prechodne.

Ďalej som sa snažil s autom zžiť a zmieroval som sa s tým, že to nejazdí ako predtým, ale že to zas nieje taká tragédia, hlavne že jazdím zalacno. Akurát ma znervózňovalo trhanie motoru a kontrolka chceck engine keď som auto honil do vyšších otáčok. Ale pretože kontrolka vždy časom zhasla tak som sa stavil na návštevu starého známeho až po čase.
4)Znalec ten problém diagnostikoval ako Ignition misfire (špatné zapaľovanie). Navyše mi tvrdil, že za to môžu zlé sviečky. Tak som kúpil NGK Laserline LPG za 600Kč/ks. Nepomohlo.
Tak expert znížil otáčky pri ktorých sa to prepína z LPG na benzín na 5500. Dobré riešenie, závada zmizla. Veď nebudem honiť motor do otáčok keď chcem jazdiť zalacno....  Začal som uvažovať o tom, že si spravím udělátko (urobítko? nie, bazmek) ktoré pri max zošliapnutí akcelerátora prepne rovno na benzín. Ale odradili ma od toho kolegovia z diskuzného fóra s rečami typu "To je blbost, to musí jezdit jako na benál". Tento argument bohužiaľ podporuje manuál výrobcu plynovej jednotky STAG.

5)Nedalo mi to a kúpil som si kábel k LPG STAG a k diagnostike VAG. Díval som sa čože to je ale ako neznalec som sa len divil. A sledoval ako to funguje.
Urobil som skúšobnú jazdu a zaznamenával notebookom jazdné data. Parametre a výkony pri jazde na LPG boli o dosť odlišnejšie ako pri jazde na benzín. Pri prudkej akcelerácii na max výkon sa to kdesi pri 75% zlomilo a hodnoty prudko zmenili. Asi sa benzínovej ECU niečo prudko nepáčilo...
NApríklad pretlak plyn na tryskách bol nominálne
Tak som sa začal zaujímaŤ o funkciu LPG na http://forum.skodahome.cz/ a naštudoval si aj manuál od výrobcu STAG. Ďalej som konzultoval niektoré technické záležitosti s technikom firmy HLpropan (výrobca komponent MAGIC).
Začal som mať pocit že dačo smrdí v kráľovstve Dánskom (totiž Vsetínskom).

(Konflikt)
6)Pri ďalšej návšteve som pánovi expertovi poreferoval o svojich objavoch a on zmenil nastavenie. Napríklad znížil tlak pri ktorom sa prepína LPG na benzím. Šalamúnske riešenie. Už sa to neprepínalo na benzín, akurát to nejazdilo... A že ukazateľ hladiny LPG v nádrži dáva informáciu typu "niečo tam si bude...pravdepodobne" som vyriešil tým, že ho ignorujem a používam počítadlo prejdenej vzdialenosti.

7,8) podobný priebeh
9)Pri chladnom rannom štarte sa mi rozsvietila kontrolka chladenia a zistil, že mi chýba chladiaca kvapalina. Tečie cez pripojenie reduktora na hadice. Takže mi zas poladil nastavenie a dotiahol spony (fakt na fest...som zvedavý či neprasknú).

Zima.
So zimou prišli nové radosti. Sánkovanie, guľovačka a neúspešné studené štarty.
10)Návšteva u experta sa pretiahla pretože už nebývam na Vsetínsku. Ale po odbornej konzultácii (diskuzné fórum už študujem poctivo) som ho donútil zväčšiť trysky. Bohužiaľ už nie znížiť pretlak reduktoru a ani nastaviť správne korekčnú krivku. Zväčšovanie trysiek vypadalo zaujímavo. Mechanik trysky vyšrouboval, chvíli v bedni s vrtákmi lovil so šublerou vhodný vrták, ten nasadil do AKUvrtačky, trysku chytil do kombinačiek a na kolene prevŕtal novú dieru. Nádhera, predpokladám, že oválne diery sú novou tuningovou vychytávkou s účelom zabezpečiť spoľahlivý odtrh laminárnej vrstvy. Wot takoje hitech.

Štúdiom pasportu tlakovej nádoby som zistil, že ma predpísané plnenie do max 80%. Pre 56L to vychádza asi 45L. Preto ma skutočná možnosť naplnenia 52L LPG vzbudzovala moju zvedavosť. Expert to vysvetlil tým, že oni prihýbajú plavák tak, aby sa do nádrže vliezlo viac LPG. Šikulka. Veď aspoň sa občas odskúša poistný ventil. A nefajčím.
Výsledok bol v tom že už cestou naspäť začala trvalo svietiť kontrolka chceck engine a motor prešiel do núdzového režimu. Kontrolou VAG som zistil že nová závada sa volá Mixture too rich. Začínal som byť trochu nervózny a moja otravná aktivita na fóre sa začala stupňovať. Týmto zdravím priateľov z fóra. Uznávam, že som bol poriadne otravný.

(Kríza)
11)Zimné štarty sa staly adrenalínovým dobrodružstvom a skúškou diplomacie. Ukecať motor AUQ aby začal robiť to na čo ho vyrobili a to je pohyb automobilu bolo celkom neisté. A vysvetliť ženskej že k lekárovi s dcérou možno neprídeme včas vyžadovalo tiež dávku diplomacie. A k tomu patria neustále výčitky že stále sedím pri PC a hrabem sa v tom plyne.

12)Pri návšteve Vsetína som si neodpustil návštevu nášho LPG guru. Reklamoval som uvedené nepríjemnosti. Bolo mi vysvetlené, že všetko je v najlepšom poriadku a problém je v mojom aute, pravdepodobne zlé zapaľovacie moduly, rozvody alebo zaseknutá škrtiaca klapka. Po mojej informácii že sa zapaľovacie moduly i rozvody menili nedávno mi bolo vysvetlené, že treba vymeniť aj tak. So zármutkom a zahanbením musím priznať, že som sa nezariadil podľa rady tohoto motorára a rozhodol sa zobrať osud Arnoldovho motoru AUQ do svojich rúk, hasáku a počítača. Medzitým mi odišiel štartér v dôsledku permanentne extrémne dlhého štartovania. Oprava stála 100€. Pritom som zistil, že na káblovom prestupe do kabíny majster zabudol gumovú priechodku.

(Tu by podľa zásad antickej drámy mala byť Katastrofa, ale dúfam že tomu tak nebude).
13)Po asi 2 týžnoch veľkého štúdia, dohadovania sa na fóre, experimentov a filozofovania som dosiahol toho že to vpodstate robí to čo by to malo.
-Odstránil som dlhé štarty (signál o stave zapaľovacieho kľúča naozaj nepatrí na zapaľovací modul)
-Odstránil som fatálne studené štarty (zlá korekčná krivka).
-Zmenil trysky a pretlak reduktora tak aby to stíhalo i pri max výkone.
Uvidíme či to je všetko, ale som optimisticky založený.

14)- pridané

Po 1/2 roku som začal cítiť pri aute plyn a po odstavení motora počuť sykot plynu.

Syčanie vychádzalo od filtru plynnej fáze. Hmátnutím pod filter sa problém vyjasnil. Syčanie pochádzalo asipravdepodobnecelkomurčite z diery prerazenej v hliníkovom filtre. Ležal totiž voľne na hlave nejakého šroubu.

 

15)- pridané

Na základe neustáleho riešenia problémov s nízkou teplotou plynu(pod 7stC) pri trvalom maximálnom výkone som sa obrátil o pomoc na výrobcu reduktora (firma HL PROPAN). Tí mi ponúkli kontrolu reduktora. Dnes som sa dozvedel že ten expert na LPG Hučík mi tam namontoval reduktor vo verzii pre tropické podnebie. Navyše sa k nemu musel dostať nejakým podvodným spôsobom, pretože sa v EU vôbec nepredávajú.

Rozdiel údajne spočíva vo výrazne slabších tepelných charakteristikách a inom systéme regulácie tlaku a je zázrak že mi to akotak fungovalo.

Tak to už je svinstvo najhrubšieho zrna a od Hučíka to považujem za zjavný PODVOD.

Ďakujem za ochotu firme HL PROPAN pri riešení tohoto problému.

 

16)- pridané

Rozhodol som sa spraviť poriadok v tom vrabčom hniezde kabeláže od LPG a  zistil, že 2 káble (fialový a modro-fialový)  niesu nikam zapojené. Pohľadom do schémy si potvrdzujem podozrenie, že merané hodnoty LAMBDA sú akosi nezmyselné. Bodaj by nie, keď zlepšovák pána experta túto vychytávku neumožňuje..

 

17)Hrabeme sa hrabeme. - pridané

Rozhodol som sa že sa na radu Karla už v tom nebudem hrabať.

Ale dlho mi to nevydržalo a pretože mi Malta pridelil status vedátora, tak som sa odhodlal k ďalšiemu dobrodružstvu vo veci nápravy po fušerovi. Mal som totiž pocit, že to funguje už príliš dlho a príliš dobre, tak som si zobral do hlavy že sa to pri dlhšej jazde pri MAX záťaži zbytočne prepína na benzín koli poklesu tlaku pri veľkom odbere. Zobral som si do hlavy že to je spobené posledným zle dimenzovaným komponentom v trase k reduktoru a to uzatváracím elektroventilom. Tak som si objednal BRC ET98 MAX 8mm a slávnostne ho tam nabastlil. Ostala tam sice ešte tenká trubička medzi ventilom a reduktorom, ale  všetci vieme že dokonalé veci robí len ON, náš Hospodin. Takže som tento jediný nedokonalý prvok nechal v aute z úcty a pokory k Nemu. No a trochu i preto, lebo som takú trubku nemal.

No a ako to už tak býva, tak som pri skúšobnej jazde so skoro prázdnou nádržou zistil, že sa  to na benzín naozaj NEPREPÍNA. A to napriek tomu, že sa istí odborníci (mimo fórum) vyjadrili v tom zmysle že to tým nebude a výmena ventilu nepomože, že je potreba vymeniť reduktor. Nuž tak je to s našimi odborníkmi.

 

Povzbudený úspechmi som sa ešte rozhodol pridať odstredivý filter pevnej fáze. Pretože je priestor medzi motorom a prepážkou na jednom mieste príliš priehľadný. Reduktor sa pri sťahovaní po rozličných miestach motorového priestoru dostal na dosť nízke miesto v motore a bordel po odparení LPG sa mohol doňho vracať a po čase sposobiť jeho nefunkčnosť. Objednal filter ktorý som namašlil tesne za výstup reduktora pod jeho úroveň. Takže olejovité a voskovité a živičné srágory sa možu veselo sťahovať do cyklónu a tam ostať spinkať ako zakliata lepkavá obluda do najbližšej výmeny filtra. Uvidíme čo to spraví. 

 

Preto ak chcete dačo spraviť pre dobré meno LPG systému, tak doporučujem aktívne podnikať kroky proti takýmto ľuďom. Napríklad zverejňovaním informácií o nich. Napríklad i formou odkazu na tento článok.

 

Fotodokumentácia je na https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1uzqI_1pnzER7sPZZDsW-Iepu3US-xlVe

Epilog:
Moja rada: Tejto firme sa zďaleka vyhnite.
Celá anabáza trvala 3/4 roka, stála ma spústu nervov, času, štúdia, diskusií, rozčuľovania.
A o nejakej záruke si len môžem nechať zdať.

Upraveno od kluvi
Zmena odkazu na fotky

ja čekal na montáž u doporučeníhodného mechanika zde z fora 5 týdnů..

Celkem sem se i zasmál... "Šikulka. Veď aspoň sa občas odskúša poistný ventil."

 

Udělat montáž esteticky u všech aut nelze vždy.

Odladit systém a případné nedokonalosti systému by se měli zvládnout, ale někdy to není napoprvé...

Co se týče odstranění delšího startu, gratuluji.

Já "key" zapojuji mimojiné i na trafo, mnohokrát, nikdy sem ovšem tvůj popisovný problém naštěstí nemusel řešit.

  • Autor

TRAFO? Eh? Nechápem.

 

Na tom KEY je najzarážajúce, že to proste neriešil a prehlásil to za OK.

no pěkná anabáze :kol-26:  ... mimochodem, čím jsi (aká profesia) ?

  • Autor

Bol som šéf vývojového oddelenia pre diagnostické systémy v jadernej energetike. Pôvodne programátor aj hardwarista.

Teraz sa flákam. A pre nedostatočné vyťaženie si prácu vymýšľam sám. ;-)

... a přidal bych i dobrého spisovatele :kol-97: ... a na dovolenky chodíte? Nejlépe autem :kol-28: , to bych tu rád uvítal i případný cestopis, tiž by mohol byť zaujímavý :kol-47:

No,,,kdo by to četl?

 

kluvi: Že drát na oživení jednotky (KEY) někdy zapojuji na trafo - kde jsi to měl ty.

Nikdy sem nemusel (naštěstí) řešit špatný start.

Pravdu máš ovšem v tom, že pokud jsi vypl auto na benzín a šlo hned pěkně nastartovat a nebo jsi po 5 sekundách běhu na LPG vypl motor a už šel špatně nastartovat....tak to ten montážík řešit měl....ale asi se mu nechtělo.

Nicméně....problémů typu: tam je plyn - to bude dělat, jednotky si nějak nerozumí, check svítí, protože je tam plyn.....takových sem slyšel už mnoho. Do doby než navštívíš nějaký jiný LPG servis a zjistíš  že existuje i jiná pravda.

  • Autor

Paulo:

Trafo: aha...

Inak pre info. Povodne slo LPG ovladat (displej, tlacitko) i po vypnuti motoru. Teraz to zhasne hned po otoceni klucika,

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Pridal som ešte odstavec 14)- prerazený filter

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Pridal som odstavec 15)- vadný reduktor

  • 5 týdnů později...

tak to je pěkný článek, když to auto bylo předtím v cajku a s plynem dělá tohle, to přece není normální ... fšude všichni plynaři deklarují že po montáži to auto ani nezaznamenáš že tam něco přibylo ... tohle je už ale na žalobu, minimálně ti má vrátit prachy cos do toho musel navíc investovat, bych tam přijel s nákýma gorilama at kouká zaplatit :)

 

já si nechával předělávat auto v PCE, jelikož jsem neměl vůbec nikoho v okolí, tak jsem tady Karlovi napsal něco co si o nějaký nabídce v mém okolí myslí no pak jsem to předal tomu mechanikovi a on zase na to zareagoval, taklhe si přese mě s Karlem dopisovali chvíli, každý trochu jiný názor ale vypadalo to, že každý tomu rozumí (ten druhý technik prý dělal ve vývoji LPG mrtě let, dokonce i školil techniky a jezdil nějakou rallye s autakem na plyn) no tak jsem se rozhodl do toho jít ... žádněj problém, že htpéčka dělají běžně ...

no stálo mě to taky trochů nervů (i když v porovnání banalita) jelikož neustále tekla voda, a to jsem si to samo sám našel kde to je, co to dělá, ale sám to opravovat nebudu přece jsem za něco zaplatil, tak at to koukají dát do toho stavu co deklarují ... asi 3x jsem tam jel aby s tím něco udělali (naposled už jsem byl tak nasranej, že jsem byl připravenej jim to omlátit o hlavu at si to vyndaj a vrátěj prachy) ... nakonec se toho teda ujal sám velký guru šéf, dali kovový Tékusy a ještě pro jistotu zalepili silikonem ... přenastavený už to mám taky to tak necuká při nízkých otáčkách,

spotřeba je super, akorát jsem na poslední diodu vždy najel moc km (rezervu), chtěl jsem to pořešit, něco přenastavil u nádrže tak jsem zvědav, páč ted jsem na první zelenou tečku najel už 170 km, takže počítám tak že na rezervu už nenajedu nic no uvidíme ...

každopádně doporučuji všem se nejdřív všude jet podívat, chvíli pokecat třeba s tím montážníkem ... on pán totiž tam má 2 mladé kluky bych jim možná ani 18 let neřekl (a že podpálený ventily to vživotě neviděli :) ... ale zas prý že už to montují přes 1 rok takže zkušeností mají hodně a jsou šikovný no nevim teda, samo prý se jim to nikdy nestalo že by se jim auto vrátilo 2x, no tak já jim asi udělal rekord když tam bylo 3x, spíš to ostatní lidi moc třeba neřeší tak jak já :) ... mimochodem mají i čerpačku a když tam natankuješ asi 10x tak máš něco zadara (světýlko na klíče apod) si dělají prdel si říkám, takový kraviny nikoho nezajímají a když mají plyn o 1 Kč dražší proč bych tam jezdil .. asi jim to tak ani nevynáší když vidím co mají za svý auta .. sice dílna pěkná, nová, web taky  ... ale ...

  • 5 týdnů později...
  • Autor

Stejná chyba. Je treba dať na prvý dojem. To čo tu popisuješ sa veľmi podobá tomu čo som videl ja u toho fušera. Po pohľade do toho jeho bordelu, po vypočutí tých istých kecov som sa mal otočiť a nikdy tam nevstúpiť.

  • 2 týdny později...
  • Autor

PRidal som bod 16 meranie Lambda sondy...

  • 4 týdny později...

Díky za počtení, dobrý článek - dobré varování. Pokud člověk nedá na první dojem, je třeba věnovat pozornost moudrům jaké montér plynu vypouští z úst. Třeba takové tvrzení, že 4-vodičová lambda sonda musí mít dobré ukostření i na svém pouzdru skrze svody. Tak strašnou anabází jsem si naštěstí neprošel, jenom zatím narazil na nezájem něco řešit a pak si vyslechnul různá moudra, ze které by měl dostat ránu pěstí.

 

Troufám si tvrdit, že v ČR existuje lidí, kteří umí plyn na 100% správně instalovat a zároveň na 100% správně nastavit méně než prstů na jedné ruce. Nak

Kluvi podobne som bol na tom aj ja, ale to som už napísal na inom mieste, len som už po 2 rokoch nemal chuť s pánom Vaňom z Nitry (srdečne pozdravujem :kol-46: )niečo riešiť, tak som sa po ešte nejakých štrapáciach v inej montážnej dielni rozhodol premontiť systém v tretej dielni na ktorích som mal len dobré ohlasy a ťuk ťuk auto šlape ako hodinky už véééla km bez problemu, a teraz už aj druhé :kol-28:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.