Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den, 

Chcel by som sa spýtať kolko vam zmizne medzi výmenami oleja, ja používam Castrol 10W-40 a medzi výmenou mi zmizlo zhruba liter oleja, mam nabehane 193k ročník 05. Popravde, dosť som tomu šlapal na krk, tak či je to normálne.

Vloženo

litr mi přijde dost, nevim jak u tvého motoru, ale u mně 1.9 (96kw), taky rok 2005(152 tis nalítáno) si to na těch 15k vezme cca 0,4l přez zimu a přez léto skoro nic, což sice nechápu, ale je to tak. A je fakt, že v příručce je napsaná horní hranice tušim ten 1 litr, ale až napíše někdo s tví motorizace tak budeš chytřejší.

Vloženo

Já řeším podobný problém s mizením oleje, ale mě mizí v daleko víc. Mě stačí když auto točim k červenýmu poli a za chvilku se mi rozsvítí kontrolka nedostatku oleje, vždy po dolití to je zase zasne a když to zase vytočím, zase olej mizí. Nevíte čím by to mohlo být? mam rok 03 najeto necelých 230 tis. Může to být kvalitou oleje? nebo mam někde v háji těsnění? poraďte pls

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Ja dávam olej 5w40 a medzi výmenami mi potiahne 1L oleja ... ale už som mal spotrebu oleja 1L na 600-1000km podľa jazdy no krúžky boli KO :)

liter je už v norme

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím,

mám Supa jen velmi krátce (poděděno z firmy), ale dosti záhy se projevil problém se spotřebou oleje. Vzhledem k tomu, že vůz byl servisován vždy ve Škoda auto (podle mě žádná výhra) drželi po celou dobu olej typu Liqui Moly 5W-30 LongLife III. Minulý týden jsem po rozsvícení kontrolky dolil cca 0,5L, teď po najetých 500km, se kontrolka hlásí opět k životu. Rozdělal jsem nízkotlakou i vysokotlakou část sání, jasně, že stěny potrubí byly mastné, ale nic zásadního, ke klapce se už praktický žádný olej ani mastnota nedostaly. Pístní kroužky na straně kompresoru turba budou asi též v pořádku, protože uvnitř kompresorové skříně také olej nebyl, pouze lehký film, což může být podlě mě z odvětrání klikovky nebo hlavy (opravte mě, pokud se mýlím). Napadají mě tedy guferka na ventilech nebo těsnění pod hlavou, ale s těmi mi zase nesedí absolutní absence bílého kouře nebo zápachu spáleného oleje. Samozřejmě se mi ani do jednoho příliš dvakrát nechce. Čeho jsem si také všiml je celkem silný film karbonu nebo jiných napečených úsad na plnicím víčku olejové náplně. Nemáte někdo zkušenost s dobře aditivovaným olejem, který má schopnost co se týče úsad "lehce oživit" motor? Je mi jasné, že inteval výměn by klesl třeba i na 4000km, ale možná by to stálo za to. Jsem 100% přesvědčený, že je potřeba změnit olej, protože pro takhle upracovaný motor používat "LongLife" olej je podle mě šílenost. Díky za postřehy a zkušenosti ;)

Vloženo

Ideální olej defakto neexistuje

O tom, že long life je fakt zvěrstvo, jsme si tu už povídali, nicméně není, pokud se mění po 15tis, což samozřejmě Tvoje auto nemělo

V Tvém případě bych doporučoval:

1. olej nechat stejný, ale měnit po 15tis. A druhou výměnu udělat již třeba po 5-8tis na propláchnutí (dražší varianta samozřejmě)

2. olej změnit (typy a specifikace nalezneš na tomto fóru v příslušném vlákně). V tom případě udělat první dvě výměny klidně po 5-8tis a nadále zůstat již při stejném

 

Rozhodně pokud se olej hlásí kontrolkou je to docela průser je nutno tomuto předcházet častou vizuální kontrolou na měrce

Chce to zkoušet hledat příčinu ubývání, což je fakt náročná procedůra (nejčastěji hází turbo-zkontroluj sání, jestli není mastné, nebo prolínají gufera na ventilech)

únik oleje můžeš eliminovat hustější specifikací...

Vloženo

Tak nějak jsem si to v hlavě rozvrhl taky. Jen ty rady co zkontrolovat jsou prakticky přepisem, toho co jsem psal výše, ale budiž. Vyšší viskozita oleje, nebo jak píšeš hustější specifikace je sice řešení na eliminaci ztráty oleje, ale u motoru, který je poznamenaný karbonem a to jistě i v místě hydroštelů není podle mě to pravé ořechové. Ale i tak díky za snahu ;)

  • o 2 týdny později...
Vloženo

ja uz mam 3 auto s motorom 1.8T a max.spokojnost.pri jednom som riesil stratu oleja a boli to gufera na ventiloch...vymenil som ich a od vymeny do vymeny bez dolievania.a auto malo cca 320tis km.a plna syntetika..

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...