Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

Spotřeba je jedna věc, druhá je roční nájezdová vzdálenost a na kolik let auto kupujete. Pokud někdo koupí benzín a najede ročně 40tisíc a chce auto na 8 let, tak se mu to nevyplatí. Pokud někdo najede 15tisíc, tak je investice do naftového motoru vyžší, než ušetřené peníze na pohonných hmotach, pak je zde pocitové pouto, někomu je jedno zda auto má pěkný zvuk který se dá poladit, nebo jestli bude mít hrochtátka. Je toho hodně pro a proti. Je jen škoda, že není někdo, kdo by mohl říct. TDi koupit protože ..... a nekoupit protože..... a TSi koupit kvůli..... a nekoupit kvůli.... Hraje zde velkou roli tohle a tohle a tohle a investice na provoz do 5ti let jsou takovéhle u TDi a takovéhle u TSI a ivestice do 10let jeou u nich takovéhle...

 

Tohle u nás prostě nikde nenajdu, nějakou takovouhle sumarizující recenzi na motor TDi a TSi třeba v obsahu 2 litry...

 

Každej jenom řekne jak to jezdí, kolik žere a jestli se to vyplatí, ale neporovnají obě varianty společně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stringo,vždyť sis druhou větou odpověděl sám sobě na ty otázky.  :kol-28:  Pro obyčejného uživatele Octavie je rozhodující finanční stránka věci.
A to srovnání tady jistě někde najdeš. Opakuje se to stále dokola, nebo co vlastně chceš slyšet?

 

Pro 1.4 TSI = celkem tichý, kultivovaný motor, s dostačujícím výkonem pro běžného Frantu uživatele, při správném využití jeho charakteristiky (blížící se dieselu) jezdící za velmi slušnou spotřebu na benzínový turbomotor, podle mého názoru ne moc vhodný do města
Proti 1.4 TSI = možná nespolehlivost rozvodového mechanismu a přestavovače vačkové hřídele

Pro 1.8 TSI = velmi kutlivovaný a tichý motor, s více než dostačujícím výkonem a hlavně zátahem v širokém spektru otáček
Proti 1.8 TSI = relativně vyšší spotřeba (je ovšem potřeba přihlédnout k výkonu motoru, pak se to nemusí až tak jevit), možné problémy s rozvodovým mechanismem

Pro 1.6 TDI = velmi slušná spotřeba
Proti 1.6 TDI = nekultivovaný, hlučnější, uživatelsky nepříjemně zpřevodovaný, výkon nic moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba je podle mě jeden z faktorů, ale mě zajímá tak nějak kompletně co je PRO a PROTI. Oba motory mají rozhodně něco, proč se je vyplatí koupit, jinak by se např TDi motory vůbec nedělaly ne? To že TSi je zábavnější víma všichni, že je výkonnější také, ale pokud by mě měl provoz TSi vyjít řádově o tisíce více než TDi, které se mi může povést koupit za minimální rozdíl ceny oproti TSI, pak je jisté, že člověk, který nemá na vyhazování peněz oknem si TDi pořídí, na druhou stranu, pokud se mi vyplatí TSi, proč do něho nejít. Ale k tomu nestačí jen papírové hodnoty výkonu a spotřeby, chce to opravdu rady od někoho kdo může srovnávat srovnatelné (neberu radu tipu, měl jsem 1.4 TDi, teď mám 2.0 TSi a je to úplně něco jiného, TDi už bych nechtěl...to není rada, to je blbost že...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že ti až tak úplně nerozumím. Rozveď to ještě nějak, protože mě už nic jiného nenapadá, co bych mohl porovnat. V mém případě jsem se rozhodl (a po zkušební jízdě si mé rozhodnutí potvrdil) pro 1.4 TSI, právě pro jeho pro mě dostačující výkon, kultivovanost, zpřevodování - prostě uživatelskou přívětivost. Spotřeba byla otázka, kterou jsem si zodpověděl, až když jsem ji měl doma a nelituji. Ročně najedu 15 000 km, v naprosté většině mimo město (dálnice a ostatní silnice). Nevím, co a jak bych ještě měl dodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

udržba dehetu je daleko složitější než tsi, to lidi nevědí. Většina prodejců jim ani neřekne, že tam mají dpf, že v návodě je napsáno že nemáš jezdit krátké vzdálenosti atd...

poslední verze už mají ten řetěz vylepšený (nevyznám se v kodech motoru u tsi, když sem si zjištoval svoje budoucí 1.8 tsi tak CDAA už to prý má.)

prostě problémy s řetězy tu u tsi byly a i kvalita materiálu u motoru jde furt dolu, viz octavia 3. ušetřili jsme x kg na celym autě, no to je fakt super.... a lidi ještě na to v reklamách letí.

 

pokud prostě člověk jezdí jenom město, tak ideálně atmosféru.... pokud najedu málo km tzn do 20000 ročně, tak si myslím že se v téhle cenové kategorii furt tsi musí vyplatit. je tam nižší pořizovací cena...

hlavní výhoda dehetu je ta, že prostě pokud kroutíš 40k ročně, tak prostě máš větší dojezd a nemusíš furt stát u pumpy. Zkuste si jed po německu stále 160 na tempomat s naftovým RS a TSI RS...... DPF je tady velký problém, ten prostě jednoho krásnýho dne odejde, ale kdo točí 50 tisíc ročně, tak stejně auto max za 5 let pošle pryč.

Z mého pohledu, prostě nemá nafta už moc smysl pro mě a nehaním koncernový Cr, je fakt hodně povedený. bezproblému čip z 103kw na 144kw (bohužel jsem ho měl jenom asi 1500km, což není moc velký test :(.... Oproti PD, krásně tichoučký, žádný idiotský turboefekt, protože koncern furt ty mapy s křivkami fakt neumí dělat....

 

a zrovna stringo 2.0 PD je teda pořádné hlučné, to je hroznej traktor. Zratá rotačka v OCT 1 81kw.... a nebudu o tom mluvit, že prostě ten dehet má logicky tvrdší spojku než TSI, mě bratránek pujčil 1.2 tsi a já neměl vůbec cit pro tu měkkou spojku...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to vypadá, že jsem chtěl narazit na někoho odsud, tak to není. Mluvím o recenzích všeobecně na internetu. Já měl zatím jenom dieselová auta, proto se ptám, z jakého důvodu všichni přesedláváte na benzínová... Mě prostě nestačí jen říct, kup si TSi nebudeš litovat. Je toho opravdu hodně co by měl člověk který chce koupit další auto vědět a zohlednit při výběru. V těch motorech je pár zásadních rozdílů a je třeba si uvědomit co při koupi prioritizovat. Mě osobně TSi hodně začíná lákat, už kvůli tomu, že se spotřeba dostává na hodnoty starších TDi motorů, čímž si jsem jist, že uživit takovéhle motory bude nezatěžující k mému finančnímu příjmu. Je zde potom na místě zmiňované co je lepší... Zda TSi, který je zábavnější, nebo TDi který je ještě úspornější oproti mému TDi (samozřejmě mě zajímá hlavně praktická stránka motorů - náklady na provoz, co se kde sere, kolik stojí opravy, spotřeba je jasná, je vyžší u TSi než u TDi, ale motor je zábavnější, navíc s turbem odpodá nutnost motor extrémně vytáčet pro dosažení výkonu, takže opravdu spíš mě zajímá to okolo... Na TDi odcházejí turba, to u TSi předpakládá bude stejné, u TDi odcházely vstřiky měně než u benzínu, jak je tomu dnes nevím. U Tdi je problém s DPF a je třeba dbát na zahřátí motoru více než u benzínu, ikdyž každej normální člověk motor nechá zahřát i benzínový motor... U turba je to stejné asi u obojího, že není mazané po vypnutí mtoru, čili doběh dnes i u TSi je nutné dodržovat ne?... atd.atd. je toho fakt moc co by měl člověk zjistit než se rozhodne. Já určitě nemám nájezd 40t km za rok abych měl prioritu spotřebu , takže to ostatní mě zajímá víc :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokto tohle je přesně to o čem mluvím. Tdi je podle mě zažitý přežitek, kdy benzínová auta najednou po příchodu TDi žrala 2x tolik, dnes je to mnohem lepší a proto zjišťuju ostatní věci a náklady na údržbu. Resp až bych si měl jít pro auto (rozhodně nebude nové, nejspíš 3roky staré z autorizáku po leasingu), chci mít jasno co bude lepší. Láká mě TSi protože je hravější, dá se poladit zvuk, dá se s ním blbnou, není to traktor, jak píšeš moje PD je traktor, ale zvykl jsem si, jezdí pěkně, ale s mou spotřebou 7l/100 si myslím, že s TSi ať už RS nebo 1,8 budu na stejné spotřebě, s tím, že to bude pocitově jiná jízda. Výkon tam bude taky, takže situace, kdy potřebuju najednou zrychlit a neměl bych sílu se nestane jako u slabších motorů a jestli náklady na opravu budou srovnatelné nebo nižší, tak není co řešit. Rozvody, turbo to bude stejné, jak to bude s řetězem to je otázka na kolik se to bude srát do té doby než půjdu pro jiné auto.

 

Vlastně zatím to ani řešit nemusím, jen mě to tak hlodá, proč najednou všichni to TSi :kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stringo,připrav si otázky,a buď je postupně zodpovíme tady,nebo na srazu. :kol-35:

Turba - nevím o tom,že by nějak u TSI víc odcházela. Problém je v tom,že TDI je násobně víc,než TSI,tak tam je to víc vidět. Turbo u TSI se samozřejmě přestane mazat po vypnutí motoru,ale může být dochlazováno vodou cirkulující pomocí elektrického čerpadla. Na toto bych ovšem nespoléhal,je určitě lepší nechat motor pár desítek vteřin běžet na prázdno. O poruchovosti vstřiků platí to stejné. Zahřívání TSI je na dlouhé lokte,asi podobně,jako u TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč TSI? 
pokud jedeš piánko, tak ta spotřeba je dle mého hodně v normě
výkon v širším pásmu otáček v seriovce(pokud uděláš čip, tak ty mapy vykonu jsou u CR taky někde jinde, u PD je to problémovější)

žádné chroctání, žádné vybrace do volantu, měkší spojka

vyšší výkon

nevadí mu tolik jízda po městě, nafta je na tohle daleko citlivější logicky

v téhle kategorii oktávek měnší cena nebo za stejnou cenu k TDI větší výbava u TSI  (ušetřím vs TDI 30000kč, tak těch 30000kč mam na benzín, než to projedu tak to chvíli trvá nebo mám větší výbavu oproti TDI)

žádný podělaný DPF, ale bohužel emise se tady už řeší taky a budou ještě více :(

Ideálně dochlazovat jako u TDI, zbytečně nestartovat jako u TDI (lepší nechat prostě běžet auto před domem, když jdeš domu např jenom pro něco a hned jedeš jinám atd)

menší hmotnost u TSI motoru.

 

Pokud bude výběr, tak nevidím proč bych měl mít znova TDI a ani nechci, TDI rotačku, PD i Cr jsem vyzkoušel, tak teď přišla další etapa ;)

 

jediné čeho se bojím, je těch řetězů, problémy s nekvalitním motorem (viz jak mu ve 100000 uplně pošel motor a další případy, prý 1.8 CDAA už má nějak vylepšené řetězy.... ale to samé mě může potkat i u CR, takže těžko dělat jednotné závěry.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokta mi hodně napověděl, ovšem jak říkám chybí u nás osvěta, tohle by mělo padnout v recenzích apod. Já si auto koupím a budu ho mít zase těch 6-8let, tak abych si pak nerval vlasy až mi ve 150t. odejde motor... už kvůli tomu jak jsem psal, nebudu kupovat novotinu, ale jeté auto, proto mě zajímají nejvíce servisní náklady na provoz...  :kol-29:

 

Ale dost už tohotle tématu, ještě mám na to času dost, min 4 roky zůstanu u svého a dojezdím ho... Ale jak říkám další bude nejspíš TSi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou spojkou to je obecně u OII TDI stejné? Co jsem jel teď v SII FL 2.0 TDI CR,tak tam měla lehký chod jak v mém TSI. A v bratrancově OII 2.0 TDI PD jsem si toho nějak nevšimnul. :kol-32:

Spojka je tvrdší a u 2.0 TDi PD je to hodně poznat oproti CRkám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no scout PD a moje CR, tak jsem mezi tím někdy přecházel denně a vyšlo mě to skoro na stejno, ale když jsem řídil předtím svůj CR a pak vlezl do bratránkovýho 1.2 tsi, tak jsem fakt neměl cit na tu měkkou spojku  a musel sem si zvykat. u Supu nevím, protože přítelka má DSG....

 

Odejít ti může i PD,CR nebo tě někdo sestřelí jako mě.... takže to je risk jako vše....a tohle ti nikdo nezodpoví. náklady na běžný servis atd budou asi levnější u benálu.

 

má tsi nějaky filtr na benzín, jako tdi na naftu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurňa Pawouku ty furt něco někam presouvas už se v tom ztrácim...:-) jinak k motorům každý ma své plus a minus benzin se min s..e a víc žere u nafty je to naopak je víc náchylná na kvalitu nafty kort v dnešní době kdy do ní davaj kdejakou bio sragoru... Zas na druhou stranu ma nafta vetší kroutak a zátah odspoda, ale benzi vetší spektrum otáček. Pokud chceš s autem občas blbnout na okrskach tak určitě benzin pokud potřebouješ auto "dělníka" a jezdíš dlouhý štreky tak bych šel do nafty...PS můj kamarád mechanik kterej má ropu tak říká " nafta je fajn, ale jak se to začne sr.t tak se toho zbav...

Editováno: , autor: Arlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurňa Pawouku ty furt něco někam presouvas už se v tom ztrácim...:-)

Nediv se,když se věčně nedržíte tématu. :kol-46:

Kokto,TSI má samozřejmě palivový filtr,ale je to něco jiného,než u TDI. Benzín totiž nemá v zimě potíže,jako nafta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a je třeba řešit krouťák, když se budeme bavit o 2.0 TSi? Je mi jasné, že sílu má TDi větší, ale má to cenu řešit když už je to silnější benzíňák? Stejně jsem nikdy nepochopil rozdíl mezi krouťákem a výkonem. Když mam výkon, mám přece i sílu a měl by s tím úměrně růst i kroutící moment, tomu tak ale není......tohle nikdy nepochopím  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady máš grafy od petra, známého 2.0 TSI, moje TDI. to RS jede jak prase, chce to novy brzdy ;) hrabe to i s těmi neptuny, já sem se na jedničku uhrabal s těmi i na 2 16 :D

 

Porovnání.pdf

 

prostě vykon a krouták co na tom nechápeš :D

http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje-tocivy-moment-versus-vykon-teorie_2

http://www.autoznalosti.cz/index.php/motor/31-vykon-a-kroutici-moment.html

 

a kde je palivák u tsi?

Octavia 2.0 TDI CR.pdf

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...