Přejít na obsah

Klapka sání 2.0 TDI PD


Nexus

Doporučené příspěvky

Zdraví, má někdo zkušenosti s tim, že se mu rozsvicí kontrolka výfukových plynů s nápisem "Emise - do dílny!". Začalo mi to teď dělat u OII 2.0 TDI, na PC to nic neukáže, prý by to mohlo být špatné čidlo, nebo vlkost v rozvodu, protože emise auta jsou v pořádku.. díkes za každej návrh jak to vyřešit.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja to mam už za sebou stalo sa to v čase ked nepršalo asi 14 dní a vlhkost to nebola bol som v servise a tam diagnostikovali závadu ako škrtiaca klapka nákupka asi 9800 kč . mam OII 2,0 TDI rok výroby 2005 záruka končila 6/2007 porucha mesiac po ukončení záruky tak ma to pekne naserkalo ale na moje prekvapenie pri preberaní auta zo servisu ma prekvapilo oznamenie že nehradím nič že mam pravidelne servisné prehliadky tak to bolka uznala na záruku aj ked je po záruke no štastíčko . Ked sa chodi na prehliadky pravidelne aj po skončení záruky vraj sa daju nejake poruchy poriešit na záruku až do 150 000 km. Auto ma 65 000 km a bez problemu len teraz idem na skusy z rádiom prestal fungovat jeden riadok tak držte palce.

Servis v čechach a čo ma teší super prístup auto kupovane v rakusku majtel slovák a reklamacia v čechach nech žije unia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

tak neuplynulo ani 1,5 měsíce a ten xindl už má zase problémy. Tentokrát se rozvítila žlutá kontrolka se symbolem motoru a na maxidotu to píše "emise - do dílny". Tak jsem tam jel a závada je "nefukční klapka na sání vzduchu". Přidřená, což bývá často, není, ale prostě nereaguje. Ve Škodovce mi to našli v Etce a má to č. 038 128 063 G - klapka regulátoru pro motor BKD, AZV. Cena opět úžasná : 9 571,-Kč. Zatím nevím proč to nechodí, ale pro sichr se ptám, jestli to někdo neměl rozebraný (ale je to zalisovaný, takže asi těžko), popř. jestli někdo neví o tomto dílu za slušný peníze. Auto jezdí dál normálně, ale zdá se mi, že se zvedla spotřeba. Zvýšenou kouřivost nepozoruju. Jo, když jsem se na to v prodejně ptal, tak ten chlap už mě zná, tak se smál, co prej zase mám a pak povídá : "nojo, vy si to prostě musíte vyžrat všechno až do dna, protože tohle je další věc, kterou jsme už měnili u spousty aut". No neni to k posrání ? Proč to musím bejt zase já ?

A můj dnešní vzkaz do Bolky je : NEZOUFEJTE NAD POKLESEM VÝROBY AUT, PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ NA TEN ŠMEJD VÁS URČITĚ BUDE SPOLEHLIVĚ ŽIVIT DÁL !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze se tady psalo vicemene o dvou zavadach te klapky

Bud se kousne diky zakarbonovani a venvitr se omelou plastova kolecka

Nebo se dostane olej s karbonem dovnitr a vyzkratuje to plosnak s elektronikou

Rozebrat by to mohlo jit nee?

Dyz je to jen kolem dokola zapertlovany Alu plech

Myslym ze uz na tom nemas co zkazit kdyz je KO monimalne uvidis jak to uvnitr vypada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslim ze je to klasicky EGR ventil ktery byl i u OI TDi akorat tady je rizeny elektronikou

Podstata EGR ventilu je ta ze za urcitych podminek se vice ci mene otevira a pripousti spaliny z vyfuku do sani udajne kvuli snizeni emisi NOx

Takze mi pracne chladime horky vzduch co jde z turba prez intercooler do motoru aby mel,kdyz je chladnejsi mensi objem a nasledne si tam elektronika potazmo EGR ventil pusti horky vzduch (spaliny)!!!!

Takze asi tak...

Jinak ja jsem sam mel u OI TDi 81 zaslepeny ten privod k EGR uz z podstaty fyzikalniho hlediska ze to vhani do sani kouř z vyfuku

Mam taky 2,0TDi ale kdyz jsem koukal do te klapky po oddelani privodni hadice od celni steny tak byla kupodivu celkem cista...(ta u OI byla zakarbonovana jak prase)

Dalsi rozdil mezi OI a OII je v tom ze OI mela tu klaku rizenou pouze podtlakem a nkdo a nic nehlidalo zda se a jak hodne nebo malo se otevrela nebo zda se vubec otevrela.

U OII je to honeny servomotorkem a navic je to na 100% hlidany jeste nejakym potenciometrem ktery dava signaly ř.j. o poloze klapky.

K te zvysene spotrebe se mi vztahuje jedina moznost a to ta ze auto jeden a nouzovy rezim protoze nema info o poloze klapky a tim padem to asi vic zere

Kdyz jsem to mel u OI zaslepeny tak mi to rozhodne vic nezralo a z logickeho hlediska by to melo i lepe jet

Zda to zaslepit i u OII zatim vaham...

Jinakzaslepuje se takova ta nerez trubka, podobna je u OII 2,0TDi videt na fotce, vede z prava do te klapky

post-1295-1226140495_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, dík za vysvětlení. Teď chápu, proč to leště píše na maxidotu ty emise. Ale jak píšeš, jede to dobře. Jinak když jsme koukali do tý přívodní hadice, tak byla dost zaolejovaná. Chtěl jsem to nějak vytřít, ale mechoš řekl, že to nemá smysl. No jestli se do elektroniky dostal ten olej, tak to asi smysl má, ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal tusim nahore

pokud je ta klapka KO tak uz je to jedno a jako posledni pokus to muzes rozpertlovat a nechat nejakyho elektrikare promerit nebo treba bude hned po rozdelani videt jestli je neco vypaleneho nebo tak

Muze tam treba nahodou byt KO pouze soucastka za par korun nebo haleru preletuje se to bude makat...

Dokonce jsem nekde na zahranicm klubu cetl ze si nekdo ten domecek kde je polosnak provrtal, aby mohl olej odtekat a nevyzkratovalo to elektroniku

udajne po oddelani toho zapertlovanyho krytu z toho vyteklo dost oleje

Tak nevim, sam jsem to jeste rozdelany nemel, ale asi by nebylo marny nekde jedenu tuhle KO klapku sehnat a rozkuchnou ji pro zajimavost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,až na to, že tahle klapka nemá s EGR nic společného. Je tam kvůli uzavření přívodu vzduchu do sání v okamžiku vypnutí motoru. Samotné zastavení přívodu paliva při vypínámńí motoru s sebou nese značné zachvění agregátu, ale když se zastaví přívod vzduchu tak se motor vypne bez zachvění. Závadu bych nepodceňoval, protože tato klapka velice ráda přepaluje pojistku v E BOXu na kterou je i ventilátor chlazení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V motorovém prostoru na levé straně / pod hranou blatníku / je černá plastová " krabice " a po demontáži vrchního víka jsou přístupné pojistky a relé. Která to ale je, to fakt nevím, protože se osazení pojistek měnilo podle modelových roků. Až najdeš přepálenou tak ji vyměň a ona ta vydrží do té doby, než znovu vypneš motor. V tom okamžiku se aktivuje motor v klapce sání, ale protože je zablokovaná, tak se pojistka přepálí. Určitě jsi si všiml, že se motor hodně zachvěje, když ho vypínáš. Tady pomůže asi opravdu jenom výměna ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím tomu, že klapka je vadná kvůli převodům. Motor klapky funguje, ale nepřemůže zablokované převody. Je možné, že to způsobí přítomnost oleje z turba a pevné úsady z EGR. Pak by to možná šlo vyčistit, ale výrobce klapky PIERBURG nepředpokládá, že to někdo bude opravovat. Sám jsem to nerozebíral, ale myslím, že to lze rozebrat, složit dohromady to nepůjde. Rozhodně to víc nerozbiješ . . .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak jsem se teprve dneska dostal do servisu ke známýmu na výměnu klapky. Vlastní výměna byla legrace, ale závada zůstala zapsaná, nešla smazat a klapka byla nadále "mrtvá". Tak jsem si vzpomněl na tu pojistku v E boxu a šli jsme po ní. Jenže jsme žádnou přepálenou nenašli. Mechanik teda podle návodu k obsluze zjistil, na který je to pozici a tam nebylo vůbec NIC. Jinými slovy, pojistka žádná. Dal jí tam teda a chyba hlásící nefunkční ventilátor chlazení šla opravdu smazat. Nicméně klapka i nadále nechodí, stále svítí kontrolka a píše to "emise, do dílny". Máme podezření, že to je někde v kabeláži, ale zatím se to hledá. Já jel radši domů. Tak možná, že budu mít na prodej velmi levně novou klapku sání. To by mně trefilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...