Girolamo Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 Zdravím pánové, mám v plánu si pořídit nové (ojeté) auto. S cenou okolo 150k Kč. Převážně bude sloužit na cesty do práce. Cesta do práce má necelých 15 km z toho 90% dálnice a 10% město. http://goo.gl/maps/CdSLb A jednou za 14 dnů cesta k rodičům. Cesta 60 km z toho 10 km dálnice, zbytek okresky. http://goo.gl/maps/le3qS Jak jsem pročítal toto forum, nejvhodnější motor by pro mě tedy byl 1.4 16V? Předem děkuji za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 15 km, už není tak málo, ale za 150 000, by si koupil asi jen TSI s rokem výroby kolem 2010 a to na krátké trasy není dobré, takže jak píšeš také bych zvolil 1.4 16V. HTP vzhledem k velkému podílu dálnice bych asi nezvolil, záleží ale jak rychle po dalnici jezdíš, pokud budeš jezdit kolem 110 km/h, klidně HTP vem, bude si myslím úspornější a i cena za auto bude nižší včetně pojištění, ale jestli budeš litat 130, tak ta 1.4 bude lepší, je přecijen silnější. Ještě bych se možná rozhodoval i podle toho, který motor se rychleji zahřeje - pokud teda nemáš garáž, aby ti to v zimě topilo dřív než dojedeš do práce, ale to budeš muset počkat, na reakce od lidí co tyto motory mají.. Já jezdil jen s HTP ve Fabii a to topilo když bylo pod nulou až tak po cca 5ti minutách, kdy začínal jít už vlažný vzduch.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 (editace) To čo si uviedol je cca. 10 tisíc km ročne. Reálne to ale bude viac, lebo človek keď už má auto, tak jazdí s ním aj na nákupy, na výlety, atď. Pravdu povediac, za 150 tisíc by som kupoval úplne iné auto ako Fabiu. Áno, asi by bolo o rok alebo dva staršie, ale v tejto cenovej hladine sú o dosť lepšie, väčšie a pohodlnejšie autá, a to dokonca aj s naftovým motorom (takže s nižšou spotrebou). A keby to mala byť za každú cenu Fabia, tak by som asi bral HTP v kombíku s dobrou výbavou (napr. vyhrievané sedadlá, automatická klimatizácia, tempomat) a dobrou servisnou históriou. Editováno: 24. Srpen 2013, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 (editace) Rád přidám svůj názor, ale první musím reagovat na názor E1. Člověk co ujede + - 12tkm ročně..to by opravdu nebyla dobrá volba ten zmíněný naftový motor, jinak plně souhlasím s tvým názorem. Taky nevím, proč zrovna Fábii, ale když to má být Fabia, tak bych to viděl spíše na to HTPčko, za tu cenu by to mohl být dobře vybavený model. HTP jen vyžaduje trošku větší servisní pozornost.Základ je častější výměna správného oleje,filtrů,svíček. HTP motory už se dávno řadí mězi ty spolehlivé,jsou na trhu 10 let a ty základní chyby jsou odstraněny, nebál bych se toho. Chce to jen držet ve správných otáčkách (hlavně ne příliš nízkých otáčkách,na tohle je motor asi nejvíce háklivý)a dokážete jezdit v pohodě i za 6l. Chce to jen narazit na dobrý kus a pořádně ho vyzkoušet. Motor 1.4 je tichý, není příliš živý a točivý jako HTP, má více sil v kopci. Se spotřebou nemám u tohoto motoru zkušenost,ale..nebude to jiné než u HTP. Editováno: 25. Srpen 2013, autor: Richiis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 Ak ten naftový motor bude v poriadku, tak by som sa ho nebál.Hovorí sa, že náklady na servisovanie naftového motora sú vyššie, ale ak nebude žiaden problém, tak kým sa pri tomto nájazde dostane na taký počet kilometrov ktorý by bol kritický, tak to môže trvať roky, to auto asi aj bude predané. Dovtedy ale náklady na jeden kilometer budú o 30-40% nižšie (palivo).Dnes už povinné servisné náklady naftových a benzínových motory sú takmer rovnaké. Pozrime si naše Fabie. Olej sa mení rovnako, filtre tiež. Pri naftovom sa musí ešte meniť palivový filter, ale na druhú stranu netreba meniť sviečky, takže náklady +/- rovnaké. Teraz už iba stačí nájsť auto s úplnou servisnou históriou a normálnou porciou kilometrov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Girolamo Vloženo 25. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 Popravdě jsem přemýšlel nad koupí tohoto motoru v Golfu VI. Například tenhle http://www.aaaauto.cz/cz/vw-golf/car.html?id=18069234&make=131&model=201&engine_type=1.4+16V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 (editace) Diesel koupí v pořádku, to ano, ale postupem času těma krátkýma trasama ho bude ničit. Girolamo : Golf s klasickou benzínovou 1.4 .. ? To néé a už vůbec né v AAA. Co třebas udělat kompromis? http://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/ibiza/13446599?goFrom=list nebo tohle http://auto.bazos.cz/inzerat/26930088/Seat-Leon-II-16i.php Editováno: 25. Srpen 2013, autor: Richiis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 (editace) Dobrý, ale to je 205t.Kč.........(golf) Editováno: 25. Srpen 2013, autor: Voice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 25. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 Diesel koupí v pořádku, to ano, ale postupem času těma krátkýma trasama ho bude ničit. Na 2-3 km jazdy do mesta by som naftu nekúpil ani ja, ale na 15 km a viac? Jednoznačne by som bral naftu. Sú ľudia ktorí jazdia naftou denne o dosť kratšie trasy a auto im slúži, takže toto by som vôbec nevidel tak zle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 26. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2013 Ano..a znám takové lidi. Kousek odemě žije chlap s manželkou, mají Passata B5 1999, TDI a jezdí ráno trasu cca 1.5km, pak domů na oběd a zase na obchod, v zimě v létě. Problémy nejsou..jenomže... Zrovna dneska je v homebazaru na prodej Fábka http://forum.skodahome.cz/classifieds/item/6322-%C5%A1koda-fabia-ii-12-htp-51kw-elegance-edition-08/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.