Přejít na obsah

Upchate chladenie motora 1.8 T??? Heelp :(


Ferino83

Doporučené příspěvky

Zdravim vsetkych,

chcel by som sa poradit ci uz niekto z Vas videl alebo riesil nieco podobne (v temach som nic k tomu nenasiel). Pred dvomi dnami sa mi stratila chladiaca kvapalina (asi liter), tak som dolial a zacal som patrat po pricine, po chvilke hladania som nasiel prasknutu plastovu prirubu ktora je zaroven drziakom snimaca teploty chladiacej kvapaliny, pod nou bolo toho na prevodovke vela nateceneho. Tak som si tento diel objednal origo v Skodovke (cena 15 EUR) a dnes som sa odhodlal na vymenu. Prvy problem nastal ked neviem preco, ale neslo vypustit celu napln chladiacej kvapaliny (otvoril som expanznu nadrzku aby to nemalo podtlak a vypustacim ventilom na chladici vytieklo tak cca 2.5 litra, udajne by tam malo byt 6 litrov - podla knihy Octavia Jak na to???). Ked som ale vymontoval Snimac chladiacej kvapaliny, cely drziak a hadice boli plne kvapaliny, skusal som odpojit aj hadicu k chladicu ci to nema podtlak ale nepomohlo. Takze ked som demontoval spominanu prasknutu prirubu vytiekol mi tade cca liter dalsej kvapaliny.

Ked som demontoval prirubu vsimol som si ze cast ktorou je na bloku motora pripevnena je uplne sucha (vid foto), takze nou kvapalina prudila iba tromi smermi (cervene ciary na foto) a do motora (alebo z neho) neprudila. Na fotkach vidiet aj otvor na bloku motora kam priruba ide, ako je cely suchy dnu (je v nom taky biely prasok, daco ako vodny kamen).

Predpokladam ze to asi v poriadku nie je? Vie niekto cim by to mohlo byt? Je mozne, ze su v bloku motora upchane chladiace kanaly? Je mozne to nejakym sposobom opravit, preplachnut,prefuknut kompresorom,...?

Auto som poskladal, uz netecie stade nic a jazdi normalne, len som na pochybach ci je chladeny cely motor a o moznych nasledkoch nechcem radsej ani uvazovat? Inak podla vsetkeho takto s tym jazdim uz dlhsiu dobu, ale nepostrehol som ani nejaky zvyseny hluk, motor sa ani neprehrieva ani nic podobne (ziadne kontrolky nesvietia), teplotu rucicka ukazuje pekne na stred, ventilatory taktiez pekne spinaju a vypinaju tak ako maju.

Este doplnim udaje,jedna sa o Octaviu I - 2001 - 1,8 20V Turbo - AGU, najazdene ma 210 000 km.

Za vsetky rady vopred dakujem

post-18091-0-19938300-1379015823_thumb.jpost-18091-0-48941400-1379015806_thumb.jpost-18091-0-82858600-1379015586_thumb.jpost-18091-0-56849600-1379015626_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

este doplnim schemu chladenia s popiskami o ktore miesto sa jedna. Cervenou som oznacil miesto na motore ktore je uplne suche. Zelenymi ciarami som oznacil hadice ktore prechadzaju cez plastovu prirubu ktoru som menil a v ktorych chladiaca zmes bola (takze cirkuluje). Auto jazdi normalne, neprehrieva sa, vykuruje normalne, voda s olejom sa nemiesa, olejove viecko je ciste a rovnako aj chladiaca zmes je bez stop po oleji. Len ma zarazilo ze tam ma ist 6 - 6.5 litrov chladiacej zmesi a ja tam mam tak cca 3 litre a expanzna nadobka je na hornej ryske, a pri vymene som zistil ze motor je suchy v tomto mieste. :(post-18091-0-02670500-1379055547_thumb.j

Editováno: , autor: Ferino83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu rozbočku jsem na svém motoru taky měnil a také jsem již několikrát měnil vodní pumpu, termostat, jednou chladič, takže jsem i několikrát vypuštěl chladící kapalinu a můžu tě ubezpečit ( i když mám 2.0, ale systém je stejný) že kohoutem na koleni chladiče či i odpojením hadice nikdy nevypustíš celou náplň. Těch 2,5 litru odpovídá tomu co se fakt dá vypustit. Pokud to děláš na studeném motoru. Vodu pak ještě drží v bloku motoru termostat. Vyndáš ten plastový rozbočovač s čidlem a teče zase voda, vyndáč termostat a zase teče, vyndáš vodní pumpu a zase teče voda. Já jsem takhle dělal rozvody s pumpou a chladič, kdy jsem měl tedy jistotu, že mám vše již prázdné a nalil jsem tam asi 5,5 litru kapaliny.

Jinak není možné, aby tím plastem netekla vodu všude, to je nějaké divné. Čerpadlo je v bloku na druhé straně motoru a ten plast je čistá rozbočka bez přepážek atd. a pokud by v bloku nebyla voda, tak bys to hodně brzy poznal zapečeným motorem. Můj názor je tedy takový, že je vše OK jen to blbě vypadalo, že tam nebyla voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpoved,

no ta voda tam vazne netecie, dal som dnu prst a bolo to vnutri uplne suche, na prste som mal biely prach, daco ako vodny kamen, je to vidiet aj na tych foto, ze je to suche. :(

Mam za to ze motor je chladeny ale iba odspodu cez turbo a tato vrchna cast je skutocne bez chladenia. Neviem ako dlho s tym uz takto jazdim, ale nic som na chode alebo teplote motora nespozoroval, az kym som nemenil tu prirubu. Spotreba benzinu je takztiez normalna.

Ma niekto napad ako sa to da precistit ak su v bloku motora skutocne zanesene kanaly?

Vsetkym za napady vopred dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ti to topí v kabině, tak není možné aby tam tudy nešla voda.

Vodu totiž tlačí čerpadlo do bloku, projde blokem do rozbočky a z rozbočky mj. do výměníku topení. Taky do chladiče oleje a do chladiče vody, tím ale neprojde pokud je zavřený termostat.

Aspoň tahle jsem to ze schématu pochopil.

Takže ještě jednou, pokud topíš v kabině, musí tam být voda.

 

Nevypouštěl jsi ji ještě nějak teplou, nebyl blok nějak vlažný, nevyschlo to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypustal som to asi po hodine a pol ako to bolo zohriate, takze voda bola vlazna (cca 30 stupnov) a skutocne to bolo uplne suche, nie odparene ale uplne vysusene ako ked nechas vyvarit vodu v hrnci a este hodinu ho prazdny pecies na sporaku. V kabine to kuri normalne a teplomer na palubke po zohriati drzi pekne strednu hodnotu, tak ako ma. Aj ventilator spina normalne. Nie je mozne aby si radiator kurenia bral vodu z chladica prave cez tuto prirubu a nie z motora tak ako by to malo byt? Proste neviem co sa stalo ale skutocne to bolo uplne suche :( zajtra to mozem este znovu rozobrat a pozriet to este raz. Len by som mal rad aspon nejaky sposob akym to precistit ked to uz bude rozobrate? Rozmyslal som ci by nebolo dobre pripravit si (napr. z tej starej priruby) pripravok na ktorom by som utesnil vsetky ostatne vyvody a nechal iba jeden na zahradnu hadicu a pustil do toho vodu pod tlakom. Len sa obavam ci nemozem nieco este viac posr..., ci to nemoze poskodit lopatky vodneho cerpadla???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...