Přejít na obsah

Rezonující motor po výměně rozvodu


Joppien

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Feldu 1.3 combi, 50 kW, r.v. 1999.

 

Rozhodl sem se při stavu 220 000 km, při kontrole po 15 000 km (prohlídka auta, výměna oleje, filtrů, apod.) u toho skvělýho držáku ještě vyměnit rozvodový řetěz. Byl stále původní od výroby, byl sem u toho, když sundávali ten rozvodový řetěz, byl vytahanej, visel, nebyl vůbec napnutý. Při prohlídce mi doporučili odkarbonizovat motor, byl úplně zakarbovanej. Tak to odkarbonizovali. Byl sundán spodní kryt a olejová vana. Měnili mi zadní levé ložisko, které už pomalu hučelo a nové přední kotouče a brzdové destičky. 

Sundali i hlavu, že jsem viděl zakarbovaný ventily motoru, tam to také prý čistili. Měnili mi i všechny silentbloky motoru, které jsem chtěl, ptz byly úplně strhaný, všechny ještě z výroby. Neměnili mi jen u vodní pumpy, na mé přání, neboť jsem před rokem a něco měnil celou vodní pumpu i s novým silentblokem u pumpy, místo odcházející pumpy, která byla také ještě z výroby. Dále mi měnili:

 

- silentbloky motoru

- silentblok uchycení převodovky

- silentblok víka převodovky

- držák uložení převodovky

- brzdová kapalina

- sada rozvodů (originál)

- těsnicí tmel

- těsnění krytu

- gufero klika

- napínací kladka

- vodící kladka (byla úplně zatuhlá, vůbec hladce se netočila)

- drážkový řemen (byl popraskaný, starý)

- těsnící kroužky víka ventilů

- těsnění víka olejového hrdla

- těsnění víka ventilů

- termostat (byl pomalu KO)

- čidlo topení

- zapalovací svíčky Bosch (původní RC 8 Champion měly už 65 000 km)

 

Olej mi tam dávali 10W40, který tam dávám celou dobu. Doporučili mi po dalších 5000 km vyměnit olej, aby se motor řádně pročistil od zbytků a odkarbonizování. Od servisu mi běžící motor rezonuje, má kovový zvuk, jako byste položili motor bez silentbloků na konstrukci auta. Nebo vám chyběl přední díl výfuku (je na svém místě, utaženej a bez prasklin), popřípadě měl prasklý výfuk. Tím to ale také nebylo, neboť o týden později jsem ho celý měnil za nový, původní výfuk měl už skoro 65 000 km a pomalu praskal. Po výměně výfuku rezonace motoru stále trvá, takže výfukem to nebylo. Čím vyšší rychlost či otáčky, tím vyšší rezonace a mega kravál uvnitř auta. V autě za jízdy je 3x větší randál než před výměnou. Takže mám tři tipy, co by to mohlo dělat:

 

- Spodní plechový kryt motoru se mi zdál špatně nasazený i přesto, že pevně držel a byl prakticky na svém místě, mám tam podezření že o ten spodní kryt se mlátí olejová vana. Zítra zkusím sundat celý spodní kryt a poté uvidím následující jízdou, zda-li to nebylo tím.

 

- nebo mohli seřizovat ventily, aniž bych o tom věděl a špatně to seřídili, že to proto dělá kravál??? Popřípadě nějaká souvislost s ventily? Kvůli čištění, odkarbonizování?

 

- při výměně rozvodového řetězu se nemá co podělat, ne? Neboť nový rozvodový řetěz má být tišší než ten vytahaný, ne?

 

Za ty dva týdny od servisu sem už ujel přes 700 km a rezonance stále trvá. Dále při každém rozjezdu z nuly se ozve krátké drnčení, jako byste měli uvolněný nějaký kovový kryt, vše sem si ověřoval, vše drží, vše je na svém místě, tak nevím. Jinak motor je stále ve své výborné kondici jako dříve, stejná svižná akcelerace a stejná spotřeba.

 

Co vás prosím napadá? Přinejhorším to tam hodím zpět, do servisu. Předem díky za rady a feldařům zdar :)

Editováno: , autor: Joppien
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohla by rezonovat řemenice na klice. Zkontroluj zda je dotažená řemenice na klice, nebo se taky ten šroub co je jím přitažena opřel jen do kliky a nedotáhne řemenici. Buď přidat tenkou podložku pod řemenici ,nebo co bude jednodušší upravit na soustruhu podložku, která je pod tím velkým šroubem tak ,aby se podložka neopírala do kliky, ale do řemenice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak řemenicí to není, je řádně dotažená, tak nevím.

Měnil se ještě kroužek, který je mezi předním a středním dílem výfuku, tam jak jsou dvě pružiny. Už profukoval, byl napůl prasklý. Po výměně, je ale stejná hlučnost.

To občasné hrkání sem zatím nenašel, ani při chodu motoru s otevřenou kapotou, zda-li je tam něco uvolněného. Ale včera sem si všiml, že chyběl šroubek, který má držet celej vzduchovej filtr. Koukal sem, že jen jedinej šroubek, konkrétně matice, drží celý vzduchový filtr. Dále sem si všiml, že v pancéřové hadici, která vede od motoru do vzduchového filtru, má prasklinu. Je možné aby cca 2 cm prasklina vydávala takové zvuky?

A nebyla na obou koncích připevněná páskami. Vím, že je to normální, že ta hadice je tam jenom tak strčená bez jištění stahovacích pásků-očkem.  Nebo mám to raději těma stahovacíma očkama zajistit? Zkusím najít nějakou matici a připevnit ten vzduchovej filtr a vyměnit tu pancéřovou hadici.

V prostoru řemene alternátoru tam pravidelně pišťí, nejsem si jist, zda-li to dělá vodní pumpa a nebo nová kladka, či řemenice. Vodní pumpa asi dost těžko, když má teprve 24 000 km. Asi budu muset sem hodit video, aby jste si to poslechli.

Spodní kryt motoru je správně a pořádně nasazen, nikde nic o něco nedrnčí.

Jinak mi potvrzovali, že seřizovali ventily motoru po odkarbonizování, může i toto dělat takový zvuk? ten motor byl před servisem na neutrál s otevřenou kapotou krásně tichej a teď má prostě rezonující zvuk.

 

Ono je možné, že to bude těma tvrdejma novejma silentblokama, než se pořádně usadí, tak snad by ta hlučnost měla zmizet.  Motor má jinak stále stejnou akceleraci a jezdí stále stejně bezvadně a svižně jako před servisem.

 

Nebo má někdo ještě nějaké nápady? Předem díky za případné odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám video, nutno dodat, že to pištění, které zjevně dělají všechny nové kladky, už poslední tři dny nepiští, asi to bylo novotou. Ale poslechněte si rezonující zvuk v pozadí mimo pištění. Dle vyjádření jednoho jiného technika škodovky, který se s tím projel a neshledal na motoru žádnou závadu, říkal, že rezonanci mohl dělat posunutý motor, byl malinko posunutý ke vzduchovému filtru. U vodní pumpy malinko čouhal silentblok, dnes se motor malinko vyrovnával a zdá se, že pocit uvolněného motoru zmizel. Ale rezonance stále trvá. Stále se projeví krátce hlasitěji okolo 90 km/h a 115 km/h. Řemenicí to prý není, prý by to pískalo v kuse. Další variantou byl vymezovací kroužek na klikovce, prý by to ale dělalo ještě jinej zvuk. A technik co mi dělal rozvody se na to tehdy při výměně koukal a říkal, že byl dost dobrý. Měl sem podezření, že jak jsou tam nový rozvody, které jsou dost napnuté, tak svým způsobem ohýbá klikovku a tudíž byla u toho kroužku axiální vůle, proto ta rezonance. Nebo si myslíte, že při té vyšší rychlosti se řemen prokluzuje? I přesto, že je docela napnutý? Popřípadě ve hře jsou stále tvrdé silentbloky. Nezbývá mi ujet dalších pár tisíc km a uvidí se. Brzy sem ještě nahraju video za jízdy.

Rezonace.mpg

Editováno: , autor: Joppien
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po ujetí pár dalších stovek km mimo město je auto stále hlučné, tak sem o víkendu vlezl pod auto a nahmatal jsem tam rukou mezi motor a spodní kryt motoru a hledal jsem příčinu drnčení. Zjistil jsem, že trubka topení, která je pod řemenem alternátoru, se opírala o boční část kovového spodního krytu. Konkrétně v místě, kde je vystouplý svar, který drží kus plechu, který je přišroubovanej v těsné blízkosti řemenice., Tak sem kryt sundal a jeden šroub, který spojoval hlavní a boční spodní kryt jsem převrtal. Byl úplně zrezlej a nešel povolit. Z vnitřní strany bočního krytu byly známky odření, jak se do toho ta trubka opírala s běžícím motorem. Dal jsem tam nový šroub a seřídil boční kryt tak, aby po zpětné montáži do auta měla mezeru mezi trubkou a bočním krytem.  A hle, auto je už jenom o něco méně hlučné.

Dále sem si všiml, proč se to tam opíralo. Motor se totiž provozem opět malinko posunul zpět ke straně vzduchového filtru. Aspoň jsem už pak mohl za jízdy sledovat jinou rezonanci.

Takže ve skutečnosti to nebyl jenom jeden zvuk, ale více zvuků. Ten druhý zvuk, mám dojem, pochází ze převodovky. Neboť jsem si všiml, že při každém rozjetí totálně rezonuje řadící páka. Položil sem lehce ruku na zařazenou řadící páku za jízdy a všiml sem si, že ty veškeré zvuky a drnčení vedou až do řadící páky. Nevěřím tomu, že by to dělal sám motor a přenášel to drnčení a randál až ke páce.  Ta jednička mi totiž od servisu, po výměně rozvodů, zvlášť po ránu někdy nelze zařadit, že jsem musel trochu zabrat, abych zařadil. Myslíte si, že se tam mohlo něco ohnout, či podělat, když byl motor částečně zvednutý?  Ať mám jakoukoliv zařazenou rychlost, vždy je to hlučné a kolem 90 a 115 km/h se stále dosud vždy ozve krátce větší rezonance.  Táhlo řazení se mi zdá ok i kloub pod řazením. Je ještě nějaký spolehlivý fígl, jak zjistit tuhle závadu na převodovce? Nebo ji mám nechat celou sundat a zkontrolovat? Převodový olej by tam měl být. Může to být aj tím, že za ty roky je to poprvé co jsem tam dával novej silentblok převodovky. Je možné, aby se tam, díky silentbloku převodovky,  vytvořila společně s malinko posunutým motorem jakási vůle, či svým způsobem, došlo ke ohýbání určitých částí převodovky, že to rezonuje? Neboť za jízdy i při 130 km/h, jakmile vyřadím na neutrál, tak rezonance utichne.  

 

 

Pepa007:  Když se sundá řemen a bude dělat stále stejný kravál, tak mám hledat závadu na motoru, či převodovce?

Když to již randál dělat nebude, tak mám hledat závadu na kladkách, řemenici, alternátoru nebo u vodní pumpy? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...