Publikováno Srpen 1, 201015 r Zdravim vas.Mam octavku 1.9 TDI r.v 99 Vcera pri navrate s dovolenky mi odrazu prestal dobijat alternator.dosiel som iba na baterku.Chcem sa opytat vcom moze byt problem,ci je to alternator alebo rele.a kede najdem to rele.Diky. Upraveno Srpen 1, 201015 r od cartmanko ked mas octaviu preco pises do fabii? presuvam.
Srpen 4, 201015 r Presne to iste sa mi stalo. Po navrate z chorvatska a nasledne z ciech mi prestalo auto dobijat. Chyba je v alternatore alebo v regleri. V mojom pripade to bol regler. Stoji cca. 40 eur, ako sa ti podari zohnat. Avsak musi ti to niekto premerat, aby si mal istotu. Regler je primontovany na altiku a je mozne ho vymenit samostatne. Obsahuje aj uhliky.
Listopad 24, 201113 r Ahoj kontrolka dobíjení po nastartování svítí dál.Teprve když přidám tak zhasne. Čím to může být?
Prosinec 29, 201113 r čau,mne pre istotu nesvieti kontrolka dobijnania ani v prvej polohe zapalovania a ani pri nastartovani sa nerozsvieti!Avšak pri volnobeznych otackach absentuje dostatocny prud,ktory je je opat v normale az po zvyseni otacok.napr.ventilator kurenia alebo rychlost stierania stieracov.
Prosinec 29, 201113 r První větu jsem pochopil, zdá se. Druhou jen její první část, po čárku, a to si ještě nejsem zcela jist. Ve zbytku jsem se ztratil.
Prosinec 29, 201113 r 2 UBI Alternátor ti tolik na volnoběžné otáčky nedobíjí. Při zvýšených otáčkách se pak chytne. Doporučuji nejdříve změřit kolik ti to při volnoběžných otáčkách dobíjí a pak i při zvýšených. Nabíjecí napětí by mělo být mezi 14,1 - 14.4V. Pokud to tak nebude tak je něco špatně v alternátoru (uhlíky,špatná dioda atd....).
Červenec 23, 201213 r Nechci zbytečně zakládat nový topic. Problém: Dnes odpoledne při cestě z práce domů (7km) mi po nastartování zůstala svítit kontrolka dobíjení - ráno to bylo v pohodě. Puštěný byl jen climatronic bez kompresoru na první stupeň, autorádio. Nesvítím, mám denní LED. Po příjezdu domů byla baterie vybitá, že nedokázala nastartovat auto. Kde hledat závadu? Může to být vybíjenou baterií nebo je v tahu alternátor? Popřípadě jak to nejjednodušeji zjistím. Po dvou hodinách nabíjení do ní nabíječka hustí 5-6 A. Díky OI FL 2002 AZJ baterie Varta Blue dynamic D24 60AH, r.v. neznámý. Upraveno Červenec 23, 201213 r od Lonanek
Červenec 23, 201213 r Vím, vím... Zítra si ho nechám proměřit od známého a snad se mu povede jej opravit....
Červenec 23, 201213 r Vím, vím... Zítra si ho nechám proměřit od známého a snad se mu povede jej opravit.... Daj to opravit majstrovi co sa do toho rozumie.
Červenec 23, 201213 r On se tím živí . Takže to zvládne, neboj. Jinak baterka nabitá v pohodě. Alternátor je tedy pravděpodobně prošlehlý proti zemi, když se za 7km baterka téměř zcela vybila... Nic jiné mi z toho nevychází. Proměř klidně sám. Otázka 5 minut. Jestli máš tedy voltmetr. Zrovna si ho odveze, pokud bude v pr... jakože bude... Upraveno Červenec 23, 201213 r od Lonanek
Červenec 24, 201213 r Alternátor dává 14.4 V - OK. Závada objevena v hlavním pojistkovém boxu nad akumulátorem. Přívod od alternátoru byl záhadným způsobem uvolněn a došlo k vyhřátí šroubu a pojistky 110A. Zkroucené plasty a téměř nemožné "rozumně" opravit. Na nějaké dojetí jako nouzovka by řešení bylo, ale není to napořád. Přechoďák jak prase - alternátor sice dobíjel, ale na tom přechodu byl tak velký úbytek, že do baterky skoro nic nešlo. Objednán nový hlavní pojistkový box (1200,- Kč). Zítra by měl dorazit tak snad se povede udělat foto nového a starého dílu pro porovnání. Upraveno Červenec 24, 201213 r od Lonanek
Červenec 24, 201213 r Co to je za pár korun? Pár jsou dvě Co mi v nejbližším okolí nabídli, bylo za 700-800,- Kč. To raději vezmu novou a budu mít klid. Taky by to šlo zbastlit aby to vyhovovalo, ale ... Takhle dopadla, vyhřátý šroub . téměř kalený, podložka to samý, pojistka teplem zkroucená, .... * * Upraveno Červenec 24, 201213 r od Lonanek
Červenec 24, 201213 r Vycházím z jedné věci, když je někdo ochoten vyhodit 5 litrů za pí...viny a zbytečnosti do auta, já obětuju 1200 za podstatnou věc
Červenec 24, 201213 r No ona ta věc zas tak podstatná není jestli je nová nebo starší, ale ty chceš mít novou, protože to chceš mít v naprostém cajku - což chápu. Ale v dnešní době chce každý něco ušetřit, jelikož nám nikdo nic zadarmo nedá a předpokládám, že politik nejsi aby jsi mohl hojně rozhazovat. To ti podle mého chtěl PROCHY říci.
Červenec 25, 201213 r @Sniper_2003: ne politik nejsem , možná kdybych byl, neřešil bych pojistkovku, ale rovnou koupi celého nového auta . Vím co chtěl Prochy říci, ale v okolí mého bydliště moc vrakovišť není. Je pro mne i daleko snadnější objednat nový díl (150m od auta) než obvolávat vrakoviště (to taky něco stojí) jestli náhodou nemají ten díl a jestli je to zrovna ten správný (jsou dvě varianty) a pak pro něj jet někam do horoucích pekel.... Takhle mám jistotu, že dnes si to vyzvednu, namontuji a jezdím... Neběhám, nesháním, nenervuju se, ... I to lze přepočítávat na peníze... Já se neřídím heslem, že šetřit se musí ať to stojí co to stojí. To nechávám právě na ty naše idio.y (teda politiky sem chtěl říct). Oni jsou na to specialisti , pro korunu prošustrují milióny (a většinu pak do své kapsy).
Leden 17, 201411 r Zdravym auto : Octavia r.v. 2001 74kw 4x4 kod motora ATD. svieti mi baterka na pristrojovke. Poistky skontrolovane vsetky v poriakdku. Bol som mimo SR a doma potrebovali auto tak ho startovali cez kable pomocou traktora - ma 12 V baterku. A od vtedy svieti dobijanie. Co sa mohlo stat??? Baterka nova!!! ked vlozim baterku a nastartujem tak napetia na baterke ukazuje 12 V cize alternator nedobija. Este som si vsimol toto viz. obrazok. je tam preruseny ten pliesok vo vyznacenom mieste. moze to byt tym ze nedobyja baterku????
Leden 17, 201411 r Oprav ten plíšek, je to pojistka alternátoru, pokud opět shoří hledej někde zkrat nebo poděkuj těm doma a jdi pro nový alternátor. Pokud budeš mít štěstí, nic neodešlo, bude dobíjet. Návod k autu nemáš? Nejde nikde stáhnout?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.