Přejít na obsah

Tankování u TESCO, svítí kontrolka motoru


Gooorila

Doporučené příspěvky

Zdar

 

Nikdy jsem to neřešil, takže jsem u TESCO natankoval plnou nádrž (Měl jsem dojezd 30km, tak moc možností nebylo). Odjel domů (cca 2km) a nechal stát. Ráno sednu do auta a rozsvítila se mi kontrolka motoru. Zrovna jsem jel něco řešit k mechanikovi do servisu s jiným autem, tak se koukl, napojil to na diagnostiku a že prej není jednoznačné, co se stalo. Chybu smazal a já dva dny jel OK. Nyní se mi kontrolka zase rozsvítila.

 

Podle informací na netu si myslím, že problém bude asi v naftě u TESCO. Na druhou stranu ale spousta lidí psalo, že se motor zapne do nouzového režimu a neregeneruje "něco".

 

Jít zase hledat do servisu, nebo nějak odpumpovat nádrž a natankovat něco kvalitnějšího, nebo neřešit?

 

Octavia Combi 1,9 TDi 77KW, 2006, najeto 210 000km. Díky za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bylo na diagnostice právě nevím. Prý to může být filtr pevných částic, nebo cokoli jiného a asi to moc vážně nevypadalo, když to mechanik jen smazal a že se počká, jestli to vyskočí znovu.

 

V chování a jízdních vlastnostech auta nepozoruji žádný rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrý den. Aktualizuji toto téma, přestávám si už vědět rady :o).

 

Bodově shrnu, s čím se trápím:

- Na začátku roku u mechanika informace, že jsou dvě žhavící svíčky špatné a je potřeba vyměnit. Nepozoroval jsem při startování žádný náznak problému.

- Začátkem března se rozsvítila kontrolka motoru. Mechanik na diagnostice nic kloudného nezjistil a chybu smazal. Kontrolka se rosvítila hned druhý den ráno.

- Změna mechanika

- Výměna žhavících svíček. Servis potvrdil, že dvě svíčky byly skutečně špatné. Zjišťovali ale i tu svítící kontrolku a vyměnili i snímač odchylky tlaku.

- O dva dny později při startování opět kontrolka nezhasla, takže opět stejný servis.

- Jedna ze čtyř nových svíček špatná a šla na reklamaci. Vyměnila se za novou. Když jsem si ale vyzvedával auto v servisu, při nastartování opět kontrolka nezhasla. Mechanik napojil diagnostiku a nic nezjistil, tak jen chybu smazal.

- O dva dny později opět kontrolka nehasla. Opět stejný servis. Při rozebrání se přišlo na to, že svazek asi 20ti kabelů, který je v rozříznutém husím krku má některé vnější kabely s narušenou bužírkou. Dva dny v servisu a nahrazování kabelů za nové.

- Po odvezení se druhý den ráno opět rozsvílila kontrolka a po nastartování nezhasla.

- Opět servis. Už se u diagnostiky sešli tři mechanici a hledali problém a nenašli. Jednoho napadlo vyměnit ten senzor odchylky tlaku za originál. Projížděli jsme to s napíchnutou diagnostikou a prý super a že ta čínská asi byla taky vadná.

- Pak jsem jezdil asi 4 dny úplně OK. Jedno odpoledne ale kontrolka opět nezhasla. Je jsem vyzvednout nějaký balík, vysával jsem auto a tak jsem to odpoledne asi 5x ještě startoval a po páté ta kontrolka zhasla sama

- Další tři dny OK, v pátek jsem ale jel do práce a trochu razantněji jsem přibrzdil (ale ne nějak moc, jen to nebylo plynulé) a poprvé se mi stalo, že kontrolka se rozsvítila v průběhu jízdy. Jinak se vždy rozsvítí u startování a nezhasla ihned po nastartování. Od té doby svítí pořád.

 

V servisu jsem byl, mám přijít ve středu, že tam budou mít nějakou mobilní jednotku. Zkusí ještě něco a ptal se mě, jestli mi v poslední době blikala kontrolka naznačující regeneraci. Ta blikne při startu, jako všechny ostatní, ale za jízdy jsem ji svítit, tedy regenerovat, ještě nikdy neviděl a to mám na oktávii najeto 210 000 Km. Prý tou mobilní jednotkou nějak spustí regeneraci sám (paradoxně, když vyměnil ten snímač odchylky tlaku za ten starší, ale originál, tak jsme to projížděli s diagnostikou a říkal, že filtr DFP je podle nějaké hodnoty čistý.

 

Hned jsem i je na dálnici a jel z Ostravy do Bohumína a nazpět (asi 30km) na trojku a s otáčkami nad 3500, což prý tu regeneraci nějak nastartuje a nic mi neblikalo.

 

Chápu, že se na fóru nedá hledat závada, když není dostatek informací, ale nenapdá někoho něco? Já stále v servisu poukazuju na nějaký zlomený kabel (čemuž by možná napovídalo to rozsvícení kontrolky po zabrždění). Absolutně žádný problém s výkonem nemám. Spotřeba je také pořád OK. Jako by byl nějaký kabel někde nalomený, nějak se vibracemi rozpojí na chvilku, vyhodí to chybu a na diagnostice už není co zjistit, protože zrovna třeba sedí. SW od diagnostiky neznám, ale tak nějak jsem předpokládal, že mi to nejen napíše chybu, ale také i to, kde a jaká chyba vznikla. Na druhou stranu, není ten servis nějaká garáž (nechci jmenovat, chovají se ke mě korektně. Kromě těch svíček, čidla a opravy těch kabelů jsem nic neplatil. Vždy přijedu, chvilku přemýšlí a kdyby to asi bylo tak jednoduché, tak by to opravili hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jak se objevi chyba na diag, tak tam je co, kdy a cislo zavady ... neni mozne aby byla chyba bez popisu ... je potreba to zjistit. Klidne nejaky amater s cinou, ktery umi jen spustit VAG aby to napichl a opsal jsi si cislo chyby ... Reseni "Mechanik napojil diagnostiku a nic nezjistil, tak jen chybu smazal" je proste na picku, je potreba zjsitit co smazal, jestli on nevi co ta chyba znamena nebo vi a nechce to resit je vec jina ...

Resume : Napis sem cislo, popis te chyby, pripadne screenshot z diagnostiky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...