dosinek Vloženo 4. Duben 2014 Sdílet Vloženo 4. Duben 2014 Zdravím, podařilo se mi poškodit kola na autě tak jse chci zeptat jestli to má cenu opravovat ? popřípadě může mi někdo dát tip na firmu která se tím zabývá nejlépe v okolí Olomouce ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 4. Duben 2014 Sdílet Vloženo 4. Duben 2014 Tohle je dost,ale opravit se to dá. Jenže ta cena nebude zanedbatelná. Plus opískování a lak. Já bych do toho určitě nešel. A v každém případě mrkní na ložiska kol,čepy.A určitě nech udělat geometrii. Ta bude na sto pro rozhozená. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Duben 2014 Sdílet Vloženo 4. Duben 2014 Hezky "nakoupenej obrubák", jen co je pravda... To sis musel přehryznout jazyk, ne? Bez ohledu na to, jak kvalitní recenze by měla firma opravující takovýhle ráfky bych tyhle konkrétní kusy vzal a dal do sběru - vzhledem k tomu, že je vylomená patka těsně u hrany loukotě ty ráfky už nikdy nebudou bezpečný - možná tak na projížďku s babičkou po náměstí 40kmh max. Aby se daly vyloučit skrytý trhliny bys je musel nechat kompletně zrentgenovat a to by ses nedoplatil. Skutečně nejbezpečnější bude dát tuhle dvojici do šrotu a pokud jsou ty ráfky ještě dostupný jako typ na trhu, koupit si fungl novou dvojici. V případě nedostupnosti pak jedině prodat zbylou dobrou dvojici a koupit si komplet new sadu. Jakoukoliv opravou nebo vyrovnáváním nabořenýho Alu-disku si zaděláváš na potenciální průser - nikdy totiž nebudeš mít jistotu, že se v něm neschovává nějaká trhlinka a že se časem a zatížením nezvětšuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Duben 2014 Sdílet Vloženo 4. Duben 2014 tak jse chci zeptat jestli to má cenu opravovat ? za mňa NIE... ...smer → Zberné suroviny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dosinek Vloženo 5. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 dík za názory, geometrii ani podobné dělat na autě není potřeba to vím stoprocentně je totiž už rozebrané na součástky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 Aha, takže to byl pokus o "nechat nabořený ráfky opravit a prodat" - což v případě jejich fatálního selhání u dalšího uživatele by se dalo kvalifikovat i jako podvodný jednání s následkem.... klidně až smrti, pokud by takovej ráfek prdnul za jízdy a zapříčinil nehodu. Nekoleduj si a dej je do šrotu - za nic takovýho zisk pár stovek za ty ráfky nestojí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 To máš dvě kola, to se nevyplatí, ale opravitelné to je. Ekonomicky se ti to nevrátí a ani se nedostaneš na nulu při prodeji. Ale viděl jsem opravovat i mnohem horší a nebylo to ani poznat po laku. Taky záleží odkud jsi, já znám někoho v regionu KH, KO. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 ......nejlépe v okolí Olomouce ?..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 ... Ale viděl jsem opravovat i mnohem horší a nebylo to ani poznat po laku. ... Jo, na laku to poznat nebude - ale až se to v tom místě rozštípne po přejetí nějaký naprosto nevýznamný nerovnosti na silnici, tak to poznat bude - a dopadne to nesrovnatelně hůř... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dosinek Vloženo 5. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 (editace) Aha, takže to byl pokus o "nechat nabořený ráfky opravit a prodat" - což v případě jejich fatálního selhání u dalšího uživatele by se dalo kvalifikovat i jako podvodný jednání s následkem.... klidně až smrti, pokud by takovej ráfek prdnul za jízdy a zapříčinil nehodu. Nekoleduj si a dej je do šrotu - za nic takovýho zisk pár stovek za ty ráfky nestojí... takovej záměr jsem vůbec neměl a nemám chtěl jsem jen vědět jestli se to dá opravit a jesli se to vyplatí, abych si je mohl dát na auto Editováno: 5. Duben 2014, autor: dosinek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 A že se tedy vaří hlavy kasle apod. Viděl jsem to u borce co něco umí a nikdy mu žádný nepraskl. A dělá to roky. Viděl jsem namachrovanýho borečka vařit cočkem a svár měl tkzv. studenej a upadl mu nosník málem na šišku. A od servisáka z origo značkovýho servisu jsem kupoval olej a filtry, tak si dokážu představit kolika lidem ho tam vymění a co si vezmou domu. Ale to je spíš tlachání o všem možném. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 (editace) "Nechci slevu zadarmo..." No, jo, čecháčci radši ušetří, i když si nabijou držku... Ten "borec co to dělá roky" možná vyvařuje o obrubáky vyštípaný lemy ráfků, ale rozhodně se nevyplatí svařit ráfek rozštípnutej až k loukoti. Kdyby šlo o nějakou raritu, veterána nebo muzeální kus, neřeknu - ale přechod loukoť - ráfek je nosná část, soustřeďuje se do ní napětí a pokud se do toho místa "šáhne" svářečkou, změní se tam silový poměry = ten ráfek bude daleko náchylnější k další deformaci.Uvědom si, jak se alukola vyrábějí - buď frézováním z plnýho kusu VÝKOVKU, nebo tlakovým litím - v obou případech proto, aby byly homogenní a bez případnejch bublin. Navíc se ten ráfek po obrobení musí žíhat, aby se odstranilo zbytkový pnutí. Myslíš si, že jakejkoliv svářeč dokáže zajistit, že v místě opravy nezůstanou v materiálu bubliny nebo mikrotrhliny po neodstraněným pnutí z nerovnoměrnýho ohřevu a chladnutí?? A to nemluvím o tom, že při tom nárazu došlo zcela určitě k páčení loukotí směrem od sebe, takže praskliny klidně můžou bejt i kolem středovýho otvoru a děr pro upevňovací šrouby. Záleží jen na rychlosti, jakou ten ráfek narazil - jestli ta deformace byla jen pružná, nebo jestli bylo překročený mezní napětí a ten hliník na "úpatí" loukotí není naprasknutej. Prostě takhle poškozenej ráfek po vyvaření je stejná časovaná bomba, jako auto svařený ze dvou "totálek" a přepsaný na papíry třetího kusu - taky u něj nikdo nedokáže zaručit, že se při sebemenším nárazu nerozškubne jako uzená makrela... Editováno: 5. Duben 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 Musím přiznat že jsi znalec. Alu výkovek. Na to bych prosil odkaz. I na frézování z bloku Hliníku-tu cenu bych nechtěl znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 Jak jinak než VÝKOVEK nazveš polotovar, vzniklej uříznutím "koláče" z velkoprofilový tažený tyče výchozí slitiny, jeho nahřátím na teplotu tmavě červenýho žáru a následným zhutněním pomocí stlačení lisem/bucharem ve formě? Není to odlitek, protože slitina při jeho výrobě neteče - je ohřátá jen na teplotu, při který se dá plasticky deformovat a tím stlačením = KOVÁNÍM zhutnit pro získání lepší pevnosti. Výslednej tvar a profil se pak frézuje na CNC mašině - ano, jsou to kola na zakázku, o ceně nemá cenu se bavit - ALE DĚLÁ SE TO I TAKTO. Jak jinak si myslíš, že se dělají třeba písty do motorů? A nikde jsem nenapsal, že zrovna tyhle hlíny jsou frézovaný z kovanýho polotovaru - jen jsem tuto metodu uvedl jako možnou variantu výroby vedle běžnějšího a lacinějšího tlakovýho (nebo odstředivýho) lití do formy. Tak nevím, proč se ceníš. Na možným poškození těch ráfků při nárazu to nezmění ani prd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 5. Duben 2014 Sdílet Vloženo 5. Duben 2014 Zdravím, podařilo se mi poškodit kola na autě tak jse chci zeptat jestli to má cenu opravovat ? popřípadě může mi někdo dát tip na firmu která se tím zabývá nejlépe v okolí Olomouce ? Ráfky jdou opravit bez rizika,pokud se opravě věnuje firma s dostatečnou zkušeností,znalostmi a technologií. Jenom je potřeba zvážit rentabilitu opravy.Z prosté logiky věci,pokud by oprava byla tak riziková,asi by se do ní nikdo nepouštěl. Osobně mi rovnala dva 18" ráfky firma v odkazu před několika lety. http://www.autodisky.cz/?q=node/2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.