Přejít na obsah

Poškozená alu kola


dosinek

Doporučené příspěvky

Hezky "nakoupenej obrubák", jen co je pravda... To sis musel přehryznout jazyk, ne?

Bez ohledu na to, jak kvalitní recenze by měla firma opravující takovýhle ráfky bych tyhle konkrétní kusy vzal a dal do sběru - vzhledem k tomu, že je vylomená patka těsně u hrany loukotě ty ráfky už nikdy nebudou bezpečný - možná tak na projížďku s babičkou po náměstí 40kmh max. Aby se daly vyloučit skrytý trhliny bys je musel nechat kompletně zrentgenovat a to by ses nedoplatil.

 

Skutečně nejbezpečnější bude dát tuhle dvojici do šrotu a pokud jsou ty ráfky ještě dostupný jako typ na trhu, koupit si fungl novou dvojici. V případě nedostupnosti pak jedině prodat zbylou dobrou dvojici a koupit si komplet new sadu. Jakoukoliv opravou nebo vyrovnáváním nabořenýho Alu-disku si zaděláváš na potenciální průser - nikdy totiž nebudeš mít jistotu, že se v něm neschovává nějaká trhlinka a že se časem a zatížením nezvětšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže to byl pokus o "nechat nabořený ráfky opravit a prodat" - což v případě jejich fatálního selhání u dalšího uživatele by se dalo kvalifikovat i jako podvodný jednání s následkem.... klidně až smrti, pokud by takovej ráfek prdnul za jízdy a zapříčinil nehodu. Nekoleduj si a dej je do šrotu - za nic takovýho zisk pár stovek za ty ráfky nestojí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš dvě kola, to se nevyplatí, ale opravitelné to je.  

 

Ekonomicky se ti to nevrátí a ani se nedostaneš na nulu při prodeji.

 

Ale viděl jsem opravovat i mnohem horší a nebylo to ani poznat po laku.

 

Taky záleží odkud jsi, já znám někoho v regionu KH, KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže to byl pokus o "nechat nabořený ráfky opravit a prodat" - což v případě jejich fatálního selhání u dalšího uživatele by se dalo kvalifikovat i jako podvodný jednání s následkem.... klidně až smrti, pokud by takovej ráfek prdnul za jízdy a zapříčinil nehodu. Nekoleduj si a dej je do šrotu - za nic takovýho zisk pár stovek za ty ráfky nestojí...

takovej záměr jsem vůbec neměl a nemám chtěl jsem jen vědět jestli se to dá opravit a jesli se to vyplatí, abych si je mohl  dát na auto

Editováno: , autor: dosinek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A že se tedy vaří hlavy kasle apod.  

 

Viděl jsem to u borce co něco umí a nikdy mu žádný nepraskl. A dělá to roky.

 

Viděl jsem namachrovanýho borečka vařit cočkem a svár měl tkzv. studenej a upadl mu nosník málem na šišku.

 

A od servisáka z origo značkovýho servisu jsem kupoval olej a filtry, tak si dokážu představit kolika lidem ho tam vymění a co si vezmou domu.

 

 

Ale to je spíš tlachání o všem možném.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Nechci slevu zadarmo..."

 

No, jo, čecháčci radši ušetří, i když si nabijou držku...

 

Ten "borec co to dělá roky" možná vyvařuje o obrubáky vyštípaný lemy ráfků, ale rozhodně se nevyplatí svařit ráfek rozštípnutej až k loukoti. Kdyby šlo o nějakou raritu, veterána nebo muzeální kus, neřeknu - ale přechod loukoť - ráfek je nosná část, soustřeďuje se do ní napětí a pokud se do toho místa "šáhne" svářečkou, změní se tam silový poměry = ten ráfek bude daleko náchylnější k další deformaci.Uvědom si, jak se alukola vyrábějí - buď frézováním z plnýho kusu VÝKOVKU, nebo tlakovým litím - v obou případech proto, aby byly homogenní a bez případnejch bublin. Navíc se ten ráfek po obrobení musí žíhat, aby se odstranilo zbytkový pnutí. Myslíš si, že jakejkoliv svářeč dokáže zajistit, že v místě opravy nezůstanou v materiálu bubliny nebo mikrotrhliny po neodstraněným pnutí z nerovnoměrnýho ohřevu a chladnutí??

 

A to nemluvím o tom, že při tom nárazu došlo zcela určitě k páčení loukotí směrem od sebe, takže praskliny klidně můžou bejt i kolem středovýho otvoru a děr pro upevňovací šrouby. Záleží jen na rychlosti, jakou ten ráfek narazil - jestli ta deformace byla jen pružná, nebo jestli bylo překročený mezní napětí a ten hliník na "úpatí" loukotí není naprasknutej.

 

Prostě takhle poškozenej ráfek po vyvaření je stejná časovaná bomba, jako auto svařený ze dvou "totálek" a přepsaný na papíry třetího kusu - taky u něj nikdo nedokáže zaručit, že se při sebemenším nárazu nerozškubne jako uzená makrela...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jinak než VÝKOVEK nazveš polotovar, vzniklej uříznutím "koláče" z velkoprofilový tažený tyče výchozí slitiny, jeho nahřátím na teplotu tmavě červenýho žáru a následným zhutněním pomocí stlačení lisem/bucharem ve formě? Není to odlitek, protože slitina při jeho výrobě neteče - je ohřátá jen na teplotu, při který se dá plasticky deformovat a tím stlačením = KOVÁNÍM zhutnit pro získání lepší pevnosti. Výslednej tvar a profil se pak frézuje na CNC mašině - ano, jsou to kola na zakázku, o ceně nemá cenu se bavit - ALE DĚLÁ SE TO I TAKTO. Jak jinak si myslíš, že se dělají třeba písty do motorů?

A nikde jsem nenapsal, že zrovna tyhle hlíny jsou frézovaný z kovanýho polotovaru - jen jsem tuto metodu uvedl jako možnou variantu výroby vedle běžnějšího a lacinějšího tlakovýho (nebo odstředivýho) lití do formy. Tak nevím, proč se ceníš. Na možným poškození těch ráfků při nárazu to nezmění ani prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, podařilo se mi poškodit kola na autě :feve:  tak jse chci zeptat jestli to má cenu opravovat ? popřípadě může mi někdo dát tip na firmu která se tím zabývá nejlépe v okolí Olomouce ?

Ráfky jdou opravit bez rizika,pokud se opravě věnuje firma s dostatečnou zkušeností,znalostmi a technologií.

Jenom je potřeba zvážit rentabilitu opravy.Z prosté logiky věci,pokud by oprava byla tak riziková,asi by se do ní nikdo nepouštěl.

Osobně mi rovnala dva 18" ráfky firma v odkazu před několika lety.

http://www.autodisky.cz/?q=node/2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...