Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravim Vas,

 

hladal som nieco podobne ale nenasiel som tak zakladam nove tema. Vcera som si menil sviecky na mojej Octavii 1 - 1.8 T 20 V (AGU) ktora ma najezdene 225 000 km. Co ma dost prekvapilo bolo ze boli sviecky cele zamazane od oleja (nie ta cast sviecky ktora je v motore, ale ta cast ktora trci z hlavy - sesthranna matica a keramicky izolator). Stretol sa s tym uz niekto? Olej v motore mam cisty bez znamok pritomnosti chladiacej zmesy, takztiez chladiaca zmes je cista bez oleja, takze tesnenie hlavy valcov by malo byt ok. Nieco som pozeral na nete a dostal som sa k tomu ze by mohlo byt prasknute tesnenie pod vekom ventilov (na obr. pozicia c.18). Co si o tom myslite? Je narocne toto tesnenie vymenit (olej, sviecky, prasknute hadicky vzduchu a chladenia a vsetky podobne veci si robim sam).

 

Za nazory vopred dakujem.

post-18091-0-04056000-1397721662_thumb.j

Vloženo

To je jednonduchý, správný těsnění, pak se ještě ,)viz. návod) potírají přechody těsnícími přípravky ( tam , kde vačka vychází z hlavy( nad těma ložiskama, používám těsnění na olejové vany.

1.bmp

2.bmp

Vloženo

Dakujem za odpoved, takze pokial tomu spravne rozumiem, nie je to nejak velmi komplikovane (nieco podobne ako ked som mal demontovanu vanu oleja a cistil som ju). Demontuje sa kryt motora, nasledne sa daju dole vsetky zapalovacie moduly, odskrutkuju sa matice pozicia 21 z mojho obrazku (8 z prilohy od Casyho) a nasledne sa demontuje veko ventilov. Po vymene tesnenia + pretesneni ploch nad loziskami vacky tesniacou pastou na olejove vane (Dirko pasta) sa vsetko posklada spat a skrutky 21 sa utiahnu momentom 10Nm (aj ked sa mi to zda celkom malo, vcera som sviecky utahoval momentovym klucom momentom 30Nm podla knihy "Skoda Octavia -Jak na to").

Nejake ine komplikacie s rozvodmy, chladiacou kvapalinou alebo niecim dalsim by tam byt nemali??? Ked uz budem mat to veko dole, niekde som cital ze je dobre skontrolovat hydrostely ventilov. Ze pokial su nejake "makke" tak stracaju funkciu a zacinaju klepotat, vie mi niekto poradit ako na tuto kontrolu? Mali by byt vahadla dokonale tuhe? Alebo ako zistim, ze uz su privelmi "makke".

 

Vopred dakujem za odpovede.

Vloženo (editace)

Tak to už musíš s turbo profíky, ale jestli ti cvakají hydroštely, tak to musí být hlavně slyšet již při chodu motoru ( zvlášť než se zahřeje motor, to je první detekce. Pak logicky vyvozuji, že by měla být vůle mezi dosedací plochou hdyroštelu a vačkovou hřídelí, a to se projeví zřejmě i deformací dosedací plochy,  což musí být vidět. Počkej, někdo ještě poradí.

př : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=754440&sid=c887a382240e0d689cc6df196d235034

Editováno: , autor: Casy
Vloženo

Este otazka, treba vypustat aj olej (vcera som menil aj olej a mam tam uplne novy), alebo staci nechat auto dlhsie stat aby stiekol do vane a nemal by potom byt hore pod tym vekom ventilov?

Vloženo (editace)

Nie. Nikdy jsem to nedělal, ale pokud budeš čistit stykové plochy ,nesmí to padat sajrajt dovnitř hlavy. Jinak styky , kde dávám těsnící přípravek očistím lihem.

  PS: Ale pokud budeš přetěsňovat vanu, tak radši olej vypusti. :kol-28:

Editováno: , autor: Casy
Vloženo

ak ideš meniť tesnenie vika ventilov tak nemusíš vypúštat olej. ak dávaš dole vaňu tak samozrejme olej vypusti napr. do flašky od pôvodného oleja ak ju máš :) 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Este sa spytam, ak niekto to tesnenie uz menil? Ake ste kupovali? Lebo co som pozeral original v Skodovke stoji cca 36,- EUR co je celkom dost, ale na nete som nasiel asi v 3 e-shopoch nejaku nahradu (povodom Dansko) za 7,- EUR. Mate niekto skusenost s tou nahradou?

Za odpovede vopred dakujem.

Vloženo (editace)

Tak musí to být shodné, aby to pasovalo. Jinak originaly bývaj dražší a více vydrží.MYslím, žeš zrovna u tohoto těsnění se nemusíš bát, jeho výměna je jedna z lehčích. U těsnění pod hlavu bych ale volil zaručenou kvalitu, např Victor reinz.

Editováno: , autor: Casy
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Já jsem dával nové těsnění pod víko co se sem dávalo v odkazu. Nicméně stejně olej sem tam vzlínal, tak jsem víko a hlavu máznul červeným tmelem na motory.

Dal těsnění a jen lehce přitáhl šrouby. A asi po hodince je utáhl na moment. Kolem víka a ani u svíček už žádná stopa po oleji....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...