Tomáš Krčál Krejčík Vloženo 22. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2014 (editace) Zdravim mam problém s fabuli a nevim co s tím a nikde jsem žádnou radu nenasel na fabii jsem dával velkej cooler turbo garret VB a zaslepil egr auto asi dva měsíce jezdilo perfektně bez chyby ale z ničeho nic přestala táhnout po nastartování zhruba 5 km táhne asi az od 2500 Ptáček a znacne kouří po 5km přestane táhnout úplně jakoby bez Turba a jede to hůř jak sdi na váhu mi to psalo plynovej pedál ten jsem vyměnil za novej ale problém přetrvává můžete někdo poradit diky Editováno: 22. Červenec 2014, autor: Tomáš Krčál Krejčík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romaneek Vloženo 24. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 Software máš upravený? Ten kdo Ti to dělal by to měl nalogovat a ukáže se kde je problém. Ještě mne napadá váha vzduchu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Krčál Krejčík Vloženo 24. Červenec 2014 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2014 soft právě ze jeste nemam na ten sem se chystal a z ničeho nic to přestalo jet tak zkusím jeste tu váhu a uvidí se je divny ze vag váhu nenapsal napsal mi jen plynový pedál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Krčál Krejčík Vloženo 26. Červenec 2014 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2014 (editace) tak zatím jsem nemel sanci vyzkoušet jinou váhu vzduchu ale tu svou jsem kompletně rozebral odmastil a bez účinku porad to samé auto zabere az někdy při 2200 otáček a při povoleni plynu se ozve zvláštní odhvizdnuti jakoby to něco prisalo a nebo jestli je to turbo taky při vypnuti klicku se auto docela zatrese nevím nedokážu odhadnout po chvíli to nezabere vůbec a ani nic neodhvizdne a při vypnuti klicku to chcípne v klidu bez sebe menšího otřesů auta Editováno: 26. Červenec 2014, autor: Tomáš Krčál Krejčík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Krčál Krejčík Vloženo 29. Červenec 2014 Autor Sdílet Vloženo 29. Červenec 2014 tak váha vzduchu nic zkoušel jsem jinou originál a bez vysledku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Krčál Krejčík Vloženo 30. Červenec 2014 Autor Sdílet Vloženo 30. Červenec 2014 Tak problem vyresen vadne veci byli plynovy pedal,vahavzduchu a praskla hadicka regulace tlaku turba -) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
endru81 Vloženo 2. Září 2023 Sdílet Vloženo 2. Září 2023 (editace) edit 8.11.2023 - tak sem byl donucen koupit novy MAF sensor a auto slape jako hodinky (tuk, tuk, tuk). Prece jenom 22 let vydrz originalniho MAF sensoru je neskutecna 🙂 po vycisteni jeste 2 mesice fungoval ale nyni odesel do kremikoveho/plastoveho nebe) - koupen cely MAF 0 280 217 121 pro 1.9 TDI ATD =============== Fabia 1.9 TDI ATD 2001 Jak jsem vyřešil závadu se ztrátou výkonu. Nemusí ale pomoci každému, protože je toho hodně co se podílí na přípravě směsi a ovlivnuje funkci turba a vykonu auta jako takového. Muj skoroveteran ztratil vykon. Netahalo resp vubec nazapinalo turbo. Z niceho nic to zacalo jezdit jako atmosfera, od cca 1850-2000 nebyl cítit zátah turba - vubec. Nemel jsem zadne spatne starty, zadne kolisani na volnobeh, nic pouze citelna ztrata vykonu. Do mirneho kopce na 5ku pri 110 to zpomalilo klidne na 80 a musel jsem podradit, to je opravdu spatne a clovek by to mel zacit resit aby se neco nerozesralo. Řešení - krátce kdo nechce čist dál - zaprasený MAF sensor (viz fota) neboli váha vzduchu číslo MAF sensoru samotneho (originál) - Bosch F 00C 2G2 056 číslo celého MAF - 0 280 217 121 Postup diagnostiky : napíchnutí na VAG (mám svůj čajna, ale plně mi dostačuje) - žádná chyba pouze jedna klima chyba ale ta s tím nesouvisi, sensor G65 - pozdějí vyměním a zkoumám dál pohledově koukám na uniky vzduhu ze sání - všechno dobré - zkoumám dál pohledové okouknutí a otestování podtlaku k turbu a egr ventilu, zatahání za táhla u egr ventilu a turba, jde volně - zkoumám dál odpojuji MAF sensor a jedu na testovaci jizdu - a hele vykon se malinko zlepsil a auto se chova lepe, sice ne uplne ale lepe - zacina svitat pokud se po odpojeni MAF sensoru vykon zlepsi nebo minimalne nezhorsi, tak je velka pravdepodobnost ze to bude souviset s vahou vzduchu pokud se po odpojeni MAF vykon zhorsi tak je to nejspis nekde jinde vracím se k MAF sensoru (váha vzduchu - viz foto) - demontuji zadní část konektoru abych mohl oměřit signál voltemetrem (rozsah 20V DC) číslování pinů pri pohledu na MAF sensor zprava od 1 k 5 (viz foto) : 1 = nic, 2 = 12V (plus baterky), 3 = Ground (minus baterky), 4 = 5V (referenční napětí sensoru), 5 = signál MAF ( 0-5V) správný signál pro ECU 1.9 TDI ATD 2001 (řidící jednotku) mezi pinem 5 (MAF signálem) a minusem je někde mezi 1.8 a 4 V podle váhy a průtoku vzduchu - tedy aktuálního zatížení a průtokem vzduchu v sání pri rozpojenem konektoru změřit nasledujici (na tom co jde do utrob auta 🙂 nikoliv na MAF snesoru) pin 2 změřit vůč minus baterce - musí tam být 12V, pokud neni je nekde problem s dratovanim pinu 2 pokud predchozi bod ok tak zmerit pin 2 vuci pinu 3 - musi tam byt taktez 12V, pokud neni tak je problem s dratovanim pinu 3 pokud predchozi bod ok tak zmerit pin 4 vuci minus - musi byt 5V pri zapojenem konektoru zmerit pin 5 (MAF signál) vuci zemi - demontovat zadni krytku konektoru a zapojit ho do MAF sensoru, do pinu 5 vrazit opatrne spendlik protoze tam je gumova krytka, nebo tu gumovou krytku velmi malou pinzetkou vyndat, ale de to tezko, spendlik postaci bez nastartovaneho motoru tam musi byt 0V jakmile nastartujete za studena pri teplote cca 25°C musite zmerit napeti cca 1.8 - 2.3 V ja sem nameril 1.1 V => nekde je neco spatne je dobre aby vam nekdo pomalu pridaval plynem do cca 3 - 4 tis RPM - hodnota musi postupne vylezt az na 3.5 V, nesmi skakat, musi jit kontinualne me vylezla jen k 1.8 V => nekde je neco spatne demontuji MAF sensor a koukam jak jsou merici plisky zaprasene (viz foto) pouzivam Liqy Molly cistic MAF (upozornuji nepouzivejte nic jineho nez specialni pripravky, nebo isopropylakohol) - bezezbytkove odpareni cistice, jinak ten MAF sensor dozajista poslete do kremikoveho nebe po vycisteni vypadaji merici plisky jako nove - necham proschnout pro jistotu sundavam i cely kryt MAF sensoru a taky cistim montuji zpet znova merim jestli se cistenim neco zmenilo z pohledu elektro mereni HURA - po nastartovani signal 1.8V a po pridani cca 3.2V jedu na testovaci jizdu a muj veteranek v absolutne zachovalem stavu jezdi jako za mlada 🙂 chyba tedy byla soprocentne na MAF sensoru - nevim jak dlouho to vydrzi uvidim a pripadne hned vyměním ECU jednotka mela porad MAF signal pod hranici 1.8V a tudiz si myslela ze tam tece malo vzduchu a proto ECU jednotka podtlakem nezacala naklapet lopatky v turbu a tim padem nemohlo dojit nasemu znamemu turbo efektu a proc se hodi i mereni a ne jenom cisteni - protoze s jistotou vite ze do MAF sensoru jde signal a jaky signal tam je, taky by se mohlo stat ze sice vycistite ale nepomuze to, protoze bude treba nekde ulomenej dratek a vy budete hledat nekde jinde, kde ta zavada vubec neni, treba primo v turbu a to jsou uplne jine penize tak snad to nekomu pomuze a mejte se Editováno: 8. Listopad 2023, autor: endru81 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.