Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám Felicii r.v. 95.

Včera, po velkých lijácích, jsem zasedl za volant, otočil klíčkem v zapalování a ejhle!

Spustí se přední stěrače a nejdou nijak vypnout. První co mě napadlo, že asi odešel cyklovač. Tak jsem jej vytáhnul a stěrače šly, díky bohu, alespoň základně ovládat.

Tak si říkám fajn, koupím nový cyklovač a je problém vyřešen.

Jenomže potom zapínám světla a při stisknutí spínače světel se současně ostříknou okna. A stejné, samovolné krátké zapnutí ostřikovačů, zaznamenávám i po zapnutí předních stěračů. A navíc ještě přestala fungovat houkačka.

Trochu jsem se těchto "nadpřirozených úkazů" zalekl. Proto vypínám motor a vytahuji klíčky ze zapalování. Musím poznamenat, že stále svítící kontrolka oleje, při vypnutém zapalování, mě už nijak nepřekvapila.

Zjevně šlo o navlhnutí, ne-li přímo namočení nějakých součástí nebo kabelů elektroinstalace a následných zkratů.

Jelikož jsem se ale potřeboval nutně přemístit z místa A do místa B ve vzálenosti 20km, tak jsem to risknul a po překontrolování funkčnosti všech světel, jsem tímto vozem cestu uskutečnil.

Když jsem přijel šťastně do cíle, tak k mému potěšení, všechny předešlé závady zmizely a po zpětném vsunutí cyklovače i stěrače fungovaly normálně. Zřejmě se postižené součásti či kabeláž, cestou stačily vysušit.

Tím si ale nemyslím, že je tento problém vyřešen. Prostě se někudy, nějak dostala voda tam, kde nemá co pohledávat, což se může kdykoliv opakovat a mohou nastat i daleko větší potíže.

Nyní nevím, co mám prohlédnout, vyměnit, zaizolovat, nebo jestli už není auto zralé na vrakoviště.

Snad se s podobnými problémy už někdo potýkal a dokázal by poradit.

Předem děkuji za případné názory.

Upraveno od ladek

Základní příčina je bolest všech felin - jmenuje se REZ neboli KOROZE. Je způsobená nulovou povrchovou antikorozní ochranou materiálu při výrobě karosérie PŘED lakováním. Ve výsledku místa, kde není dostatečná ochranná vrstva laku neebo kde se může hromadit vlhkost, na felině REZNOU.

No a jsme tam, kam mířím - jedním z takovejch míst je i lem okenního "rámu" u čelního skla, na kterým je nasazená těsnicí obvodová guma. Ten lem máš rezavej a kolem okna dovnitř sákne voda. Tvar kastle je takovej, že voda steče za palubní desku a jak poslušna gravitačního zákona putuje dolů, nateče do pojistkový skříně, která je pod palubní deskou nad nohama spolujezdce - a tam spáchá všecky ty nepravosti, který popisuješ a umí ještě kupu dalších, o kterých možná ještě ani nevíš. 

Řešení je víc, já popíšu dvě - jedno rychlý, ale ne moc dlouhodobý a druhý trvalejší, ale zdlouhavější.

První spočívá v koupi tuby čirýho sanitárního silikonu a v omáznutí celýho obvodu čelního skla - nesilomrdně kolem dokola. Vydrží to pár měsíců, pak to vinou degradace silikonu UV zářením povolí a voda tam poteče znovu.

Druhý řešení je klempířsko-lakýrnický. Musí se vysklít čelní sklo, odrezit celej lem pro gumu, tam kde je případně už celej sežranej se musí navařit novej plech, všecko natřít protikorozním nátěrem a případně i nalakovat do barvy zbytku kastle - a pak se znovu nasadí sklo do gumy a do kastle. Takto opravený lemování vydrží minimálně 10 let - bohužel zbytek kastle feliny zrezne dřív...

... no a teď to okamžitý řešení, co vyřeší následky (příčina už je pojmenována) ... tedy, vyklopit pojistkovou skříň, vytáhat konektory co do ní vedou, jsou barevně označeny a mají jiné kódování, takže neboj nehrozí jejich záměna při zpětné montáži. Vyjmout pojistkovku ven, nafotit si osazení relátek a pojistek (opět pro zpětnou montáž), vybrat ven tišťák (opatrně), ať se nerozsypou ty plíšky (vodivé cesty) pod ním a vše vysušit. Zkompletovat a jezdíš dále, pokud odstraníš i příčinu, jinak při dalším přívaláku máš problém zpět.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.