ladek Vloženo 1. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2014 (editace) Mám Felicii r.v. 95. Včera, po velkých lijácích, jsem zasedl za volant, otočil klíčkem v zapalování a ejhle! Spustí se přední stěrače a nejdou nijak vypnout. První co mě napadlo, že asi odešel cyklovač. Tak jsem jej vytáhnul a stěrače šly, díky bohu, alespoň základně ovládat. Tak si říkám fajn, koupím nový cyklovač a je problém vyřešen. Jenomže potom zapínám světla a při stisknutí spínače světel se současně ostříknou okna. A stejné, samovolné krátké zapnutí ostřikovačů, zaznamenávám i po zapnutí předních stěračů. A navíc ještě přestala fungovat houkačka. Trochu jsem se těchto "nadpřirozených úkazů" zalekl. Proto vypínám motor a vytahuji klíčky ze zapalování. Musím poznamenat, že stále svítící kontrolka oleje, při vypnutém zapalování, mě už nijak nepřekvapila. Zjevně šlo o navlhnutí, ne-li přímo namočení nějakých součástí nebo kabelů elektroinstalace a následných zkratů. Jelikož jsem se ale potřeboval nutně přemístit z místa A do místa B ve vzálenosti 20km, tak jsem to risknul a po překontrolování funkčnosti všech světel, jsem tímto vozem cestu uskutečnil. Když jsem přijel šťastně do cíle, tak k mému potěšení, všechny předešlé závady zmizely a po zpětném vsunutí cyklovače i stěrače fungovaly normálně. Zřejmě se postižené součásti či kabeláž, cestou stačily vysušit. Tím si ale nemyslím, že je tento problém vyřešen. Prostě se někudy, nějak dostala voda tam, kde nemá co pohledávat, což se může kdykoliv opakovat a mohou nastat i daleko větší potíže. Nyní nevím, co mám prohlédnout, vyměnit, zaizolovat, nebo jestli už není auto zralé na vrakoviště. Snad se s podobnými problémy už někdo potýkal a dokázal by poradit. Předem děkuji za případné názory. Editováno: 1. Srpen 2014, autor: ladek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2014 Základní příčina je bolest všech felin - jmenuje se REZ neboli KOROZE. Je způsobená nulovou povrchovou antikorozní ochranou materiálu při výrobě karosérie PŘED lakováním. Ve výsledku místa, kde není dostatečná ochranná vrstva laku neebo kde se může hromadit vlhkost, na felině REZNOU. No a jsme tam, kam mířím - jedním z takovejch míst je i lem okenního "rámu" u čelního skla, na kterým je nasazená těsnicí obvodová guma. Ten lem máš rezavej a kolem okna dovnitř sákne voda. Tvar kastle je takovej, že voda steče za palubní desku a jak poslušna gravitačního zákona putuje dolů, nateče do pojistkový skříně, která je pod palubní deskou nad nohama spolujezdce - a tam spáchá všecky ty nepravosti, který popisuješ a umí ještě kupu dalších, o kterých možná ještě ani nevíš. Řešení je víc, já popíšu dvě - jedno rychlý, ale ne moc dlouhodobý a druhý trvalejší, ale zdlouhavější. První spočívá v koupi tuby čirýho sanitárního silikonu a v omáznutí celýho obvodu čelního skla - nesilomrdně kolem dokola. Vydrží to pár měsíců, pak to vinou degradace silikonu UV zářením povolí a voda tam poteče znovu. Druhý řešení je klempířsko-lakýrnický. Musí se vysklít čelní sklo, odrezit celej lem pro gumu, tam kde je případně už celej sežranej se musí navařit novej plech, všecko natřít protikorozním nátěrem a případně i nalakovat do barvy zbytku kastle - a pak se znovu nasadí sklo do gumy a do kastle. Takto opravený lemování vydrží minimálně 10 let - bohužel zbytek kastle feliny zrezne dřív... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 1. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2014 ... no a teď to okamžitý řešení, co vyřeší následky (příčina už je pojmenována) ... tedy, vyklopit pojistkovou skříň, vytáhat konektory co do ní vedou, jsou barevně označeny a mají jiné kódování, takže neboj nehrozí jejich záměna při zpětné montáži. Vyjmout pojistkovku ven, nafotit si osazení relátek a pojistek (opět pro zpětnou montáž), vybrat ven tišťák (opatrně), ať se nerozsypou ty plíšky (vodivé cesty) pod ním a vše vysušit. Zkompletovat a jezdíš dále, pokud odstraníš i příčinu, jinak při dalším přívaláku máš problém zpět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.