Jump to content
johan

Felicia 1.3 MPI Výmena prevodového oleje

Recommended Posts

Standardní PP80 nebo Gyrol80W bohatě stačí

Ne . Až bude chladno budou škrtat synchrony. Patří tam převodový 75W90

Share this post


Link to post
Share on other sites
Standardní PP80 nebo Gyrol80W bohatě stačí

Ne . Až bude chladno budou škrtat synchrony. Patří tam převodový 75W90

Není to zbytečnej luxus, do tak starýho auta lol-_-

Ale i tak bych plně syntetickej olej nelil do převodovky, kam se dával minerální či polosyntetika - podobně jako u motorů. ;)

A problémy s řazením jsem neměl ani za těch nejnižších teplot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kdo tu prosímtě mluví o syntetice. Napsal jsem 75W90 a o syntetice ani slovo. je to mineral a cena je zanedbatelná. Koupíš ho v origo servise Škoda nalévaný a stál 2,5 litru cca něco přes stovku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čerpám z tohoto:

GYROL SYN 75W-90

Skupina: Oleje - Převodové oleje automobilové

Popis:

Převodový olej GYROL SYN 75W-90 je plně syntetický olej obsahující...

Shell SPIRAX ASX 75W-90

Plně syntetický hypoidní převodový olej určený pro nejmodernější a nejnáročnější převodové systémy jako rozvodovky,...

Castrol TAF-X, 75W/90

Syntetický převodový olej SAE 75W-90, API GL4, pro převodovky a rozvodovky se společným mazáním, pro které předepisuje výrobce API GL4. Schválen dle normy VW 501.50.

Žádný minerál s touto viskozitní skupinou jsem nenašel, takže asi tak... B)

Edited by inya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtel sem se zeptat jestli ste nekdo uz neco takovyho delal nebo nechal na servisu.. nebo jestli je to tak jednoduchy jak u vymeny motoroveho oleje??? ci odkaz na nejaky navod??? felicie 1,3 :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 120 jsem to dělal sám, s tímhle jezdím do servisu. V rámci prohlídky je to skoro zadarmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rosta

Vypustíš starý a naleješ nový. Dole na převodovce je vypouštěcí šroub, pozor, jsou tam 2, tak ten velký s vodorovnou osou. Vyměn měděný kroužek za nový. Odmontuješ náhon tachometru, M6 šroub na 10 klíč na tom plechu, vytáhneš to nahoru. Tou dírou tam neleješ olej. Hladina musí být 4mm od čela ozubeného kolečka náhonu tacháče. Kolik přesně litrů z hlavy nevím. Návod viz. Cedrych, Hamlin, Andrt atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chtel sem se zeptat jestli ste nekdo uz neco takovyho delal nebo nechal na servisu.. nebo jestli je to tak jednoduchy jak u vymeny motoroveho oleje??? ci odkaz na nejaky navod??? felicie 1,3 :unsure:

Teď je hlavně otázka co tam chceš dát. Nepatří tam obyčejný převoďák to by ti škrtaly synchrony. Musí tam být něco řidšího

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vypustíš starý a naleješ nový. Dole na převodovce je vypouštěcí šroub, pozor, jsou tam 2, tak ten velký s vodorovnou osou. Vyměn měděný kroužek za nový. Odmontuješ náhon tachometru, M6 šroub na 10 klíč na tom plechu, vytáhneš to nahoru. Tou dírou tam neleješ olej. Hladina musí být 4mm od čela ozubeného kolečka náhonu tacháče. Kolik přesně litrů z hlavy nevím. Návod viz. Cedrych, Hamlin, Andrt atd.

Návod viz. Cedrych, Hamlin, Andrt atd.?????? nechapu nekde jsou nejaky navody???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicia 1.3MPI, ako casto menite prevodovy olej ? V servise mi povedali, ze sa nemeni, len ak sa nieco opravuje v prevodovke.

Kolko prevodoveho oleja (objem) tam ide a aka specifikacia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem uvěřil servisu o doživotní náplni a svou 1.3mpi prodával s 212tis.km na hrbu s origo náplní převodovky.Pouze každých 30tis.km kontrola hladiny-NO PROBLEMO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kde najdem na Felde kontrolný, vypúšťací a napúšťací ventil na prevodový olej. Aký olej mi odporúčate. Stačí doliať, alebo úplne vymeniť, keď je únik.

Vďaka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doporučuji Mogul Syntrans 75W90, cena cca 330,- Kč/l.

Mogul Syntrans 75W-90 nedoporučuju, patří sice do aditivované třídy GL-4+, ale nikde není napsáno, že by splňoval normu VW 501.50

(za předpokladu, že už i Felda musí tuto normu splňovat)

Pokud chcete něco lepšího než originální VW převodový olej SHELL GETRIEBEÖL EP 75W-90, API GL-4, VW 501.50

tak bych doporučil:

CASTROL TAF-X - schválen dle normy VW 501.50. 1L = cca 450,- Kč

(CASTROL TAF-X je syntetický převodový olej SAE 75W-90, API GL4+ pro převodovky a rozvodovky se společným mazáním, pro které předepisuje výrobce API GL4.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte!

Velmi rad by som Vas poprosil o nejake info, lepsie by bolo foto ohladom kontroly oleja v prevodovke! A aky druh oleja doliat, alebo vymenit . Mam iste info, ze cez

nahon tachometra sa to kontroluje, len je to dost riskantne, ked tam zvykne vypadavat to koliesko a mozes si narobit kopec roboty. Dakujem!

P.S. Za studena obcas mam problem zaradit 2.stupen, ako keby tam bol nejaky maly zadrhel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte!

Velmi rad by som Vas poprosil o nejake info, lepsie by bolo foto ohladom kontroly oleja v prevodovke! A aky druh oleja doliat, alebo vymenit . Mam iste info, ze cez

nahon tachometra sa to kontroluje, len je to dost riskantne, ked tam zvykne vypadavat to koliesko a mozes si narobit kopec roboty. Dakujem!

P.S. Za studena obcas mam problem zaradit 2.stupen, ako keby tam bol nejaky maly zadrhel.

Odpovedal si si sám.Iná možnosť neexistuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevim presne jak je to u feldy,ale obecne by tam mel byt na levaci otvor nekde na prevodovce a kdyz to zvednes na zdvizi a ten otvor otevres tak by tam mel byt olej. Jinak pres nahon tachometru uz jsem videl nalevat olej i u jinych znacek. Jinak jestli spodne ten druhy konec nahonu do prevodovky tak se priprav ze ji budes muset rozebrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosímm o radu kudy se dolévá převodový olej do škoda felície 1,3 mpi jak zjistit kolik oleje je v převodovce moc děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

přes náhon tachometru. Musíš povolit 10 šroub, pak vytáhneš takový plech a pak vytáhneš ven celý náhon, no a přes uvolněný otvor můžeš nalévat převodový olej. Ozubené kolečko náhonu slouží zároveň jako měrka. Pod kolečkem je ještě asi 1 cm váleček a po ten musí být olej.

Edited by Malta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...