zblamak Vloženo 20. Září 2014 Sdílet Vloženo 20. Září 2014 (editace) Zdravím, pár dní zpátky mě zničehonic za jízdy povolila trocha brzda (nebrzdil jsem zrovna, ale byla patrná změna při následným brždění). Měl jsem za to, že se trochu zavzdušnili brzdy. U ''známýho'' v servisu se mě na to koukli a že prej je naprasklej brzdovej váleček a lehce prolíná kapalina (bylo by potřeba vyměnit oboje zadní). Že i s novejma dvěma hadičkama to bude za 2,5k. To si říkám, že je vcelku dost, když váleček stojí cca 300,- a hadička 50,- (beru v potaz, že by museli i vyměnit olej). No, ale co se chci zeptat, je cena adekvátní a mám to nechat opravit v servise, nebo na to mám poslat známýho kutila a nakoupit komponenty sám? Jasný, v servisu bych měl ''jistotu '' správnosti provedění, nadruhou stranu známej opravdu není žádnej fušer. Btw cenu válečku jsme střelil od boku, na netu jsou od cca 100,-, ale jakej je v tom rozdíl netuším. Jedná se o Felicii r.v. 97; 1.6. hatchback. Dík za reakce. Editováno: 20. Září 2014, autor: zblamak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 20. Září 2014 Sdílet Vloženo 20. Září 2014 Tak taky z něčeho musí žít, ne? Podle mě to ale dost je. Materiál +/- 1000 (musí se vyměnit i zamaštěné pakny), práce maximálně (a to přeháním) 1hodina/1kolo - i s odmaštěním, což je u tohohle největší ojeb. Takže i ve značkovém servidu, kde u Felicií počítají tuším 450 Kč/h, by jsi pořídil levněji. Jestli máš někoho, kdo se v tom vyzná, tak mu to dej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zblamak Vloženo 21. Září 2014 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2014 (editace) A to ještě naznačoval, jakou mě neudělal cenu. Btw než budu mluvit se známým, co všechno bude třeba? Válečky, hadičky(o těch vím já) a pakny? Chápu, že jsou zamaštěný a odmastit to nejde, ale v servise se tvářili, že by je tam nechali. Editováno: 21. Září 2014, autor: zblamak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Felicius Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 Zdravím, Zblamáku! Přidám taky svoji trošku do mlýna.... Nepíšeš, zda-li máš vůz s ABS, tam se drobátko ceny liší. Ale pokud chceš dělat tuto opravu, tak už bys měl určitě vyměnit brzdové obložení, protože bude nasáklé brzdovou kapalinou a to se nedá odmastit, pak je třeba vyměnit samostavy, brzdové válečky a hadice. Ta hadice se nachází mezi dvěma trubkama a pokud to bude zrezlé, tak musíš vyměnit i trubky. To se uvidí, až dáš auto na zvedák. Takže cena 2,5tis. může být reálná. Taky záleží na použitém materiálu. Váleček koupíš v ceně mezi 80,- až 400,-kč, obložení koupíš 250,- až 1.000,-kč, sada rozpěrek pro obě strany 250,-kč, pružiny 100,-kč a zbytek jsou stovkové položky. Takže záleží na materiálu a když se to rozebere se uvidí, v jakém je to stavu a co dalšího se mění. Já třeba ještě kontroluji bubny, zda-li nejsou sjeté nad přípustnou mez a házivost. Pokud vyhovují, tak je zbavím rzi a natřu. A ještě se kontrolují lanovody ruční brzdy. Cena jednoho je 50,- až 320,-kč. Takže repasi zadních brzd hodně zdaru! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 tak vzhledem k tomu, že tam chtěj nechat staré obložení, pochybuji, že budou kontrolovat házivost bubnu :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Felicius Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 Tak v takovém případě se můžou na tu opravu vyprdnout, nee?! Ale staré nasáklé obložení a kdoví jak sjeté tam nechávat, to je vražda!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 tak vzhledem k tomu, že tam chtěj nechat staré obložení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Felicius Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 Pánové, je to mazec! Na brzdách nešetřete, je to základ auta!!! Když budeš šetřit třeba na benzínu, motor bude škubat, ale když nezabrzdíš, jsi v ..... A navíc takovéto auto je provozu nezpůsobilé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Září 2014 Sdílet Vloženo 21. Září 2014 tak z výše uvedeného, je patrné, že ani "nešetření" nemusí nutně zaručit plně funkční brzdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.