Jump to content

Brzdy


teedy

Recommended Posts

Zdravím,

poslední dobou se mi několikrát stalo že při sešlápnutí brzdy auto nebrzdilo a pedál byl natvrdo.Až při několikaterém prošlápnutí vše v pořádku.Vždy se mi to stalo po dvoudenním stání auta v garáži,potom cca pětikilometrová cesta prakticky bez brždění.Jedu celou cestu po hlavní a až při brždění k odbočování na vedlejší nastane tento problém.

Edited by teedy
Link to comment
Share on other sites

Zdravím,

poslední dobou se mi několikrát stalo že při sešlápnutí brzdy auto nebrzdilo a pedál byl natvrdo.Až při několikaterém prošlápnutí vše v pořádku.Vždy se mi to stalo po dvoudenním stání auta v garáži,potom cca pětikilometrová cesta prakticky bez brždění.Jedu celou cestu po hlavní a až při brždění k odbočování na vedlejší nastane tento problém.

 

Neměl jsi orezlé kotouče?

Link to comment
Share on other sites

Do práce má trasu po dálnici cca 20 km, teď v zimě když sjíždím tak to brzdí podstatně hůř. Stačí šlápnout razatněji a je to ok. Tobě to nebrzdí vůbec?

No dá se říct že vůbec,pedál je tvrdej že nejde sešlápnout. Když ho povolim a znovu sešlápnu tak už to brzdí.
Link to comment
Share on other sites

Mi se posledních pár dnů co začala obleva stává, že po ránu vyjedu a první brždění je dost líné, musím šlápnout pořádně a ohoblovat, buďto námrazu, nebo rez. Zajimavé je, že se to za rok co mám auto neprojevilo, ale až teď... Navíc u bývalých aut se mi to nestalo nikdy, ale to jsem měl plecháče. Teď mám alu kola, kotouče i vzadu... Kotouče mají na sobě známky takové černé koroze, budu muset pořádně ohoblovat. Je pravda že jezdím víceméně s rozvahou, ne stylem brzda plyn... Každý den do práce 10 km, jednou za týden delší trasa cca 70km.

Link to comment
Share on other sites

U mňa to isté, je to normálne, kotúče sú vlhké, prvé brzdenie je slabé, treba viackrát zoslapnut pedál.

 

Taky si myslím že to není normální.Ono nejde o to že by to brždění bylo slabé.Pedál prostě nejde normálně sešlápnout,musím se do něj fakt opřít co největší silou.Nebo povolit a sešlápnout znova,potom už brzdí.Zatím se mi to stalo  dvakrát.Poprvé jsem se zpotil až na prdeli když byl předemnou kamion a už to vypadalo že nedobrzdím.

Edited by teedy
Link to comment
Share on other sites

Tak to máš asi jiný problém. U mne se po stání v noci ráno stává, jak jsou orezlé kotouče + jak je vše vymrzlé, že první brzdění je opravdu slaboučké. Takže při pomalé jízdě (50) jednou pořádně probrzdím (třeba na 20) a pak už je klid. Brzdový pedál jde sešlápnout normálně.

Link to comment
Share on other sites

Je to v návodu k obsluze Fabia česky 11.215, str. 104, odstavec Vlhkost a posypová sůl, dělají to všechny vozy bez ohledu na značku a typ. Po vyjetí je nutno brzdy očistit a vysušit přerušovaným brzděním. Jelikož při brzdění mokrých kotoučů je mezi brzdovými destičkami a kotouči odpařující se vodní pára, vzniká dojem že je posilovač brzd nefunkční.

post-14753-0-34625900-1453835492_thumb.p

Edited by dodge
Link to comment
Share on other sites

Při vlhkých kotoučích by byl ale krok (chod) pedálů normální, až brzdicí účinek by byl nižší.

 

Já bych to hádal na posilovač - netěsnost, asi podtlaková hadice nebo ventil (ten je součástí hadice). Někdy se tady řešilo (teď se mně to nepovedlo najít), že někomu posilovač asi zamrzal. Ale už nevím jak to dopadlo.

 

Pro jistotu, definuj "pedál na tvrdo". Od začátku sel "ztuha" nebo až když to mělo začít brzdit?

Edited by McMatej
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...