Dewex Vloženo 1. leden 2015 Vloženo 1. leden 2015 (editace) Dobrý den. V autě mám nainstalovaný voltmetr a při otočení klíčku do první polohy se rozsvítí kontrolka dobíjení a voltmetr ukazuje 12-12.2V. Při nastartování se napětí zvedne na 13-13,5V se zapnutými světly. Bez světel je to kolem 13,5-14V. Čím by to mohlo být, že napětí je tak malé a při akceleraci se zapnutými světly napětí klesá o 0,1-0,25V . A při spuštění stěračů či výstražných světel napětí klesá o 0,3- 0,5V? Editováno: 1. leden 2015, autor: Dewex Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Vloženo 2. leden 2015 Dvě podotázky: kolika drátama a do kterýho místa rozvodu je ten voltmetr připojenej? Citovat
Pali_HTP Vloženo 3. leden 2015 Vloženo 3. leden 2015 Bude to divne ale ak to zustava aj po vymene regulatora, vzdy mi pomohlo vymenit diodovy mustek... S novym regulom a mustkem to chodilo na 14-14,4 aj na starej felde s rozdelovacom Citovat
Dewex Vloženo 3. leden 2015 Autor Vloženo 3. leden 2015 Je připojen na C konektor pro rádio. Při otočení klíčku do první polohy se spustí. a je připojen jedním kabelem Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. leden 2015 Vloženo 3. leden 2015 Tak to udělej tak, že od rádia vytáhneš napájení pro SAMOSTATNÝ relátko a tím relátkem připojíš napětí jen pro ten voltmetr, ale odebírat ho budeš PŘÍMO Z BATERKY. A tím relátkem už nesmíš napájet nic jinýho než ten voltmetr. A pokud můžeš, udělej k voltmetru i samostatnej přívod pro mínus = kostru, zase napojenej přímo na baterii. Dělají se i relátka, který umožňujou spínat dva vodiče nezávisle na sobě - a přitom najednou, takže voltmetr bude v případě vypnutí taky bezpečně odpojenej na obou drátech. Důvod proč to musíš tak udělat je ten, že v cestě od baterky k měřidlu bys měl mít co nejmenší úbytky napětí - ty jsou způsobovaný průchodem proudu přes kontakty, přitom voltmetr bere toho proudu minimum. Ale ostatní zařízení ho berou víc, tím na těch kontaktech ubejvá víc a víc napětí - motorkům, rádiu i žárovkám je klidně až 1 volt úbytku srdečně putna, ale ty na tom voltmetru naměříš nesmysly. Měřit se musí přímo na baterce - a vedení k ní můžeš spínat pomocí relátka tím sníženým napětím, který pak na měření nebude mít žádnej vliv. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.