Dewex Vloženo 1. leden 2015 Sdílet Vloženo 1. leden 2015 (editace) Dobrý den. V autě mám nainstalovaný voltmetr a při otočení klíčku do první polohy se rozsvítí kontrolka dobíjení a voltmetr ukazuje 12-12.2V. Při nastartování se napětí zvedne na 13-13,5V se zapnutými světly. Bez světel je to kolem 13,5-14V. Čím by to mohlo být, že napětí je tak malé a při akceleraci se zapnutými světly napětí klesá o 0,1-0,25V . A při spuštění stěračů či výstražných světel napětí klesá o 0,3- 0,5V? Editováno: 1. leden 2015, autor: Dewex Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2015 Sdílet Vloženo 2. leden 2015 Dvě podotázky: kolika drátama a do kterýho místa rozvodu je ten voltmetr připojenej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pali_HTP Vloženo 3. leden 2015 Sdílet Vloženo 3. leden 2015 Bude to divne ale ak to zustava aj po vymene regulatora, vzdy mi pomohlo vymenit diodovy mustek... S novym regulom a mustkem to chodilo na 14-14,4 aj na starej felde s rozdelovacom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dewex Vloženo 3. leden 2015 Autor Sdílet Vloženo 3. leden 2015 Je připojen na C konektor pro rádio. Při otočení klíčku do první polohy se spustí. a je připojen jedním kabelem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. leden 2015 Sdílet Vloženo 3. leden 2015 Tak to udělej tak, že od rádia vytáhneš napájení pro SAMOSTATNÝ relátko a tím relátkem připojíš napětí jen pro ten voltmetr, ale odebírat ho budeš PŘÍMO Z BATERKY. A tím relátkem už nesmíš napájet nic jinýho než ten voltmetr. A pokud můžeš, udělej k voltmetru i samostatnej přívod pro mínus = kostru, zase napojenej přímo na baterii. Dělají se i relátka, který umožňujou spínat dva vodiče nezávisle na sobě - a přitom najednou, takže voltmetr bude v případě vypnutí taky bezpečně odpojenej na obou drátech. Důvod proč to musíš tak udělat je ten, že v cestě od baterky k měřidlu bys měl mít co nejmenší úbytky napětí - ty jsou způsobovaný průchodem proudu přes kontakty, přitom voltmetr bere toho proudu minimum. Ale ostatní zařízení ho berou víc, tím na těch kontaktech ubejvá víc a víc napětí - motorkům, rádiu i žárovkám je klidně až 1 volt úbytku srdečně putna, ale ty na tom voltmetru naměříš nesmysly. Měřit se musí přímo na baterce - a vedení k ní můžeš spínat pomocí relátka tím sníženým napětím, který pak na měření nebude mít žádnej vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.