Přejít na obsah

Geometria auto taha do lava


fabka2004

Doporučené příspěvky

Caute,

Problem je nasledovny: odkedy som zobral NEW auto zo salonu, tak to mierne taha doprava

(na cca 100m auto potiahne od stredu cesty az na krajnicu, pricom stale polomer zmensuje).

Nieje to nijak tragicke stale to korigujem jemnym drzanim volantu dolava a pneu to za 45tkm nezerie.

Cakal som ze geometriou sa to zrovna, ale nestalo sa.

Bol som vcera na laserovej geometrii (vypis mam na byte), predna geoska sa ako tak doatiahla a so zadnou napravou sa nic nerobilo.

Je fakt, ze mi nastavovali iba prednu napravu na laserovej geoske (nastavili vramci limitov), ale zadna vykazala dve cervene cisla a s tymito nic nerobili.

Moja otazka znie, kde moze byt problem, ze mi auto taha doprava?

(pneu to nieje {mam dve sady na diskoch, taha to na oboch sadach rovnako}, aj ked ich prehodim medzi sebou, tak tiez sa nic nezmeni. Na inych autach co jazdim toto nepozorujem).

dakujem za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Fábie toho ani moc udělat se zadní nápravou nejde. Záleží jaká čísla to byla (sbíhavost, odklon...). U přední dělají jen sbíhavost. Odklon a záklon je taky dán tlumičem a ramenem.

Možnosti: 1. Že by fakt blbý svařenec zadní nápravy? Nebo snad blbě namontovaný? (Jestli to vůbec jde.)

2. Jedno péro (pření nebo zadní) je kratší nebo je jeden tlumič málo zasunutý to těhlice.

No shrnuto, auto je možná nakloněné a na tu stranu ujíždí. Jak je auto na tom, když vezeš spolujezdce těžšího než jsi ty?

Jinak dle mého - každé auto někam ujíždí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný problém je, že pokud to auto bylo nové, tak ti rozhodili geošku, neb z fabriky to je opravdu kvalitně a důkladně nastavené.

Problém je jednoduchý a to v pneumatikách. Zpřeházej kola zleva doprava z předu do zadu a možná se ti podaří to trefit, že auto pojede rovně..... tenhle problém dělací často i značkové pneu natož nějaké Matadory, či na co se to nyní obouvá - resp. která firma více uplatila nákupčího ve Škodovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Fábie toho ani moc udělat se zadní nápravou nejde. Záleží jaká čísla to byla (sbíhavost, odklon...). U přední dělají jen sbíhavost. Odklon a záklon je taky dán tlumičem a ramenem.

Možnosti: 1. Že by fakt blbý svařenec zadní nápravy? Nebo snad blbě namontovaný? (Jestli to vůbec jde.)

2. Jedno péro (pření nebo zadní) je kratší nebo je jeden tlumič málo zasunutý to těhlice.

No shrnuto, auto je možná nakloněné a na tu stranu ujíždí. Jak je auto na tom, když vezeš spolujezdce těžšího než jsi ty?

Jinak dle mého - každé auto někam ujíždí.

Auto ide stale svojim smerom nezavisle od zatazenia ci som sam, ci sme dvaja, ci traja ci styria ci plne auto, nezavisle od rozlozenia osob ci nakladu.

Pneu fukam rovnako

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný problém je, že pokud to auto bylo nové, tak ti rozhodili geošku, neb z fabriky to je opravdu kvalitně a důkladně nastavené.

Problém je jednoduchý a to v pneumatikách. Zpřeházej kola zleva doprava z předu do zadu a možná se ti podaří to trefit, že auto pojede rovně..... tenhle problém dělací často i značkové pneu natož nějaké Matadory, či na co se to nyní obouvá - resp. která firma více uplatila nákupčího ve Škodovce.

Pneu ako som pisal mam dve sady a obidve sady an diskoch, takze pneu som na 99,9% vylucil tym ze to robi jak na zimnych tak na letnych, tak ked ich prehodim zozadu dopredu, tak, aj na rezervnej, proste za kazdych podmienok.

Jazdim viacere auta a toto nerobia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridam aj protokol:

ZADNA NAPRAVA

Odklon predpisane udaje:

-1°25´ (+0°10´-0°10´)

odklon LZ: -1°21´

odklon PZ: -1°44´

Zbiehavost predpisane udaje:

+0°10´ (+0°05´-0°05´)

zbiehavost LZ: +0°02´

zbiehavost PZ: +0°16´

Celkova zbiehavost predpisane udaje:

+0°20´ (+0°10´-0°10´)

celkova zbiehavost +0°18´

Uhol jazdnej osi +0°07´

PREDNA NAPRAVA:

Zaklon predpisane udaje:

+4°22´ (+0°30´-0°30´)

zaklon LP: +4°46´

zaklon PP: +4°39´

Priklon predpisane udaje niesu

priklon LP: +13°07´

priklon PP: +13°46´

Dif. uhol natocenia kolies predpisane udaje:

+1°30´ (+0°20´-0°20´)

dif LP: +1°47´

Odklon predpisane udaje:

-0°30´ (+0°30´-0°30´)

odklon LP: -0°23´

odklon PP: -0°41´

Zbiehavost predpisane udaje:

+0°00´ (+0°05´-0°05´)

zbiehavost LP: +0°00´

zbiehavost PP: -0°01´

Celkova zbiehavost predpisane udaje:

+0°00´ (+0°10´-0°10´)

celkova zbiehavost: -0°01´

Posun kolesa -0°09´

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechytil si peknu jamu predtym alebo niekto??

ja som chytil jednu jamu a odvtedy mi to taha do oboch stran..hlavne ked brdzim tam mi otaca volant troxu...

bolo mi povedane ze to moze byt stabilizatorom...hm? :)

mam fabiu combi rv 2001...

NIE, mne to robi od novoty, od prvych metrov z autosalonu.

Stabilizator, capy a spol su OK

fakt netusim kde je pes zakopany :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechytil si peknu jamu predtym alebo niekto??

ja som chytil jednu jamu a odvtedy mi to taha do oboch stran..hlavne ked brdzim tam mi otaca volant troxu...

bolo mi povedane ze to moze byt stabilizatorom...hm? :)

mam fabiu combi rv 2001...

NIE, mne to robi od novoty, od prvych metrov z autosalonu.

Stabilizator, capy a spol su OK

fakt netusim kde je pes zakopany :(

Jsou to gumy, věř tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:unsure: to bastein:

Noo moc tomu neverim, zeby to bolo v pneu, a to z tychto dovodov:

- mam dve sady diskov (zima leto), teda dve kompletne sady kolies

- robi to na obidvoch sadach a je jedno ci prehodim zadne do predu a opacne

- robi to jak na letnych tak na zimnych

- robi to aj s pouzitim rezervy

Sanca, ze to robia disky (resp pneu) je tymto minimalizovana, avsak nie vylucena.

Esta ma napadlo vymenit predne medzi sebou lave za prave a skusit a to iste aj zadne medzi sebou a skusit.

Mate este niekto dobru radu? HELP :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi ani nezpřeházel pneu mezi sebou a jdeš rovnou na geo? Doufám, že ti alespoň nechali příčku volatku v rovině, což je dost bolet u geo....

Prostě vyměň pravé za levé, zrovna tak pak to vyměněné zkus třeba do zadu. Já když kupuju nové pneu (pouze značkové), tak mi to dá práci 2 hodinky, než docílím, aby mi to jelo rovně.

Za posleních 5 let se mi stalo, že jsem i některé gumy vrátil, když jsem viděl při vyvažování, jak na pneu hází vzorek nebo hází na výšku (jsou šišaté). Zásadně stojím u vyvažovačky a koukám. A to pominu, že je problém si vůbec najít vyvažovačku, které opravdu vyváží, protože to co předve 75% pneuservisů je tragédie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi ani nezpřeházel pneu mezi sebou a jdeš rovnou na geo? Doufám, že ti alespoň nechali příčku volatku v rovině, což je dost bolet u geo....

Prostě vyměň pravé za levé, zrovna tak pak to vyměněné zkus třeba do zadu. Já když kupuju nové pneu (pouze značkové), tak mi to dá práci 2 hodinky, než docílím, aby mi to jelo rovně.

Za posleních 5 let se mi stalo, že jsem i některé gumy vrátil, když jsem viděl při vyvažování, jak na pneu hází vzorek nebo hází na výšku (jsou šišaté). Zásadně stojím u vyvažovačky a koukám. A to pominu, že je problém si vůbec najít vyvažovačku, které opravdu vyváží, protože to co předve 75% pneuservisů je tragédie.

priznavam sa ako som pisal, neprehadzoval som pneu medzi sebou....

skusim to hned zajtra po praci, dnes je uz neskoro.

prehodim predne medzi sebou skusim a potom aj zadne medzi sebou a skusim a potom predne naspat a skusim.... tym padom vsetky kombinacie.

BTW: vyvazovat pneu som este nebol, ale zatial netrasie, to pojdem niekedy v blizkej buducnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zahada vyriesena

Stacilo prehodit predne medzi sebou a auto netaha do stran, drzi stopu ako pes jeza :smich:lol

Necakal by som, ze pomoze trivialne vymenenie LP za PP, hlavne nie ked mam dve sady po 4pneu na diskoch (letne aj zimne) a tie tocim zozadu dopredu ...

:blbec:

Editováno: , autor: fabka2004
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekne pekne :)))

mne to taha do strany odvtedy co som chytil jednu peknu jamu...a aj dolava aj doprava...a hlavne ked brzdim tak sa volant staca..

gumy som vymenil ..LP za LZ ale nepomohlo..

co navrhujete?

geo alebo pozriet ten stabilizator? alebo vymenit predne gumy medzi sebou?

Ak Ti nevybruje volant (krivy disk), tak: ak si vymietol jamu, tak jednoznacne najprv prehliadka na zdvihaku uchytenia kolies kontrola capov a stabilizatora spolu s silentblokmi a nasledne na to geometria na laseri.

Pokial si neohol rameno, tak sa to da relativne easy dostavit geoskou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004:

Hned v uvode si pisal, ze si ich prehadzoval medzi sebou a neskor z teba vypadlo, ze nie :). No presne toto som riesil po prechode zimnych na letne. V servise kde som predtym menil letne za zimne si neoznacili ako boli nahodene a samozrejme tym, ze boli inak zjazdene a nahodene uplne inak mi auto tahalo do strany. Potom neostava nic ine iba experimentovat a najst tu spravnu kombinaciu :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...