felza Vloženo 2. Červen 2016 Sdílet Vloženo 2. Červen 2016 Ahoj mám formana solitaire s motorem 136B a měním motor kvuli vydřeným šálám (bývalý majitel nedolil olej) a pujde tam stejný motor ale z první felicie tzn. rok 1995 chtěl bych na tenhe motor dát převodovku z felicie 1,6 mpi dneska jsem si všiml že to má jiný silentblok a uchycení převodovky. Máte s tím někdo zkušenosti pujde celá zadní část převodovky i se silentblokem přehodit na převodovku 1,6 mpi? Předem děkuju za jakékoli info a postřehy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Červen 2016 Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 Špajzka je jiná i u feliny 1,3 a 1,6 - a ani u feliny to nejde jednoduše přehodit, kvůli jiný váze a jinýmu tvaru uchycení agregátu je i jiná nápravnice a jinak kotvený zavěšení do skeletu. A jednoduše jenom převařit úchyty nejde, pro 1,6 byly v kastli feliny jinak orientovaný vnitřní výztuhy pro zachycení dynamickýho namáhání, aby nedocházelo k únavovým lomům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 3. Červen 2016 Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 Kotevní body karoserie jsou stejný u všech motorů. Od roku tuším 1996 jsou všechny karoserie vyztužený bez ohledu na použitý motor. Pouze verze s airbagy měly navíc vzpěru mezi předními tlumiči. Nápravnice jsou taky stejný na všechny agregáty, myšleno rozměrově. Převodovka 1,6 na motor 1,3 pasovat bude, ale víko se silentblokem půjde prohodit pouze pokud ta převodovka z tý 1,6tky pochází pouze z prvního roku výroby. Pak proběhla modernizace převodovky, kdy mj. kuželovíková ložiska na hnací hřídeli nahradila kuličková a současně byl přesunut synchron pátého stupně z hnacího hřídele na hnaný. Víko se silentblokem má potom jiný tvar a nejde zaměnit s původním provedením. Dá se to poznat pohledem. Nejsem si jistej jestli se na VW motory nedávaly pouze modernizovaný převodovky, ale myslím, že 1,6tky z prvního roku měly převodovky původního provedení. Z praktických věcí je ještě jinej spínač zpátečky vč. jeho závitu v odlitku. Není tedy záměnný a musí se tedy vyměnit konektory elektroinstalace. 1,6tková převodovka má delší stálý převod, takže dávat ji na škodovácký motor není, vzhledem k jeho lenosti od doby co dostal jednobodový vstřikování, moc šťastná volba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Červen 2016 Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 Jenže on to chce nacpat do kastle fáčka - a tam ty výztuhy na závěsy jsou jinde, stejně jako u předfaceliftový feliny. Soused ji měl, jednu z prvních, chtěl ještě dokud se to mohlo přehodit motor z 1,3 na 1,6 - a nedal ho tam, protože prostě jiná nápravnice a jiný kotevní body. Bylo mu řečený, že by musel mít právě až tu faceliftovou kastli, do tý že by to šlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 3. Červen 2016 Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 Píše že tám má motor 136B a půjde tam stejný motor z felicie. Předpokládám tedy, že opět 136B. A na něj převodovku z 1,6tky. A tam platí to co jsem napsal výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
felza Vloženo 3. Červen 2016 Autor Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 Diky za vsechny rady dost mi to pomohlo v rozhodovani ano pujde tam opět motor s oznacenim 136B akorat z felicie jeste jsem koukal ze obe prevodovky jak z felicie 1.3 tak z meho favorita jsou stejne krome silentbloku na drzeni v karoserii sly by ty drzaky prohodit jsou prece soucasti krytu pateho rychlostniho stupne. Pomuzu si tim nejak pojede to lip? Protoze bych tam mohl dat cely motor z felicie i s prevodovkou spojku oredelavat nebudu je skoro nova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 4. Červen 2016 Sdílet Vloženo 4. Červen 2016 (editace) Pokud je ta převodovka z feldy ještě původního provedení, což se u jednobodový feldy dá předpokládat, tak ty víka půjdou prohodit. Myslím, že modernizace převodovky proběhla až nějaký čas po nasazení 1,3 MPI motorů. Tuším kolem roku 1998. Mezi favoritem a feldou je rozdíl v umístění reakční vzpěry hnacího agregátu. U feldy je držák přišroubovanej na převodovce u favoritu na motoru. Pokud tedy budeš montovat felďáckej motor do favorita, budeš muset pravděpodobně vyříznout 4 závity pro vzpěru na bloku motoru. Editováno: 4. Červen 2016, autor: Jarda-k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.