Jump to content

Jarda-k

Uživatel
  • Content Count

    626
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Jarda-k last won the day on December 28 2018

Jarda-k had the most liked content!

Community Reputation

121 Excellent

About Jarda-k

  • Rank
    Profesional
  • Birthday 10/25/1977

Recent Profile Visitors

2,359 profile views
  1. Je třeba si uvědomit, že tyto brzdy - FS III - jsou extrémně citlivé na jakoukoliv odchylku. Ať materiálovou, nebo rozměrovou. Obecně se dá říct, že když má auto sklony křivit kotouče, tak je třeba zjistit vůli ložisek - měla by být do 0,05 mm. A pak házivost nábojů. Na tlumič uchytit držák hodinek, hodinky nastavit na náboj, jak je na obrázku výše a nábojem rovnoměrně otáčet bez působená radiální na náboj. Házivost pod 0,03 mm je přípustná. Když se tyhle dvě podmínky splní, tak při namontování origo sady kotoučů a destiček, je slušná šance, že to bude OK. Na fabii a to nejen mojí jsem si s těmito brzdami užil svý. Nejhorší bylo kombinace toho, nahradit zvlněné brzdy druhovýrobou a pak jet dlouhou štreku po dálnici s minimem brždění - typicky někam na dovolenou k moři. Po 1000 km budou brzdy kopat.
  2. Jarda-k

    Autobaterie

    Tak ono i starší auta před nástupem IT měla určitou regulaci napětí v závislosti na venkovní teplotě. Mám vypozorováno na dvojkový i jednotkový fabii, že běžně dobíjí 14,3 V, ale když v létě vystoupají teploty výše, tak se napětí sníží až na 13,8 V. Proto v těchto autech má baterie dlouhou životnost. Dneska automobilky zajímají jen co nejnižší emise a tím spotřeba při homologačním testu. Na ten se samozřejmě auto dostaví s plně nabitou baterkou a než to klesne na těch 80%, tak je test na konci a altík nemusel při tahu motoru dodat patrně žádný proud a tím neodebíral z motoru žádný výkon. Že je to v běžným provozu jinak nikoho nezajímá (resp. nezajímalo).
  3. Jarda-k

    Autobaterie

    Co tak mám zatím vypozorováno, tak když jsou venkovní teploty pod nulou, tak je skoro jedno jestli je konektor vytaženej nebo ne. Dobíjí to stále cca 14,5 - 14,6 V. Jiná situace nastane když jde teplota do plusu. Při zapojeném konektoru začne napětí klasicky lítat - při brždění 14,9 V při jízdě pod plynem 12,1 V. Pokud je brždění málo, tak po určité době, když se aku dostatečně vybije, tak napětí přestane padat pod cca 13 V, stejně tak když se rozsvítí světla, nebo se zapne jiný větší spotřebič. Pokud je konektor vytaženej, tak se zvyšující venkovní teplotou se napětí postupně snižuje. Při +4°C je napětí cca 14,3 V, při +6°C to spadne na 14,1 - 14,2 V. Při vyšších teplotách to zatím nemám odměřený. Zdá se ale, že není třeba mít obavy z přebíjení. I to "hloupý" dobíjení není zas tak úplně hloupý. A je samozřejmě jedno jestli se brzdí, nebo jede pod plynem - napětí se drží na stejné úrovni.
  4. Spíš je problém v tom, že ty motory absolvovaly jen ty životnostní zkoušky na dynamometru bez dostatečného vyzkoušení v reálném provozu. Ono na tom dynamometru ten motor běží v úplně jiných podmínkách než za běžnýho povozu. Částečného zatížení a studených startů si tam motor moc neužije. To je taky mj. důvod proč zejména první HTP a TSI nejlíp fungovaly v rukou řidičů co jim dávali za uši.
  5. Jarda-k

    Autobaterie

    No pustil jsem si ještě další video, které bylo další v pořadí, kde tento pán zdůvodňoval proč se nemůže obyčejná baterie použít v moderním autě a zdá se že o inteligentním (ne)dobíjení nemá ani páru..... Co si pak o takovýmto "odborníkovi" člověk může asi tak myslet...
  6. Jsou tam nepatrně rozdílný odklony, ale v toleranci, jinak je to OK. Vyrovnat volant, jak je popsáno výše a bude to OK. miklisek: zadní náprava u O2 je víceprvková a tam jdou seřídit odklony a tím i sbíhavost.
  7. Tak tady se nejedná o seřizování geometrie jako takové, ale jen na vyrovnání volantu. A to pokud se řídící tyč na jedné straně o kousek zatočí do rejdovýho čepu a na druhý straně se o ten samý kousek vytočí, tak geometrie zůstane nezměněná, jen se upraví poloha volantu. Dělám auta a je to tak jak popisuje DiKey. Sklon silnice má svůj vliv a stav podvozku taky. Když udělám GO podvozku tzn. nový tlumiče, jejich uložení, pružiny, čepy a silentbloky, tak volant zafixuju rovně, a geošku udělám přesně souměrně, tak auto jede jak má a volant je rovně. Když ale u staršího auta měním jen jeden vymlácený čep a geošku udělám tak jak jsem popsal výše, tak volant bude při jízdě rovně na 99% mírně doleva. Takže si zapamatuju výchylku při jízdě rovně, tu samou výchylku nastavím doprava, volant zafixuju a geošku upravím. Je mi jasný, že v žádné DP se tohle nepopisuje, ale zákazník chce mít po opravě volant rovně, tak mu to prostě splním. Opraváři na to ale na jízdní zkoušku prostě kašlou, goošku udělají podle DP a tím to pro ně hasne a nespokojený zákazníky vyhánějí s tím, že geo je tak jak má být.
  8. Měla by tam jít i normální palivová hadice v metráži. Dá se koupit i origo: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90349728-hadice-tlakova-7-3x3-5-skoda-23147.html Hlavně tam nedávej obyč. palivovou hadičku koupenou někde za pár korun - nevydrží.
  9. ben06: pokud by to tak bylo všude, tak by nevzniklo tohle vlákno. cayc: to jde těžko určit. Hnul bych s tím jako je naznačeno na fotce a uvidíš. Pokud by to nestačilo, tak znovu. Hlavně si to označ jak to bylo, ať víš kolik si s tím hnul..
  10. Jarda-k

    DPF

    Podle těchto údajů je DPF ještě OK. Jedná se o množství nespalitelného popela který postupně zmenšuje kapacitu DPF a to je jen trochu za půlkou.
  11. Nerozumím přesně otázce. Ta tyč se závitem je tzv. axiální táhlo řízení a je spojeno s hřebenem řízení kulovým kloubem. Jde s ním tedy otáčet, jen je potřeba pohlídat aby se nepřekroutila krycí prachovka hřebene - takový ta harmonika. Povolíš tedy tu pojistnou matku a tyč řízení podle potřeby zašroubuješ, případně vyšroubuješ a pojistnou matku zase utáhneš. Obě strany mají pravý závit, pokud tedy pouze koriguješ postavení volantu, musíš na jedný straně tyč řízení zašroubovat a na druhý o stejný díl vyšroubovat. Na tyčce řízení bývá šestihran na který je možný nasadit klíč.
  12. Jarda-k

    Autobaterie

    14 V je zvláštní hodnota, asi by nebylo od věci zkontrolovat přesnost použitého měřáku s kvalitním multimetrem. Týká se to hlavně těch měřáků do zapalovače. Mám tři různé kusy a přesně měří jen jeden. Z těch dalších dvou jeden ubírá cca 0,3 V, druhý je naopak přidává.
  13. Jarda-k

    DPF

    Načti ještě tyto položky: IDE06059 a IDE06060 Kolik to má najeto?
  14. Jarda-k

    Autobaterie

    Asi to tak opravdu bude. Tady je příspěvek ze srpna a dobíjecí napětí je 13,6 - 13,8 V. Já teď mám konektor vytaženej a sleduju to. Po nastartování to ukazuje 14,4 - 14,5 V, po nějaký čtvrt hodině to spadne na cca 14,3 V s tím, že občas tam skočí 14,2 i 14,4 V. Takže snad to bude OK.
  15. Jarda-k

    Autobaterie

    Nedělejte z toho zase vědu. Systém musí být alespoň do určitý míry blbuvzdorný. Dobití baterky mimo auto, je v podstatě to samý, jako když budu jezdit s odpojeným konektorem u mínus pólu (kdy to dobíjí naplno) a pak ho připojím. Nic se nestane, auto brzo pozná jak na tom aku je a přizpůsobí tomu dobíjení.
×
×
  • Create New...