Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

 

Tento problém mě trápí již od samotné instalace plynu - což je od června/15000 km. 

Závada se projevuje  tak, že motor vynechá, a to docela razantně, někdy více, někdy méně. Děje se to v celkem specifických případech, kdy jakoby jedu "na krouťák" řekněme s podtočeným motorem okolo 2000 ot. Ve vyšších otáčkách to nedělá. Stává se to například po přeřazení na vyšší ps. Otáčky jakoby spadnou ke dvoum tisícům a po šlápnutí na plyn motor vynechá. Zajímavé je, že toto udělá jen v případě, kdy na plyn šlápnu úplně minimálně, ale vzhledem k el. ovládané škrtící klapce to asi nehraje roli. 

Tuto závadu jsem řešil s montérem LPG asi 10x a ten eventně vůbec netuší co by to mohlo být. Ono to dělá více za studena a nyní v zimě je to znatelnější. Servisák to řešil pouze laděním mapy jednotky, já jsem vyměnil také svíčky. Na benzín to vůbec nedělá a auto se chová normálně. Jde o 12V verzi 47kw, poslední model motoru bez EGR - najeto 55 tisíc.

 

Setkal jste se s tímto někdo? Já už jsem celkem zoufalý.

Díky, Martin

přesunul jsem ti vlákno do sekce LPG, kam chodí i montážníci, takže ti spíše někdo poradí. Asi by bylo ale i fajn, napsat co máš za systém (výrobce/typ). Co mě zaráží je, že píšeš že máš 47kW bez EGR ... nevím o tom že by byly některé AZQ bez EGR??? Co máš za kód motoru, resp. MR?

  • Autor

Dekuji za upozorneni. 

System je Magic G4 LovTec. Motor mam kod BME modelovy rok 2007. Mel jsem za to, ze EGR odstranili po faceliftu, ale mozna se pletu. 

Diky za reakci, Martin

1487259613236-327645430.jpg

takže HL Propan ... jinak, ano po FL ho odstranili, jenže to už je verze 51kW

  • Autor

No a kde v motorovem prostoru to zjisti jestli tam je ci ne? To me teda zarazilo.

Mám taky BME 47kW bez EGR ventilu, r.v tuším 2006/04.

od samotne isntalace LPG-- reklamace montáže... naladit 1,2 HTP by zase takový problém být nebyl.. případně zkusit poladit v jiné dílně.. pokud je ale systém v záruce, tak trvej na odstranění závady .

máte recht vlastně, vždyť i první roomstery byly 47kW

  • Autor

Samozřejmě jsem tam byl mnohokrát, pán je ochotný na tom spolupracovat. Včera jsem tam byl, protože mi to po napsání tohoto tématu nedalo. Všechno jsme znovu okoukli, diagnostikou měřili hodnoty za jízdy, při škubnutí se nepropadly žádné hodnoty na LPG zařízení, vstřiky jely normálně, tlak plynu taky ok, vstřikovače LPG jely normálně jako benzínové. Musel jsem uznat, že by to mohlo být zapalovacími moduly, jelikož směs plynu je méně příznivá, než směs benzínu, má jiskra teoreticky větší odpor pro prěskočení a tudíž by s tím mohla mít jedna nebo více cívek v určitých momentech problémy. Takže teď zkouším postupně vyměnit cívky. Mám jen jednu, takže musím postupně, včera jsme jednu zkusili, ale cukalo to dál, cestou zpět jsem dal na druhý válec, tam mám pocit, že to taky cuklo ale ještě to projedu a vyzkouším třetí válec, tam je zatím poslední cívka od výroby z roku 2006, ostatní už byly měněny. 

Pokud to ale nebudou ty cívky, tak už opravdu nevím, to vynechání dokážu vyvolat jen za jízdy, pří přeřazení a přidání plynu pokud se otáčky pohybují kolem 2000 za minutu

  • 10 měsíců později...
  • Autor

Po roce závada stále trvá, rezignoval jsem na ježdění do servisu a dohadování se o příčině cukání. V zimě když je to studený, tak to škube znatelně častěji a více, konkrétně do dlouhého kopce při lehke noze na plynu třeba na trojku, cukání při cca 1800-2300 ot./min. Cívkama to není. No a taky se mi stalo, že při studeným motoru to třeba na křižovatce začlo mlátit jako kdyby to jelo jen na dva válce, při přidání plynu do vyšších otáček se to uklidní a válec  naskočí normálně, za chvíli se to už neopakuje. Tohle se mi stalo ale jen za studena, cca 30-50°C při čerstvě přepnutém plynu. Včera se mi při jízdě na dálnici zase rozsvítila kontrolka motoru, ale ještě jsem nekoukal co to je (doteď to byla vždy chudá směs...). Moc to neřeším, normálně jezdím, ale děsím se okamžiku, až to budu prodávat...

jak s tím můžeš jezdit.. dej to někomu, kdo to opravdu umí poladit...

  • Autor

No ono to nedělá furt! Prostě občas to jakoby vynechá, jinak to jezdí naprosto normálně. Proto je to taky těžký odladit, když jedu s tím technikem na jízdu s napíchlou diagnostikou, tak najedem 20 km, kdy se snažím co nejvíce nasimulovat podmínky, při kterých se to děje a stane se to třeba jednou a z toho prostě nic nevymyslíš, teda aspoň my nevymisleli... 

Mám podezření na vadný vstřik, ale těžko o tom někoho přesvědčovat žejo, kor když to dělá naprosto sporadicky. Jsou tam vstřiky Magic FX

  • 4 roky později...

Jak se to vyřešilo?

  • Autor

Nevyresilo, najeto na LPG asi 65k a je to porad stejne. Prestal jsem to resit. Tenkrat se to povedlo skoro eliminovat upravou map, ale vyskakovala kontrolka motoru tak sem to vratil na zaklad a jezdim s tim...

  • Autor

nedela

  • Autor

Ja uz tento problem davno prestal resit, svicky byly samozrejme jiz za tu dobu meneny a vliv to zadny nemelo, menil se za tu dobu jeden lpg vstrik, jedna zapalovaci civka a katalyzator. Motor se chova porad stejne. V zimnim pocasi se tento jev  objevuje zda se vice

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.