Publikováno Říjen 5, 20177 r Zdravím, mám problém s mojí felícií 1,3...Při volnoběhu se motor dostává až na 600RPM a někdy i chcípne v tu nejhorší chvíli a to i po vyčištění klapy. Nevím jestli to má spojitost ale bylo měněno čidlo teploty protože nejel ukazatel v kabině a po výměně pojistky u výstražných světel se pojistka zase odpálila a dnes jsem si všiml že se spínač světlometů zahřívá. Nevíte prosím kde je asi zrada? Předem děkuji za odpověď.
Říjen 5, 20177 r Máš vadný servomotor v klapce sání. Je ho možné vyměnit nebo opravit obroušením komutátoru a výměnou uhlíků. Nejsnažší je vyměnit celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Vždy po opravě nebo výměně proveď základní nastavení klapky. Závada klapky se projevuje tak, že śervomotor nemá dostatečnou sílu, aby přetlačil pružinu, která klapku zavírá. Při uvolnění plynového pedádu je sepnut okruh servomotoru a ten udržuje klapku otevřenou na přesnou hodnotu odpovídající volnoběžným otáčkám motoru. Funkci lze sledovat při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku ve 4 krocích přibližně na 1/3 maximálního otevření a tím si nastaví regulační rozsah. V tvém případě se klapka otevře většinou pouze minimálně, nebo se otevře ale neudrží polohu. Hledej na youtubu, podrobná jsou videa v ruštině. Spínač světel je nutné vyměnit, bývá vypálený, už jsem to také řešil. Upraveno Říjen 5, 20177 r od Pivo
Říjen 5, 20177 r Autor Poznám při pohledu na klapku že se třepe? když oddělám sání? nerad bych kupoval tak drahou věc zbytečně...
Říjen 6, 20177 r Vše jsem ti popsal, zkus funkci klapky při základním nastavení, servomotor musí být silný, jinak to blbne.
Květen 6, 20196 r V 5. 10. 2017 na 22:06, Pivo napsal: Máš vadný servomotor v klapce sání. Je ho možné vyměnit nebo opravit obroušením komutátoru a výměnou uhlíků. Nejsnažší je vyměnit celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Vždy po opravě nebo výměně proveď základní nastavení klapky. Závada klapky se projevuje tak, že śervomotor nemá dostatečnou sílu, aby přetlačil pružinu, která klapku zavírá. Při uvolnění plynového pedádu je sepnut okruh servomotoru a ten udržuje klapku otevřenou na přesnou hodnotu odpovídající volnoběžným otáčkám motoru. Funkci lze sledovat při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku ve 4 krocích přibližně na 1/3 maximálního otevření a tím si nastaví regulační rozsah. V tvém případě se klapka otevře většinou pouze minimálně, nebo se otevře ale neudrží polohu. Hledej na youtubu, podrobná jsou videa v ruštině. Spínač světel je nutné vyměnit, bývá vypálený, už jsem to také řešil. Zdravím, mám podobný problém s Felicií 1,3/50kW na LPG. Nechytá bez sešlápnutí plynového pedálu, po přidání chytí a pokud přepne na LPG tak běží i na volnoběh, ale na benzín VOLNOBĚH NEDRŽÍ, jen po sešlápnutí pedálu. Kdyby to byla klapka, tak se domnívám, že by to dělalo i na LPG? Prosím o radu a případně kolik může stát oprava. Díky všem.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.