Kuklal Vloženo 6. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2017 Zdravím, mám problém (samozřejmě, jinak bych sem nepsal). Mám O1 1.9tdi 66kw 2001 najeto 270.000. Dnes ráno (8.5°c dle PP) jsem nastartoval a vyjížděl a šlo mi o dost lépe točit volantem, jako by posilovač změkl třeba na 50%, přirovnal bych to k řízení v Oct. 2 co máme v práci, tam je o poznání lehčí, řekl bych až moc. Nevíte někdo čím by to mohlo být a kde hledat příčinu? Možná to spolu souvisí a možná taky ne, ale cca před rokem v listopadu se mi při prvních mrazících stal úplný opak, to jsem zase nemohl volantem otočit skoro vůbec. Vozidlo parkuju na ulici. Díky všem a pokud se to už někde řešilo, tak se omlouvám, ale nikde jsem nic podobného nenašel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blueairwolf Vloženo 6. leden 2018 Sdílet Vloženo 6. leden 2018 Nazdar, nejsem mechanik, ale výše zmíněný problém podle mě může mít asi jen 3 příčiny: 1. Menší mechanický odpor kladený koly - nebylo něco pod koly, co by přispělo k lehčímu otáčení např. bláto,listí , papírek od bombonů, tráva...? 2. Kolísání tlaku v systému - na čerpadle by měl být ventil, který by měl regulovat tlak v okruhu posilovače na stále stejnou hodnotu tím, že část čerpané kapaliny přepouští zpět před vstup čerpadla - pokud se ventil zasekává a dojde ke zvýšení tlaku, tak bývá zle, protože mimo zvýšení účinku posilovače jsou i více namáhána těsnění v převodovce řízení... . 3. Problém v převodovce řízení, kdy by se nějak pošpatnil řídící ventil resp. jeho torzní člen - viz. https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1491 Asi bych začal výměnou kapaliny v řízení (valná většina anomállií a poruch hydrauliky je způsobená špatnou kapalinou, nečistotami nebo korozí) a přeměřením tlaku za čerpadlem a pokud to nepomůže, tak výměnou čerpadla a propláchnutím systému. Všechny výše zmíněné teorie jsou jen teorie, praxi s tím nemám žádnou - doufám, že se zde objeví i nějaký profík a celou oblast posilovačů řízení nám nálež