Přejít na obsah

yanc12

Doporučené příspěvky

Ahojte, 

 

mam motor 1.6 75kW BSE a zacal mat vysoku spotrebu oleja a pri vyssich otackach aj dost dymi. Na nete som sa docital, ze to mozu byt gufera ventilov alebo piestne kruzka. Kedze som nespozoroval ubytok vykonu, tak predpokladam, ze kruzka budu dobre a zle budu len tie gufera. Tiez som sa na nete docital, ze vymena sa da uskutocnit dvoma sposobmi:

 

1 ide dole cela hlava - plus ofrezovanie hlavy, vymena tesnenia a nasledne sa vymenia gufera.

2 hlava ostane na motore a vymenia sa len gufera - net je plny navodov a postupov ako sa to ma urobit.

 

Zaujimalo by ma ci ste uz niekto menili gufera a ako ste postupovali.

 

Ja osobne by som volil variantu c.2 pretoze je o poriadny kus lacnejsia ako ta prva, akurat sa musi rozobrat vacka a rozvody(to sa sice musia aj v tom prvom postupe ale to by som dal robit do servisu kvoli tomu frezovaniu hlavy) ale potreboval by som poradit ako spravne nastavit rozvody. Hlavne by som potreboval vediet, ako ich nastavim ked sa bude tocit klukovkou aby som pridrzal ventili ked sa budu menit gufera(kedze nemam kompresor, pomohol by som si spagatom). Lebo pri vymene rozvodoveho remena je dolezite aby sa nic nepohlo ale pri vymene gufier budem potrebovat tocit klukovkou a cely system sa rozhasi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dnes sa mi vratilo auto zo sevisu. Robila sa komplet hlava, nove gufera, vybrus ventilov, zarovnanie hlavy, nove voditka ventilov, kompletne vycistena, vsade nove tesnenia.

 

Vymeneny olej a filter. 

 

Odrazu som dal vymenit aj termostat a obe lambdy sondy.

 

Cena cca 550€.

 

Som zvedavy ci to pomohlo a urcite dam vediet aky malo vplyv na spotrebu oleja tato oprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo klasika, hodně lidí udělá jen hlavu a pak lituje protože se nic nezmění a dělá se to znovu... lepší je udělat vše a je klídek, tedy i kroužky, když je palice dole stačí už jen shodit vanu, povolit ojnice, vyhodit písty, vyměnit kroužky, prostě už jen taková třešnička na dortu, brnkačka za pár korun navíc... lepší než to pak rozdělávat znovu když kroužky stojí pár korun a výměna je jednoduchá. Navíc 1.6 je známá tím že žere právě přes kroužky, pokud to má málo najeto a žere olej jsou většinou totálně zapečené karbonem kvůli dlouhému intervalu výměny nebo nekvalitnímu oleji, než že by byly opotřebené. Na výkonu se to nějak nepozná protože tlaky jsou většinou ok, ale stírací kroužky neplní svou funkci...

 

Po výměně sond stačí smazat chyby, ale můžou se smazat i adaptace ale není to nutný.

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tymi lambdami je to trosku komplikovane, kamarat s diagnistikou mi povedal, ze lambda za katom je zla. Tak som kupil obidve a vymenil som si ich sam. Takze chyba bola asi niekde inde a nie v labdach. Cwz vikend skusim prepipat kable ci nahodou nie su prehnite. Potom uz jedine riadiaca jednotka bude asi zla. Kamarat mi spominal, ze sa chodi riadiaca jednotka preflashovavat(zevraj bola aj nejaka zvolavacka na to) mozno by ti vyriesilo moj problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozem ta poprosit keby si mi poslal schemu k tym LS, hlavne kde mam ake hodnoty namerat a kde sa nachadza riadiaca jednotka motora(myslim ze by sa mohla nachadzat pod celnym sklom). Kde sa nachadza rele LS a na akej pozicii najdem poistku.

 

Dakujem

 

Pri merani LS som si vsimol, ze na koncovke je odlomena poistka. Tak som to stiahol zdrhovackou. Pri merani som nameral medzi 3. a 4. pinom 0.41v, takze kabelaz by mala byt ok. V pondelok dam premazat chyby a uvidim ci sa problem odstranil.

 

Update:

Problem bol v tej koncovke, dokonca kontrolka po case zhasla sama(pre pokoj v dusi som bol aj tak na vagu a vymazali sme pamet). LS funguju tak ako maju aj ked sa mi zda, ze auto ma trosku vyssiu spotrebu cca o liter, ale to moze byt aj zimnymi gumami.

 

A co sa tyka spotreby oleja, tak sa budu menit stieracie kruzka.

Editováno: , autor: yanc12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...