Přejít na obsah

Jak nalakovat správně veterána (celolak)


ivik-1993

Doporučené příspěvky

Zdarec chlapi, potřebuji poradit jak nalakovat správně veterána (celolak)

V jakém poměru ředit barvu pro kompresorem 8 bar s lakovací pistolí lak a barvu.

Bezbarvý lak a černá  Ral 9005 barva se smíchá 1 :1 do  nádržky pistole a pak jít lakovat nebo jak se to dělá? 

Mám barvu Ral 9005 černou lesklou ředitelnou nitro ředidlem . A bezbarvý lak s tužidlem pro lakování kompresorem.

Plnič budu samozřejmě také nanášet před lakováním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Upřímně řečeno při takto položeném dotazu doporučuji navštívit lakýrníka, pokud dotaz není míněn jako vánoční žert.

1. Pokud je barva definována jako: " Mám barvu Ral 9005 černou lesklou ředitelnou nitro ředidlem ", je to jako mám černou Škodovku na benzín - nelze odpovědět

2. Lakovat černou barvu bez jakékoliv zkušenosti = nemožné = oříšek i pro profíky

3. Proč dávat do bervy lak s tužidlem - viz bod 1

4. Pod barvu = pod plnič je třeba udělat přípravu

5. Poměry udává výrobce

6.Rozhodně se nelakuje tlakem 8bar, ale dle pistole 2,5-4bar

7. Většinou na plnič a finál barvu, případně lak jiný průměr trysky pistole

8. Pro lakování veterána, obecně celolak nutná ůprava vzduchu z kompresoru

9. Následná doúprava

 

Jsem sice amatér, ale už jsem za 27let zkušenosti nasbíral a stále se učím (začínal jsem v 16). Přesto se stále učím.  Dělám si lokální opravy, několik celolaků mám též za sebou, veterány si dělám sám (nic na komerční bázi), přesto řadě "profíků" spadne čelist. Jo a ve firmě jsem už několikrát nechal auto vrátit do značkového servisu po opravě laku ( bohužel i svoje protože to čuně lakýrnický opravu po drobné nezaviněné  kolizi totálně zmrvil - nesměl jsem si opravit sám, bohužel dva měsíce po předělání mi to zase nějakej frajer šťouchnul a to jsem tedy svoje požedavky na opravu definoval osobně i za cenu, že to trvalo ne 4 dny, ale 8)

 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na takový lakování sice kompresorek dává tlak 8 barů , ale potřebuješ víc pístů a velký vzdušník, zkrátka potřebuješ průtok a né tlak :-)

A více vrstvama lakujou jenom cvoci, ne? Mě brácha lakoval š100 bílou nitro od špízhekra, auto se lesklo jako psí kulky. Žádnej vrchní lak. barva už je hotová.Sobě kdysi lakoval š100 do rudé, též nádhera. hezčí lak si na autě neviděl. Každe se za tím otáčel. Musí se to umět. On umí. Lakoval auta ve škodovce, která šla do Ženevy na autosalon, na srazy citigo, kabrio fabia atd...

 V dnešní eko době se auta a díly v lakovnách lakují dvou a více vrstvě.Je to ekologie. Barva je vodou ředitelná a pak se zastříká bezbarvým lakem. I tak se lakovat dá v garáži. Lakovací kabina s vodou ředitelnou barvou smrdí jak svině. Zlatý nitro :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, pokud byste to stříkali nitrem, jakože nitrem, tak se vám to moc lesknout nebude. Pokud je to stříkáno někde v poslední době, tak to bude akrylát, do kterého se ano nitro ředidlo dát může, ale nejlepší to není. Před tím se do lesku stříkalo vypalovací syntetikou a pak s tím do pece na vytvrdnutí, nebo se do této syntetiky dal nitrokombinační lak a vytvrdlo to. Jen se to nesmělo přehnat, jinak to prášilo a lesk nebyl. Když se auta před válkou dělala do skutečného nitra, tak se to stříkalo třeba až v 10 ti vrstvách a pbrousilo a leštilo. Proto se říká, že má mít lak na veteránu hluboký lesk. Jinak s tím průtokem je to jasné. Dnes, když jsem měl tu nařízenou dovolenou ( musím dobrat loňskou a ač pracuji ve vyšším managementu, nestíhám vybírat) jsem si venku dal nástřik vleku na auta ( koupil jsem si ho před Vánoci právě na veterány) do stříbrné metalízy. Výsledek perfektní, žádné mouchy. Jen se nesmí spěchat, neodtěkává to tak rychle. Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Metalíza, stejně tak i " barva pod lak" se lakuje na připravený podklad tak, že se nejprve nastříká vlasní barva, ta se nechá zaschnout dle podmínek od 0,5hod až po třeba 10 hodin - nesmí být "mokré" protože by se jednak mohl tento podklad při lakování lakem "utrhnout", nebo by to zanechalo "mramor", ale nesmí to zase přeschnout, nebo se za čas začne loupat vrchní lak. Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...