Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Vím, že toto už se v rámci vláken řešilo a nezajímá mě to kvůli svému vlastnímu autu. Setkal jsem se v poslední době s několika hlasy, kteří tvrdí, že jim auto na plyn (bez startů) "žere" téměř stejně jako na benzín. Nárůst 10 % i méně.

 

To samé (nárůst 10 %) píšou někteří plynaři, na svých webech. Přitom platí:

Citovat

Výhřevnost paliv - benzín 43,5 MJ/kg, LPG - 46 MJ/kg. Litr benzínu má 0,75Kg, litr LPG má 0,54Kg.  Pro benzín 33MJ, pro LPG 25MJ - oboje na litr.

 

Pokud tedy pojede auto ustálenou rychlostí v obou případech musí motor dodat stejný výkon. Z toho mi vychází, že není možné se přiblížit na dostřel těm 10 % - POKUD se nezmění použitím plynu účinnost motoru (lepší spalování?). Ale to se mi moc nezdá.

 

Zajímá mě to spíše teoreticky.

Díky

nežere stejně, je tam nárust o 10-15%, obecně asi tak, když spálíš kilo benzínu, tak na plyn spálíš 1,26% , mám to v hlavě už z dávných dob, neřeknu přesně kde jsem to vyčetl, nebo z nějakého školení s italy....takže spotřeba je tak o 0.7-1,5 litru vyšší, samozřejmě záleží na složení směsi, pokud je více butanu-letní směsi, je dojezd vyšší, naopak třeba v Chorvatsku je i v létě ýé%propanu a 30% butanu, auta tam jezdí lépe, ale mají vyšší spotřebu(až o 3 litry), je to dáno právě tím palivem...

  • Autor

To je právě ten můj problém. Oněch 10 - 15% neodpovídá tomu "1,26%" - předpokládám myšleno 26 % navíc, tedy 1,26 kg plynu. Pak musí i spotřeba narůst o 26 %.

Zima/léto bude dělat řádově jednotky nahoru dolů, ale nemůže to způsobit pokles z 26 % na 10 %.

Můj propočet u více aut je rozdíl spotřeby Lpg mezi 20 až 30% navíc oproti benzínu.U aut s malou spotřebou to trochu zkresluje,napřiklad Fabia co jezdí okolo 5 litrů,tak si řekneš že plynu bere jen o litr víc,ale to už je těch 20% a u Octávky která jezdí třeba za 7,3L benzínu už to je třeba 9,4l Lpg což je třeba skoro 30% navíc.Pak si řekneš Fábia má nárust jen litr,Octávka o 2 ,ale v procentech je nárust podobný.Máme doma už páté auto na Lpg a nárust spotřeby byl zhruba u všech podobný.Když někdo tvrdí,že to je 10a mín %,tak jsou to podle mě kecy,ale mluvím jen svojí zkušenost.

Benzin 7,5 Lpg 8,6 mam Toyotu corolla 1,6 vvt-i Lpg Landi Renzo

  • Autor

A benzín netankuješ žádný?

10litru na 1000 km v zimě 750 km jenom starty přimaz ELECTRONIC VALVE PROTECTOR

  • 4 týdny později...

Já jsem hodně jezdil dlouhé trasy, kdy je spotřeba benzínu na studený start zanedbatelná, a nárůst spotřeby při těchto jízdách byl 30 až 35 % ...  čili to není jen teorie, ale i praxe.

BTW Základní problém je už v tom, že LPG se prodává v "litrech". Nemá to žádné technické opodstatnění, stojany ve skutečnosti měří hmotnost pomocí hmotnostního průtokoměru, ty litry jsou jen fiktivní hodnota získaná přepočtem.

před 21 hodinami, Tycoon napsal:

Já jsem hodně jezdil dlouhé trasy, kdy je spotřeba benzínu na studený start zanedbatelná, a nárůst spotřeby při těchto jízdách byl 30 až 35 % ...  čili to není jen teorie, ale i praxe.

BTW Základní problém je už v tom, že LPG se prodává v "litrech". Nemá to žádné technické opodstatnění, stojany ve skutečnosti měří hmotnost pomocí hmotnostního průtokoměru, ty litry jsou jen fiktivní hodnota získaná přepočtem.

To jsi absolutně mimo mísu...každý stojan na LPG má uvnitř litrážní zařízení, je to takový 2,3 nebo 4 písty, do kterých se nabírá a přetláčí kapalný plyn, ty se každý rok přeměřují za přítomnosti ČMI, povolená tolerance +-1%, takže si můžeš spočítat, kolik je to na protočených 100 litrech plynu...žádný hmotnostní průtokoměr tam není, o tom se ti muselo jedině zdát, nevím, kam na takové nesmysly někteří chodíte.... 

Sice dobrý pokus ale opět nemáš pravdu....ten první odkaz je hmotnostní měření při plnění PB lahví....prostě se lahev dá na váhu, zjištíš její hmotnost prázdné-vyražená na lahvi a plní se kapalinou( v litrech) tak dlouho, až je tam o 10 kg víc, takže v létě se tam naplní jiné množství a v zimě taky - už je tak plníme 15 let..přepočítávání se děje jen kvůli odvodu spotřební daně, ta je stanovena v kg.

druhý odkaz je na stojany, ale když se dobře podíváš, je tam, že minimální průtok za minutu je 5 litrů, maximální 50 litrů, takže nevím, co mi chceš vnutit za teorii...na čerpačku mi jezdí každoročně celní správa, dělá kontroly, kolik litrů plynu se protočilo stojanem, opisují součtové počitadlo litrů na stojanu a potom, o čemž asi nemáš tušení, vezmou přepočtové tabulky kde jsou koeficienty teplot (ty má každá autocisterna , která stáčí plyn do cisteren čerpacích stanic a u každého výdeje zaznamená teplotu plynu), takže všechny stojany fungují na litry, ale spotřební daň se odvádí v kg, k výsledku se dopracuješ podle přepočtových tabulek, takže nic ve zlém, ale máš mylné informace, pokud si myslíš, že se plyn vydává na kila... 

Upraveno od karel.lpg

Ten první odkaz jasně říká, že jde o "měřící systém uvedený v § 60 odstavec 4 zákona číslo 353/2003 Sb". Ten pak odkazuje na § 45 odstavec 1e, což je LPG pro auta.

Druhý odkaz:

"Hlavním funkčním prvkem tohoto výdejního zařízení je hmotnostní průtokoměr, který s vlastní teplotní kompenzací přesně odměřuje vydané množství na principu Coriolisovy síly"

Nevím o co ti vlastně jde, ale budiž....víš co je to hmotnostní průtokoměr....je to prachobyčejný měřák jak na vodu, takže skrz něj protéká kapalina, to chápeš,ne...na něm je jakýsi převodník, který snímá různé veličiny(nevím jaké a ani mě to nijak nezajímá, zřejmě jak mi chceš popisovat princip Coriolisovy síly) a ten pro celní správu zobrazí, kolik se vydalo LPG přes toto zařízení, právě v kg, protože se spotřební daň z plynu odvádí za prodané tuny LPG, takhle pracuje výdej LPG do PB lahví, u stojanú - nových, digitálních je to tam taky, u starších, kde je mechanické počítadlo, tam se právě převod z litrů na kila provádí metodou přepočtu koeficientu teplot.....rozdíl je v tom, že já mám koeficienty na přepočet na papíře za 3 koruny,účetní to spočítá z každé dodané faktury , kdežto zařízení na potrubí na přepočet z litrů na kila stojí 350 tisíc,to to spočítá samo, obojí splńuje podmínky zákona pro odvod spotřební daně správci daně, což je Celní správa České republiky, děláme to tak od roku 1995....stačí?????   Ale pořád je to stejné -LPG se vydává na LITRY....jak v Kralupolu, na cisternách, tak i na čerpacích stanicích a všech technologiích pro výdej LPG je "litrážní" zařízení, které je prakticky "hmotnostní průtokoměr", kde se čtou hodnoty převodem z papíru nebo elektronicky převodem na kila......stačí ti tento rozsáhlý výklad, Celní správě ano, vždy přijedou dva a kontrolují to a počítají 4 hodiny....připadáme si, jak kdybychom prodávali zlato, ale na jeho prodej není taková složitá evidence jako na LPG...

OK. Starší stojany tedy hmotnostní průtokoměr nemají, na kila se přepočte dle nějakých tabulek celní správy.

Jen mi není jasná jedna věc. Jak se do toho přepočtu z litrů na kila započítávají změny tlaku a změny poměru propanu a butanu? 

 

 

jaký změny tlaku....a změny propanu a butanu???? kam na takové kraviny chodíš, vždyť je pořád jenom litr paliva, nic víc,nic míň......to by se musela počítat jinak i nafta benzín v létě, v zimě....na to už nemám slov, ty už nevíš, do čeho by jsi štoural....a stejně nic nevyšťouráš....já jsem ti vše řekl, zřejmě nechápeš...

 

Já nešťourám. Jsem překvapený, že na jedné straně jsou nové stojany s hmotnostním průtokoměrem a na druhé straně starší stojany měří objemový průtok a pak se to přepočítává na hmotnost. Zajímá mě to z technického hlediska, je to už x let, kdy jsem měl na VŠ zkoušku z termodynamiky plynů a kapalin a výpočty pro směsi zkapalněných plynů mi přišly nesmírně složité. Tlak, teplota, složení, to byly tři základní veličiny, bez kterých se nedalo nic spočítat. Ale nechme toho, nemá smysl se v tom šťourat.

V každém případě LPG fandím, i když už na něj (bohužel) nejezdím. Fandím i dobrým LPG servisům. 

  • 1 měsíc později...

No jo.

Karel si zas na niekom honí triko... Dlho som tu nebol a vidím že niektoré veci sa nemenia. Nedostatok znalostí nahrádza nedostatkom slušnosti.

Celkom dobré štatistické vodítko je toto:

https://www.spritmonitor.de/en/search.html

nájdi si tam nap svoj typ auta (alebo podobný s dostatočným množstvom prerobených na LPG)

stejný motor v benzíne a v lpg.

NApravo je histogram, tak si vyber hodnotu spotreby ktorá má najčastejší výskyt. Urob to pre LPG i BA

Pri takom objeme štatistických dat je to dostatočne presné.

Napr Octavia1 RS 132kW:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/0-All_models.html?fueltype=3&vehicletype=1&power_s=130&power_e=133&gearing=1

10.3LPG nezistil som ako jednoducho zistiť spotrebu benzínu pre LPG, tak si oklikaj niekoľko priemerných exemplárov. Takže povedzme 1L/100km

a benzínový 7.8L/100 takže zvýšenie o 32% presnejšie 45% (podľa toho či započítaš tú spotrebu aj na benzín)

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/0-All_models.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=130&power_e=133&gearing=1

Nejaké moje teoretické bláboly nájdeš aj tu:

Je to tiež včitane Karlových výpadov. :)

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.